Dalekovod širi poslovanje u Skandinaviji i Namibiji (objavljeno 20.01.2006.)

Naslovnica Forum Komentari članaka Dalekovod širi poslovanje u Skandinaviji i Namibiji (objavljeno 20.01.2006.)

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

bez obzira na to što im profit još nije zadovoljavajući, dalekovod je jedna od naših nesumnjivo najboljih i najuspješnijih kompanija.

kad biste puno više pisali o njima, našicecementu, gavriloviću, rijetke priče o velikom uspjehu, vaše novine bi dobile i dodatni edukativni karakter.
ovako malo ljudi zna po čemu se ovakve tvrtke razlikuju od bezbroj gubitaša

Ja mislim da je njihova dobit vrlo zadovoljavajuća.
Ako bi recimo podijelili firme u hrvatskoj u 3 kategorije, recimo; loše , dobre i izvrsne firme meni bi
dalekovod spadao u izvrsne.
Druga je stvar što će oni u budućnosti biti vjerovatno još bolji, ovom strategijom ostvarivanja više
prihoda u inozemstvu, kvalitetnim ljudima koji su i odlično motivirani samim time što su uspješni dioničari
svoje firme. A i još jedan podatak, koliko ja znam trenutni direktor firme Luka Miličić je tek treći u
njenoj povijsti. To nije loše!

dav,

ako bismo gledali samo domaće usporedbe, onda je dobit dalekovoda svakako “zvjezdana”.

no, ja smatram da nema puno smisla uopće korisiti domaće reference.

prvo, naše gospodarstvo je u jako lošoj situaciji, malo ima zadovoljavajućih tvrtki tako da uprosječeni rezultati nisu korisna mjera ni za što.
drugo, sve naše bolje kompanije odavno su okrenute uspješnoj međunarodnoj praksi; svjesni su da jedino tako mogu ostvariti zapažene rezultate, tako da i oni sami “gledaju široko” i ne zadovoljavaju se domaćim kriterijima (to bi ih sigurno uljuljkalo i odvelo u stagnaciju, oni to znaju)
treće, kad gledamo omjer dobiti u odnosu na prihod ili angažirana sredstva, riječ je o univerzalnom financijskom pokazatelju, koji mjere i uspoređuju banke i financijske institucije/investicjski fondovi u širem okruženju. mi smo već u situaciji da isti potencijalni kapital potreban za rast/razvoj može doći kod nas ili u neku susjednu zemlju, tako da su i mjerila dobrog rezultata već postala univerzalna i “ne trpe” nacionalne granice. to nažalost još ne shvaćaju mnogi domaći direktori kad kukaju da im banke ne daju kredite i zazivaju osnivanje nekakve državne banke.

kako već rekoh, dalekovod je jako dobar, ali sam siguran da bi trebali poraditi na daljnjem povećanju profitabilnosti, a ne samo na povećanju prihoda.

Pa gle od boljeg uvijek može bolje.
Ali dalekovod ti jednostavno nije dobar primjer, zbog toga što je to odlična firma.
Da kotira vani na burzi vrijednost bi mu sigurno bila još veća, on ima odlične perfomanse, čak kad ga usporediš i s kompanijama u toj branši vani.
A u hrvatskoj on ti je kvalitetna kompanija kao recimo ERNT u sektoru telekomunikacija.
On je u svojoj branši top.
Mogući problemi se mogu javiti zbog velike ovisnosti o prihodu s domaćeg tržišta al kao što smo mogli čitati
oni misle taj postotak iz vana (20%) povećati na 40%. Nadajmo se da na tome ne misle stati.

svatko ima pravo na svoje mišljenje.

po “svjetskim” kriterijima, kojih sam neophodnost primjene pokušao argumentirati, stvarno uspješna kompanija trebala bi imati bar 20-25% profita na prihod.

znam nekoliko stvarno uspješnih proizvodnih kompanija u hrvatskoj koje rade u branšama općenito smatranim kao niskoprofitabilne, a imaju iznad 20%.

dalekovod ima oko 6%. to jednostavno nije blještav rezultat i upućuje na oprez. jesu solidni, imaju perspektivu, ali je očito da još mnogo trebaju poraditi na profitabilnosti a nikako klicati samima sebi.

Apsolutno je nerealno očekivati da dalekovod ima tako visoke brojke od 20-25%. To je firma koja se danas
bavi s puno stvari i ulazi u poslove koje nisu prije radili. I da, zahvaljujući tome oni su danas postali velika a
ne samo uspješna firma.
U određenim trenucima u povijesti, i to vrlo bliskoj, bila je borba za opstanak, nije bilo toliko investicija i
kapitala kao danas.
Pretp. da bi u budućnosti mogli povećati profitabilnost, ali nije u profitabilnosti sve!
Pa njihovi prihodi se kreću oko milijardu kuna! MEni se to čini jako dobro!
Ne možeš u njihovom slučaju očekivati 25% na milijardu kuna, to nejde.
Ma možeš ali onda pola poslova nebi uopće prihvatili niti radili. A oni rade, sve, gdi god mogu,
jer rade za sebe.
osi3 možda si ti zaposlenik dlkv mlađe dobi kojeg nije zahvatio ESOP?
Ma dionice se uvijek mogu kupiti…
Evo prije mjesec dana je baš bila dobra prilika, sad opet treba malo čekati…

nisam zaposlenik dalekovoda, naravno, iznosim samo općenita razmatranja.

mogu razumjeti da se tvrtka godinama borila za opstanak i da su sretni što su došli u pozitivu. ali tržište je neumoljivo.

to sam već viđao: nizom pametnih poteza tvrtka bi preživjela privatizaciju i nakon mnogo godina prešla u pozitivu. tada nastaje euforija koja traje godinama. stalno se ponavlja kako su rezultati super, ta vidite ostale, ta sjetite se kako nam je bilo itd. itd. vrijeme prolazi i dolazi do stagnacije, razvoj zapinje, troškovi pritišću i slično. u toj fazi rijetki ponovno krenu u značajne poteze, ako ne bude kasno, mnogi se zadrže na staroj priči do nestanka.

navedeni postotak uopće nije nerealan, ima i tvrtki u hrvatskoj koje ga postižu 8nažalost jako je malo takvih), a u svijetu sve više prevladavaju kriteriji upotrebljivi globalno.

ako bismo rekli da dalekovod znatno ulaže u razvojni ciklus i zbog toga nema preveliku dobit, to bi bilo prihvatljivo.

u tom slučaju oni moraju točno znati u što je otišlo koliko novca (investicjski projekti) i kakvi se i kada očekuju povrati koji će opravdati ulaganja.

profit je apsolutno glavni razlog postojanja kompanije u tržišnom okruženju. humanizirana ekonomija je shvatila značaj socijalnih i kriterija zaštite okoliša, ali profit je glavni motor svega.

povećanje prihoda ima smisla ako dovodi do povećanja profita, makar u budućem razdoblju. ako se prvi naglasak stavlja na prihod, to je pogrešno. mislim da je to prikriveni zaostatak socijalističkog razmišljanja,.

nisam studirao ekonomiju, ali sam iz radoznalosti pročitao par knjiga iz razdoblja posljednjih trzaja socijalizma. u jednoj o njih, posvećenoj ekonomiji poduzeća, neprestano se ponavljalo: jedini cilj kompanije je porast prihoda, jer to dovodi do većeg zapošljavanja. ..

Ako je profitabilnost niska i nema perspektive za značajan rast u budućnosti, kompanija bi definitivno trebala promijeniti djelatnost. Pa veću profitabilnost bi imala da samo uloži lovu u investicijske fondove i nita ne radi!!!

Jel ti to newbie predlažeš da dlkv promijeni djelatnost? Ili samo općenito seruckaš?
osi3 dali možeš molim te imenom i prezimenom reći koje su to kompanije u hrvatskoj a kotiraju na burzi
koje zadovoljavaju tvoj kriterij (20-25%)
Evo tvoj citat “znam nekoliko stvarno uspješnih proizvodnih kompanija u hrvatskoj koje rade u branšama općenito smatranim kao niskoprofitabilne, a imaju iznad 20%.”
[smiley13]

potpuno se slažem s newbijem, on je sažeo ono o čemu i ja govorim.

od većih kompanija koje su u okviru tog uvjeta po sjećanju mogu nabrojtiti recimo – dalmacijacment, hrvatsku coca-colu, zagrebačka pivovara je ove godine nešto pala zbog grešaka u strategiji, ali se drži blizu, Wienerberger Ilovac je tu negdje

nexe grupa, recimo, intenzivno ulaže i restrukturira se, uz puno troškova opet imaju 12-13% dobiti na prihod.

ne držim podatke u džepu pa pišem po sjećanju, ali dosta takvih podataka se uz malo truda može dobiti.

Stvarno pametan odgovor, nema šta.
Pun argumenata, podataka i stručne elaboracije.
Ja predlažem da ipak malo probate potražiti te podatke pa možemo dalje razgovarati o temi.

Dav, nema potrebe za narvozu[smiley1]
Za svaku firmu je najbolje da svoj kapital upotrebljava na najprofitabilniji način. Nitko nije ograničen svojom djelatnošću na papiru već samo svojim razmišljanjem u glavi. Zato je kod reinžinjeringa najvažnije prvo promjeniti mentalitet i kulturu (ako je moguće bez promjene ljudi). Ne zaboravi da je Nokia nekad proizvodila gumene čizme, a sada proizvodi mobitele. Također, IBM je nekada bio največi proizvođač PCa, a sada se toga žele riješiti i usmjeravaju se na prodaju usluga.

osi3 mislim da si ispustio jednu vrlo važnu varijablu – branšu. Naime u nekim branšama tvrtke ne mogu podići svoj profit na 20 -25% prihoda da se na glavu postave. Kao najočitiji primjer: trgovina i avio kompanije. Dok je u drugima to iznimno lako npr. software inženjering, telekomunikacije, energetika.

Tko leti vrijedi, tko vrijedi leti, tko ne leti ne vrijedi

ozapa, spomenuo sam branšu u jednom od prethodnih postova.

zato sam i spomenuo 20% ili više za niskoprofitabilne branše. u visokoprofitabilnim taj postotak može lako biti i 50%.

ako uzmemo recimo coca-colu ili zagrebačku piviovaru njihov biznis se općenito smatra niskoprofitabilnim – velika konkurencija koja nema nikakvih ograničenja, i nešto još važnije: proizvodi im ne predstavljaju elementarnu potrebu, tako da ih se potrošači lako mogu odreći ili pak naći supstituciju u sličnoj oblasti (npr. piti vino umjesto piva).

pa ipak koliko se sjećam obje tvrtke imaju iznad 20% najveći dio vremena (godina). kako sam spomenuo, nemam podatke u džepu da mogu dati točan broj za potrebe ove diskusije, ali po meni ne treba skretati s osnovne teme: koja je zadovoljavajuća razina profitabilnosti.

ako je to 17-18%, a ne 20% to definitivno neće drastično promijeniti generalnu ocjenu o nekoj tvrtki. ali ako gledamo dalekovodovih 6%, vidimo veliko odudaranje od tih brojki. po meni dalekovodov biznis bi trebao biti povoljniji od coca-colinog i pivarinih – kompanija radi na infrastrukturnim projektima u energetici. ozapa, sam kažeš da je energetika profitabilnija djelatnost. namjerno nisam spominjao tdr. zbog praktičnog monopola koji imaju, ali nisam siguran ima li dalekovod konkurenciju u hrvatskoj?!

sve su to elementi koji mene navode na zaključak da bi dalekovod sad ponovno trebao “zasukati rukave” ne gubeći vrijeme na trijumfalizam, nego pokušavajući postati značajan regionalni igrač. mislim da nemaju izbora: ili će postati značajni u regiji ili će polako ali sigurno nestati.

ne razumijem čemu bijes u porukama, forum i jest mjesto gdje se diskutira i razmjenjuju mišljenja, bijesu tu nema mjesta…

New Report

Close