Kad stvaraš novi posao od hobija razvijenog iz poduzetničkoga dara

Posjetitelji su razgledavali, kupovali, kušali.../Goran Kovačić/PIXSELL Posjetitelji su razgledavali, kupovali, kušali.../Goran Kovačić/PIXSELL

Sajmovi su nam, uz društvene mreže, najvažniji kanal prodaje i komunikacije s potrošačima pa susrete i druženja ovakve vrste ne propuštamo, kažu izlagači.

Festival poduzetništva, obrta i OPG-ova "Moja poduzetna Hrvatska" , koji se održava u organizaciji Večernjeg lista, Poslovnog dnevnika i 24 sata, okupio je proteklog vikenda u Bakru 20-ak poduzetnika koji su se predstavili Bakranima i njihovim gostima.

Ovaj projekt promocije maloga poduzetništva organizira se već drugu godinu zaredom u čitavoj Hrvatskoj, a u Bakru je održana u sklopu tamošnje tradicionalne manifestacije Bakarski susreti.  Kako je pojasnio Tomislav Klarić, gradonačelnik Bakra, intencija je bila da se povežu mještani svih naselja na području grada, a koji se prostire na 126 četvornih kilometara, sve do vrha Risnjaka. Manifestacija ima društveni, sportski, ali sve više i gospodarski karakter zbog promocije malih poduzetnika s područja Primorja, kao i čitave Hrvatske.

Lavanda sa zagorskih brega
Tea Lovrić, suvlasnica OPG-a Lovrić iz Kumrovca u Zagorju došla je u Bakar predstaviti svoj asortiman proizvoda od lavande. "Zanimljivo je da dolazim iz Zagorja na more nuditi lavandu, no činjenica je da je se više proizvede u kontinentalnoj Hrvatskoj nego ovdje. Zbog toga sam manje zanimljiva domaćima, ali turisti ne prave razliku jer njih zanima samo kvalitetan proizvod", ističe Lovrić.  Njezin asortiman se sastoji od eteričnih ulja,masti, meda, ali i inovativnih proizvoda poput jastuka i igračaka, a posebno dobro idu prigodni mirišljavi jastučići koje mladenci poklanjaju gostima na svadbama. Glavni kanal prodaje su joj sajmovi te društvene mreže.  Kako je iz Kumrovca, ne propušta priliku da bude prisutna i na proslavi 'Dana Mladosti' 25. svibnja kad se u tom mjestu okupljaju brojni štovatelji lika i djela Josipa Broza Tita kojima Lovrićevi nude proizvode od lavande s motivima vezanim uz Titov lik.

Iz Čazme su u Bakar došli susjedi Ivan Vrlac i Slađan Lipovec koji imaju OPG-ove na kojima uzgajaju i prerađuju industrijsku konoplju i prodaju ulje, proteine i brašno od nje.  "Obojici nam je ovo usputan posao, ali koji svakako ima perspektivu. Krenuli smo svatko po jedan hektar, a danas imamo više od 11 hektara pod konopljom", kaže stariji partner Lipovac koji je profesor hrvatskog jezika, a radio je i kao dugogodišnji lektor na jednom velikom portalu.  Dodaju da su s konopljom imali problema samo tijekom prve godine kada ih je lokalna zajednica gledala sa sumnjom da proizvode drogu, no nakon prvog šoka i susjedi su shvatili o čemu se zapravo radi. S državnim institucijama nisu nikad imali problema. 

(Ne)zgode s konopljom
"Događa se da nam 'mlađarija' upadne na polje i ukrade nekoliko stabljika jer misli da se radi o marihuani. Iako se radi o neopasnoj industrijskoj konoplji, u tom slučaju moramo obavijestiti policiju koja provodi istragu, a sve na kraju završi uglavnom ukorom i smijehom, i policajaca kao i mladih i njihovih roditelja", kaže Lipovec.  Njegov partner Vrlac navodi zgodu s jednog sajma kad se jedna starija gospođa šetala oko štandova, a kad je došla na njihov i vidjela oglas na kojem je pisalo konoplja, počela je histerično bježati od njih i vikati.  Lana Hideg je dugogodišnja poduzetnica iz Zagreba koja već 11 godina ima školu stranih jezika, a prije koju godinu je otkrila drvne ukrase te joj je to sad iz hobija i dodatni biznis.

"Otkrila sam da imam dara za alat i malo pomalo je krenula izrada nekih visilica i raznih drvenarija. Danas izrađujem niz prigodnih ukrasa vezanih uz krštenje, vjenčanje, more, a pripremam i posebno ediciju s tradicionalnim zagrebačkim motivima", objašnjava Zagrepčanka. Zasad se, dodaje, najviše pouzdaje u društvene mreže za prodaju, a u perspektivi razmišlja i o suradnji sa suvenirnicama. Riječanki Boženi Bubonja Kalebić, inače ekonomistici koja je prošla niz umjetničkih tečajeva kod uglednih profesora, slikarstvo i keramika su također hobi koji prerasta u dodatni posao. Dosad je izlagala i prodavala uglavnom preko umjetničkih kolonija, a Festival poduzetništva u Bakru joj je bio idealna prilika da se odluči i na prezentaciju putem sajmova.

 "Umjetnost me oduvijek zanimala te sam slikala i izrađivala uporabnu keramiku, uglavnom svjetiljke i vaze, za svoj gušt i prijatelje. No, kako mi se napunila konoba, a prijatelji su me uvjeravali da moj rad ima vrijednost, shvatila sam da bi bilo dobro da to ponudim tržištu", kaže ova umjetnica koja je u Bakru imala štand preko udruge entuzijasta i kreativaca KIS. 

Kako se ukusno kuha u Podravki
Podravkini promotori kuhanja Zoran Delić, Robin Knežević i Marko Peras predstavili su u Bakru na Festivalu poduzetništva, obrta i OPG-ova koncept kuhanja ove najveće prehrambene tvrtke u Hrvatskoj. Kako pojašnjava Robin Knežević, u ovom slučaju su se odlučili za tjesteninu bolognese koja spaja tjesteninu kao mediteransku namirnicu te meso kao kontinentalnu. "Jelo sadrži niz autohtonih dalmatinskih sastojaka poput bosiljka, lovora, majčine dušice, a tu su i nezaobilazno maslinovo ulje te rajčica iz naše vlastite proizvodnje u Umagu", kazao je Knežević. Bakranima i njihovim gostima su Podravkini kuhari pripremili 200 litara bolognesea, a što je bilo dostatno za 600-injak porcija koje su posjetitelji Festivala poduzetništva i natjecatelji Bakarskih susreta slasno pojeli.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve