Stručnjak za SEO isplativiji nego web-reklama (objavljeno 16.01.2006.)

Naslovnica Forum Komentari članaka Stručnjak za SEO isplativiji nego web-reklama (objavljeno 16.01.2006.)

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

SEO marketing je najjeftinija opcija oglašavanja na internetu u većini slučajeva i najkvalitetnija je usluga kada jedna osoba ili tim ljudi rade full time job, od izrade, održavanja do same optimizacije.

WMD, 29.03.2006. u 17:56
U Hrvatskoj nema škola ni tečaja gdje bi se to naučilo”, kaže Suzana Obrovac, direktorica marketinga online turističke agencije Adriatica.net i napominje kako se zbog tog razloga taj posao u ovoj tvrtki obavlja timski jer svatko zna ponešto o tome.

Ovaj posao se može dobro napraviti timski, ako sve osobe znaju po malo i jedna osoba koja upravlja projektom zna sve. Što se može vidjeti i iz stranica Adriatica.net. Da se stranice naprave ispravno povećala bi im se produktivnost u vrlo kratkom vremenskom roku bar za 1000%.

I u hrvatskoj ima puno škola za SEO, samo je malo ljudi koji su spremni naučiti nešto novo.

[url="http://wmd.hr"]izrada web stranica[/url] - [url="http://wmd.hr"]CMS[/url] - [url="http://wmd.hr"]Web hosting[/url] - [url="http://wmd.hr"]SEO[/url]

No, valja i primijetiti da je SEO trenutacno “in” i da postoji gomila samozvanih SEO strucnjaka koji mogu napraviti vise stete nego koristi. Jasno je da valja uloziti nesto vremena u ucenje, kada sami radite site ili nemate sredstava za SEO strucnjaka, no isto tako valja znati da ne postoje magicna rjesenja.
Cinjenica je da je sad vrijeme za “dignuti lovu” jet kako ce laik prepoznati pravog znalca? Tako je i na razvijenijim trzistima, pa kako nece biti kod nas.
A prije nego se posegne za “Top 1 na Googleu” rjesenjima, trebalo bi poslusati bas Googleov savjet: “Radite site za vase posjetitelje, a ne za trazilice”. Svojedobno sam napravio site koji se za mjesec dana pojavio kao Top 1 na Yahoo, MSN-u, Googleu, BEZ SEO strucnjaka, “Keyword densitiya”, “meta tag oprimizera”, link-exchangeova, blogova i ostalih “odlicnih stvari za napredovanje na trazilicama”. (Site ne navodim jer bi to bila reklama.)
Uz duzno postovanje, zanima me “povecanje produktivnosti za 1000%”: kakva produktivnost? Stranica, rada, prodaje…?

Stjepan Skramic urednik IT rubrike

Nažalost, adriatica.net je stranica koja bi mogla generirat daleko daleko veću posjetu nego što trenutno ima jer to nije ispravno optimizirana stranica, ona ima kvalitetan rejting, ali rejting nema veze sa posjećenošću. Stranica bez nekog top rejtinga može generirat na tisuće posjetitelja, a stranica sa top rejtingom na svoju ključnu riječ može imat vrlo slabu posjećenost.

Razlika između profesionalnog SEO stručnjaka kako vi to kažete i ostalih je recimo slijedeći primjer. Ljudi koji se barem malo razumiju u tražilice mogu povećati posjećenost putem njih, recimo netko to može učiniti 100%, no profesionalci mogu izvući doslovno maksimum, taj maksimum je često daleko daleko veći od postotaka osoba koji se malo razumiju u tražilice. Takva je i cijena :). Također ljudi koje se malo razumiju dolaze do uspjeha na male konkurencije, što ne znači da znaju istu stvar ponoviti u industriji nekretnina ili turizma na svjetskim nivoima gdje do izražaja dolazi iskustvo.

Cilj optimizacije je povećanje ciljane posjećenosti koja u velikom broju slučajeva rezultira prodajom ili kontaktom, no SEO stručnjak ne može utjecati na kvalitetu i traženost određenog proizvoda stoga nije odgovoran ukoliko je prodaja slaba. Iako mnogi SEO stručnjaci znaju na koji način utjecati na bolju konverzaciju, pa obično obave i taj dio posla, ioako im nije možda u ugovoru ili opisu čime se bave.

Kako prepoznat stručnjaka? Kako prepoznat da li je rabljeni auto koji se kupuje na sajmu ispravan? Kako prepoznat koji je broker najbolji? 🙂

I usput, keyword density ne postoji, meta tagovi nemaju neki značajan utjecaj, link exchange nije baš najbolji izbor, gotovo 90% savjeta sa weba u vezi optimizacije nisu iz iskustva nego rekla kazala, stoga treba paziti od koga se savjeti uzimaju.

Laiku nije problme prepoznati dali je netko sturčnjak ili ne, evo par savjeta…

1. Pitajte za reference
2. Zatražite da Vam se pokažu konkretni primjeri, statistike za tvrtke koje se već radi SEO
3. Ako se želite 100% osigurat, nazovite par firmi sa referentne liste i pitatajte ih kako su zadovoljni uslugom…

Ako napravite ova 3 koraka, i zadovljni ste odgovorima na sva 3, onda možete biti sigurni da niste promašili….

Što se tiče produktivnosti od 1000%, mislio sam na posjećenost stranica i broj ciljanih ključnih izraza pretrage. Povećanjem ova dva parametra povećava se i prodaja, odnosno profit…

[url="http://wmd.hr"]izrada web stranica[/url] - [url="http://wmd.hr"]CMS[/url] - [url="http://wmd.hr"]Web hosting[/url] - [url="http://wmd.hr"]SEO[/url]

bsaric,

Mislim da ste sami sa “I usput, keyword density ne postoji, meta tagovi nemaju neki značajan utjecaj, link exchange nije baš najbolji izbor…” dali odgovor kako prepoznati strucnjaka. Prepoznaje se jasnim i konkretnim odgovorima.

(Napomena: Nemam nikakvu vezu sa seo.hr, niti moj komentar odrazava stajaliste Poslovnog dnevnika, radi se o mom osobnom misljenju. )

Stjepan Skramic urednik IT rubrike

Nažalost nisam vas shvatio što ste time htjeli reći [smiley2]

Većina hrvatskoh SEO stručnjaka dobiva kredibilitet na temelju prezentacijskih vještina i predavanjem na webstrategijama i sl. Većina njih isto tako obećava top-5 poziciju u nerealnom roku, a što zapravo naprave… odaberu frazu koja zvuči kao selling point i podvale je klijentu jer to njemu , naravno, zvuči logično… klijent ostvari to prvo ili drugo mjesto a posao stagnira. Zašto?

P.S. Keyword density je diskutabilan i ovisi o kontekstu, meta tagovi nisu nešto na što bih trošio vrijeme, istina… a link building inače nije sretno rješenje ako se u obzir uzmu rezultati i potrošeno vrijeme. Link building je zapravo sredstvo za mršavljenje, pij ga i trči dovoljno i rezultati su tu… (trčanje je onpage, jasno)

New Report

Close