10 spasonosnih savjeta za vozače tijekom zimskih dana

Foto: Kristina Štedul Fabac / Pixsell Foto: Kristina Štedul Fabac / Pixsell

Provjeriti stanje rashladne tekućine u motoru (antifriza).

Smanjite brzinu i povećajte razmak, pažljivo pritišćite papučice i okrečite upravljač, jer su nagli pokreti opasni. Rizici naleta na pješake, vozila, gubitak kontrole... višestruko su veći nego u normalnim uvjetima. I, najvažnije, ako ikako možete, ne vozite u zimskim uvjetima ako nemate zimske gume, piše Autoportal koji donosi 10 savjeta za vožnju u zimskim danima:

1. Zimska vožnja bez zimskih guma je riskantna te je s ljetnim gumama najbolje ne voziti! Ako je ikako moguće, snađite se bez auta, a ako ipak želite koristiti auto s ljetnim gumama, zbilja vam se nigdje ne smije žuriti. 

2. Prvi su zimski uvjeti najopasniji, jer uz vozače često nespremne zatiče i one koji su zaduženi za održavanje prometnica. Poseban je oprez nužan na sporednim cestama, koje imaju lošiji tretman od glavnih te na mjestima gdje se skuplja i kondenzira vlaga - nadvožnjacima, podvožnjacima, usjecima i zonama ceste koje su uvijek u hladu...  

3. Led s vjetrobranskog stakla ne otapajte toplom vodom (!), jer naglim širenjem poprskane plohe staklo lako puca. Ne smije se strugati metalnim strugačima, nego gumenim ili plastičnim, kako ne bi došlo do brazdanja stakla.

4. Ako se smrzla brava, a vrata otvarate ključem (starija vozila), ne forsirajte otvaranje, jer ključ može puknuti. Koristite sredstvo za odmrzavanje, koje je korisno već sada poprskati u bravu, odnosno mehanizam, kao korisnu prevenciju. 

5. Prilikom paljenja dizelskog motora, koji se zbog masivnosti i viših tlakova kompresije te paljenja bez svjećica teže pokreće od benzinskog, koristite sljedeći 'trik': triput okrenite kontaktni ključ i čekajte da se isključi žuta lampica, koja signalizira aktiviranje grijača u cilindrima. 

6. Tlak zraka u gumama podesite za nisko opterećenje (ali ne još niže!), bez obzira na opterećenje, jer će se povećanjem gazne površine, bez rizika prekomjernog uvijanja gume, poboljšati prianjanje na podlogu, povećanjem kohezijske komponente koeficijenta trenja (kao u slučaju gusjeničara).

7. Pažljivo pritišćite papučice i lagano okrečite upravljač, jer su na skliskoj cesti svi nagli pokreti opasni. Vozite s nižim okretajima motora i u jednom stupnju prijenosa više nego u normalnim uvjetima. 

8. Udvostručite razmak od vozila ispred, jer se na skliskom kolniku znatno produžuje zaustavni put. Najvažnije je pravilo: vozite polako i oprezno, na skliskoj cesti nigdje vam se ne smije žuriti! Promatrajte cestu i okolinu, posebice nailazeće pješake i sve moguće prepreke, kako biste na vrijeme smanjili brzinu, zakočili ili izveli manevar izbjegavanja.

9. Kočite kombinirano - motorom uz potpomaganje kočnicom, jer se snaga kočenja najbolje raspoređuje na sve kotače i sprječava klizanje. 

10. Provjeriti stanje rashladne tekućine u motoru (antifriza) i ako je niste mijenjali u posljednje četiri godine, napravite to sada.

Na kraju, poseban, iznimno važan savjet: ne koristite mobilni telefon (smartphone) u vožnji.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!