Dobar domaći proizvod uvijek pronađe put do tržišta

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 01. svibanj 2017. u 22:01
Posjetitelji su mogli kušati i svježe kuhane delicije/Nel Pavletić/PIXSELL

Zadovoljan kupac najbolja je reklama, dio je komentara onih koji na sajmove poduzetništva dolaze promovirati svoje asortimane. I gosti to prepoznaju i cijene.

Festival poduzetništva, obrta i OPG-a Moja poduzetna Hrvatska, projekt Styria medijske kuće pokrenut s ciljem popularizacije proizvoda malih i srednjih poduzetnika, održan je u subotu u Crikvenici. Mnogo proizvođača tom je prilikom dokazalo da dobar proizvod uvijek pronađe tržište. Nerijetko na sajmišne manifestacije Moje poduzetne Hrvatske izlagači dolaze iz svih krajeva Hrvatske.

Među njima je Greta Tonković, vlasnica obrta Zdravi san koji u asortimanu ima bogatu ponudu različitih ručno rađenih madraca po mjeri, kao i podnica, kreveta, jastuka i popluna. Dolaze iz Kutine i posluju više od 20 godina, a tajna je njihova uspjeha, kažu, kvaliteta. Materijale za izradu kupuju od hrvatskih proizvođača jer tako pomažu da i oni na tržište plasiraju svoje.

"Zadovoljan kupac najbolja je reklama. Ni u vremenima krize nismo štedjeli na kvaliteti niti otezali s brzinom isporuke. Imamo 10 zaposlenih koji u 24 sata mogu isporučiti madrac prilagođen potrebama svakog kupca pa i u izvanstandardnim dimenzijama. Jedna od naših inovacija je jastuk s lavandom nazvan 'lavandasan' u koji je umetnuta sušena lavanda s blagotvornim djelovanjem na kvalitetu sna", ispričala je Tonković i dodala da najvećim uspjehom smatraju zadovoljne korisnike i kvalitetu, povjerenje i udobnost koje su im osigurali. OPG Paulišić se u Crikvenici predstavio s nekoliko vrsta ekstra djevičanskog maslinovog ulja pod etiketom Oliveri. 

Ljubitelji zdravog
Tradicionalni su maslinari s područja Kaštelira u okolici Poreča koji, kažu, proizvode "istarsko zlato". Iza njih je 17 godina bavljenja maslinama i proizvodnjom ulja za što su nagrađeni brojnim medaljama i zlatnim certifikatima. Najvažniji prodajni kanal im je i dalje turistička sezona, ali i brojni sajmovi na koje dolaze izložiti svoje proizvode. Visoko su rangirani i u tzv. Bibliji maslinarstva, dvojezičnom gastronomskom vodiču za ljubitelje maslinova ulja Flos olei koji je ulja OPG Paulišić uvrstio u 500 najboljih na svijetu. Oko 2000 tisuće sadnica maslina podrazumijeva više od 35 različitih sorti maslina iz čitave Europe, a proizvodni procesi ne uključuju prikupljanje otpalih plodova maslina sa zemlje kako bi se izbjegli plodovi koji su već započeli oksidaciju te garantirala kvaliteta svakog zrna. U sklopu maslinika imaju i nasade lavande, smilja i ružmarina pa turističke ture nerijetko navrate do njihovih polja. "Oliveri proizvodi rad su naših ruku, dar prirode i ljudi. U ponudi imamo sedam vrsta ekstra djevičanskog maslinovog ulja jer ne traže svi jednake okuse. Popularni smo i u Europi, što je izvrsna potvrda kvalitete", kazala je vlasnica obrta Katica Paulišić.

Iris i Branimir Komesar iz Zagreba bave se proizvodnjom beskvasnog kruha, seitana, tofua i drugih namaza od prirodnih namirnica. Ističu da su proizvodi bez konzervansa, aditiva i pogodni za sve ljubitelje zdrave hrane i vegane. Prisutni su u trgovinama zdrave prehrane diljem Zagreba, a prodaju i putem web shopa. U ovaj su posao krenuli iz ljubavi prema zdravoj hrani i s ciljem da što više ljudi, u skladu sa svojim mogućnostima, promijeni nezdrave prehrambene navike. "Obrt smo otvorili jer smo ljubitelji domaće i zdrave hrane. Želimo većem broju kupaca ponuditi starinske recepture i najprirodnije namirnice, ručno proizvedene od probranih najkvalitetnijih sirovina. Kruh koji radimo svježinu zadržava i sedam dana te je nutritivno iznimno bogat, bez nepotrebnih sastojaka. Radimo i peciva, tahini pastu, izvor esencijalnih masnih kiselina te seitan koji obiluje željezom, bjelančevinama i aminokiselinama", dodala je Iris Komesar. 

U konfete nakon kćerine svadbe
Tea Lovrić iz Zagreba u Crikvenicu je došla predstaviti obrt Lovrić koji se od 2008. bavi uzgojem lavande. Od oko 900 sadnica lavande izrađuju ukrasne jastuke, kreme i hidrolate, sapune i soli za kupanje, osvježivače prostora te svadbene konfete.  "Nakon kćerine svadbe došla sam na ideju izrade konfeta. Sve što napravimo i prodamo, izlažemo na sajmovima i u suvenirnicama. Iako se ljudi iznenade kad vide lavandu na kontinentu, to više i nije rijetka pojava. Rad me opušta i zadovoljna sam kako nam ide", ispričala je Tea Lovrić.

Pojasnila je i da je hidrolat cvjetna vodica nastala pri destilaciji, a služi kao tonik za kožu. Umiruje kožu nakon uboda insekata i sunčanja, a zimi štiti kožu od suhog zraka u stanu.  OPG za proizvodnju i prodaju pčelinjih proizvoda Vucić iz Rijeke također je čest gost sajmova. U ponudi imaju tri vrste meda, od kadulje, jele i klena. Pčelinjake imaju na Cresu i u Gorskom kotaru, a proizvodnjom meda se bave već 17 godina, od čega su 12 na tržištu. "Neki od rizika s kojima smo suočeni različite su bolesti pčela. Dosad, na sreću, nismo imali većih gubitaka. Ipak, riječ je o relativno rizičnom biznisu koji ovisi o mnogo vanjskih faktora. Članovi smo riječke zadruge Milutin Barač i zadovoljni smo s onime što radimo", kaže Jasenka Vucić. 

Stotine porcija ribljeg brudeta planule u pola sata

U sklopu festivala poduzetništva, obrta i OPG-a Dario Lide iz Majstora kuhara pripremio je nekoliko stotina porcija ribljeg brudeta. Pripremu dvadeset i pet kilograma oslića, kozica i liganja Lidi su olakšali kuhari poznatog odmarališta za mlade i hostela Karlovac iz Selca. Tim Branka Ognjenovića okupljen oko inicijative Majstor kuhar promiče autohtonu hrvatsku kuhinju, a u svaki svoj projekt uključuju i mlade buduće ugostitelje. U svakom od gradova gdje se festival poduzetništva, obrta i OPG-a održava, uz majstore kuhare sudjeluju i članovi humanitarne udruge Renato – kuhari bez granica koju je osnovao Branko Ognjenović. Marijana Zanze, tajnica udruge i Julijeta Milić, članica udruge, pomogle su da se u Crikvenici prošle subote sve porcije podijele u rekordnih pola sata. "Dijelom festivala poduzetništva postali smo prošle godine jer podržavamo inicijativu da se u prvi plan stave proizvodi naših ljudi. Vjerujemo da imamo kvalitetne namirnice i da su okus i miris nešto što se uvijek pamti. Od polja do stola naša je misao vodilja, a posebno se trudimo popularizirati pomalo zaboravljena tradicionalna jela. Svaki gost iz svake destinacije odlazi pamteći sve što je vidio, ali i ono što je kušao", komentirao je Dario Lide. 

Na Zakove hitove pozitivno reagiraju svi

Koncert Ivana Zaka održan u subotu navečer u Crikvenici u sklopu festivala poduzetništva, obrta i OPG-a Moja poduzetna Hrvatska privukao je mnoštvo domaćih i stranih gostiju. Nastavak je to uspješne suradnje jednog od najpopularnijih domaćih pjevača i Styria medijske kuće započete prošle godine. Zak je u međuvremenu postao i zaštitno lice kampanje koja uključuje sve one koji svojim trudom i radom dolaze do najboljih rezultata. Već pomalo i neizostavno lice brojnih manifestacija Moje poduzetne Hrvatske održanih diljem Hrvatske, Ivan Zak je još jednom pokazao da na njegove hitove jednako pozitivno reagiraju sve generacije. Bilo da je riječ o starim pjesmama poput Usne varane ili jednoj od novijih stvari kao što je Meni se s tobom, svaka od njih dočekana je ovacijama. U produkciju je uloženo mnogo truda, što popularni kantautor potvrđuje u svakom intervjuu. Ugoditi različitim glazbenim ukusima nije nimalo lako, no najbolja uspjeha potvrda je činjenica da je nakon nebrojeno nastupa Zak ove godine napunio i zagrebačku Arenu te po posjećenosti stao uz bok inozemnim zvijezdama poput Beyonce, Justina Biebera i Enriquea Iglesiasa. Značajnom detalju u karijeri prethodila je i nagrada Platinasti Forte koju dodjeljuje Hrvatsko društvo skladatelja za autorski album Bolja od najbolje, kao i brojne druge nagrade publike. Zak je završio i svoj novi glazbeni studio te se namjerava ozbiljno posvetiti i kreativnom radu s drugim mladim autorima.

Komentirajte prvi

New Report

Close