FOTO: Bogata ponuda od meda do crnog kima i proizvoda od konoplje

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 10. rujan 2016. u 20:19
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL

U sklopu Vinkovačkih jeseni i pratećih manifestacija poput Slavonskog sokaka i Vinkovačkog jesenskog sajma gospodarstva i obrtništva u subotu se u Vinkovcima održalo još jedno izdanje Festivala poduzetništva, obrtništva i OPG-a Moja poduzetna Hrvatska.

OPG Šuran iz Andrijaševaca predstavila je vlasnica Zdenka Šuran koja se bavi pčelarstvom te proizvodnjom meda i pčelinjih proizvoda. U ponudu redovito uključuju nove okuse kao i kombinacije već postojećih, od čega valjda izdvojiti i med od heljde koji je rezultat inicijative PIK-a. „Nakon što su zasijali heljdu dobili smo novu sirovinu koja je oplemenila našu ponudu koja sad broji čak devet vrsta meda. Uz med, proizvodimo i svijeće, pakiramo i distribuiramo cvjetni pelud koji je izvrstan proizvod kako za prevenciju tako i suzbijanje brojnih bolesti“, ističe vlasnica. Kaže i da je najpopularniji proizvod onaj od dvije vrste meda koji u sebi sadrži i propolis i pelud jer, ističe, gotovo da nema zdravijih namirnica. Na sajmove odlazi često, prošla je gotovo cijelu Hrvatsku, žali se da su kotizacije i pristupi sajmu skupi. No, to ne vidi kao prepreku jer svako pojavljivanje na novom tržištu je zapravo dio marketinga. „Postojimo od 2004. godine, na tržištu smo opstali zahvaljujući redu i radu te velikoj potpori kako županije, tako i LAG Bosutski niz te Turističke zajednice Slavonskog Broda koji nas sustavno promoviraju i olakšavaju sajmišne troškove“, kazala je Zdenka Šuran.

Roland Dujmić smatra da je konoplja jedan od temelja na kojem bi se lokalna ekonomija trebala bazirati. Dujmić u vlasništvu ima OPG i tvrtku Jupiter projekt, angažiran je u eko selu Blatuši te pruža usluge besplatnih edukacija iz područja zdravog života. U ponudi ima brojne proizvode od konoplje, crnog kima, sikavice, chia sjemnki, buče te široku paletu domaćih i egzotičnih začina. Uspješno posluje već desetak godina, pri čemu se najviše oslanjao na vlastita sredstva jer cilja na samostalni razvoj poslovanja uz sve potencijalne rizike koje takav pristup povlači za sobom. „Najveća prepreka u razvoju je papirologija zbog koje nam je usporen i pristup velikom europskom tržištu. Čak i u Hrvatskoj jer koliko god je sustav provjere kvalitete važan, prilično je skup i dugotrajan. Svake godine nosimo proizvode na analizu, a cijena postupka se kreće od 3,500 do 10 tisuća kuna“, pojasnio je Dujmić.

Đakovački obiteljski obrt D&D iz omanje je kućne radionice postala renomiranim proizvođačem pletene trikotaže u Hrvatskoj. S radom su započeli prije 16 godina, dok su se 2009. Orijentirali na etno dizajn. Najveće tržište im je ono inozemno, iako surađuju i s lokalnim KUD-ovima te pojedinačnim kupcima. U obiteljskoj kući nalazi se radionica u sklopu koje je i prodajno mjesto, a kažu da im je kvaliteta na prvom mjestu. „U svemu je najvažnije slušati kupca. Šokački etno program pronašao je put i do najudaljenijih dijelova svijeta jer ljude podsjeća na djetinjstvo i domovinu“, ispričali su članovi obitelji Maceković, vlasnici obrta.

Komentirajte prvi

New Report

Close