Forum

Naslovnica Forum Komentari članaka Otvorenje novog terminala zagrebačke zračne luke donosi i poskupljenje aerodromskih usluga
Pretraživanje
Dionička društva
To je već drugo povećanje cijena putničkih taksi na zagrebačkom aerodromu otkako su ga krajem 2013. preuzeli Francuzi.
kaufman 26.11.2010.
Mali krug prijatelja
Dugotrajni korisnik
66%

Tko je tu lud??? Ovo je kriminal svjetskih razmjera, radi ovoga bi Siniša Hajdaš Dončić, Milanović i ostali koji su Francuzima potpisali ovakav ugovor i dozvolili im ovake stvari trebali završiti na robiji od 40 godina! Pa samo od ovih povećanih naknada (sa 10 na 17, sa 4 na 7,5 i sa 3 na 6,5 € po putniku), Francuzi će u razdoblju koncesije od 30 godina uprihoditi 760 milijuna eura!!! Sve bazirano na računici da broj putnika cijelo vrijeme ostane na 2,5 milijuna (što je malo vjerojatno, jer je već prošle godine broj bio skoro 2,6 milijuna, a u narednim godinama će biti i veći) te da se ove naknade više ne povećavaju (što je isto malo vjerojatno, s obzirom na inflaciju i vjerojatne stavke u ugovoru na temelju kojih će ovo u budućnosti vjerojatno moći još povećavati svakih par godine). Znači ako imalo realno računamo, samo od naknada će Francuzi uprihoditi milijardu i više eura, a cijela investicija u novi terminal aerodroma je 323 milijuna eura!!!!!???? A gdje je sve ostalo… Ovaj “posao” je najmanje u rangu Sanadera i njegove predaje INE Mađarima, ako ne i gore.

shumar 28.9.2007.
Mali krug prijatelja
Dugotrajni korisnik
-

Zato smo aerodrom trebali graditi sami jer je to čista zarada a Croatia Airlines prodati jer je to praktički neisplativo natjecati se sa velikim igračima, posebno arapima…

Kupujmo hrvatsko!

viewer 28.1.2012.
Dugotrajni korisnik
Mali krug prijatelja
-

@kaufman, tvoja računica bi štimala, kad koncesionar terminala ne bi imao nikakvih troškova za personal kao i održavanje. Svatko, tko plaća pričuve zna o čemu govorim, posebno kad se radi o javnom prostoru. Tome treba dodati još kamatu na novac od 323 mio. €, pa neka bi bila samo 5% godišnje plus otplata glavnice, koju bi Hrvatska plaćala bankama, jer svoga novca nema. Naravno da će koncesionar imati i zaradu. Ali budimo realni, nitko se nije “tukao” da dobije ovu koncesiju, jedina valjana ponuda je bila ova.

DoNotReply 21.10.2014.
Mali krug prijatelja
Korisnik s iskustvom
100%

@kaufman, Da, da, zato se 30 firmi tuklo za dobiti ovu koncesiju..

Romel 6.9.2007.
Dugotrajni korisnik
100%

Nije sve tako crno. Nakon što otkupimo (recroatiziramo) INU , krećemo u otkup terminala.

kaufman 26.11.2010.
Mali krug prijatelja
Dugotrajni korisnik
-

@viewer, @DoNotReply, napisao sam da će samo od u međuvremenu POVEĆANIH naknada uprihoditi minimalno 3x više nego što iznosi cjelokupna investicija u novi terminal. Ako se dobro sjećam, ZLZ je i prije nego što su ju preuzeli Francuzi i povećali ove naknade poslovala uredno, servisirala sve svoje obveze, čak je imala neku lovu spremnu za izgradnju novog terminala. Koliko sam ja vidio iz novina Francuzi su već srezali broj zaposlenih (to se moderno zove optimizacija) i smanjili plaće, tako da su ti troškovi sada i manji nego prije, a naknada su povećali skoro duplo! Baš me zanima kad se raspisivao natječaj jesu li bila predviđena povećanja naknada 100% odmah po preuzimanju? Garant da nisu, zato se i nije javilo 30 potencijalnih koncesionara, nego samo njih par. Vjerojatno se otpočetka po starom hrvatskom običaju radilo o nekom dealu, gdje je par ljudi omogućilo koncesionaru ovakve extra profite, i koji , gle čuda, sad rade za koncesionara kao direktori i manageri! Ako to nije kriminal i pogodovanje, onda ne znam šta je?! Na ovaj način je novi terminal mogla izgraditi i moja baba, svaka banka bi i njoj dala kredit. Šta jedan, dobila bi i dva takva, a bez problema bi ih mogla servisirati i s kamatama od 5% i od 8%.

Savage 28.8.2006.
Veliki krug prijatelja
Dugotrajni korisnik
-

E pa kad nismo u stanju sami izgraditi novi terminal nek nas kradu… Obrazac je tu… banke, telekomi, autoceste, tuneli… Jedan od najboljih business modela je prodavanje budalama nešto skupo i precijenjeno, a tu smo u vrhu (po kupovanju, ne prodavanju).

I uza sve to smatram da je i pod ovim uvjetima terminal trebalo graditi jer je trenutni žešća sramota. Prošao sam ih dosta, ali naš je bez premca najjadniji.