Okrugli stol: Slastice i konditori

PCZ Konferencije Okrugli stol: Slastice i konditori
Više informacija

Lokacija

HUP, Radnička cesta 52

Program

09:30 - 09:45 – okupljanje i registracija sudionika
09:45 - 10:00 – uvodni govor
10:00 - 11:30 – panel rasprava
11:30 - 12:00 – degustacija i lagana zakuska

Kontakt

tel: + 385 1 6326 033
mob: + 385 98 1620 214, +385 91 6500 480
e-mail: poslovni-centar-znanja@poslovni.hr

Okrugli stol: Slastice i konditori Slastice/Pixsell

Poslovni dnevnik  17.rujna 2014. u prostorijama HUP-a u Radničkoj 52 organizirao je okrugli stol Slastice i konditori. Riječ je o još jednom u nizu okruglih stolova u sklopu projekta Snaga hrvatske hrane. Do tada je organizirano 5 okruglih stolova posvećenih različitim segmentima proizvodnje i plasmana hrvatske hrane.

Hrvatski konditori su tijekom 2013.godine proizveli 53.032 tone raznovrsnih slatkiša od kojih su kroz izvoz prodali gotovo polovicu, konkretno 26.374 tone. Izvozom asortimana na europsko, na prekooceanska te bogata arapska tržišta ostvarili su sveukupno 118 milijuna dolara prihoda. Od spomenutog iznosa samo je dio potrošen na uvoz sirovina i ostalih komponenti neophodnih za redovnu proizvodnju, a ostatak je stavljen u njihove proračune.

Spomenute brojke na prvi pogled ilustriraju da domaća konditorska industrija ima samo ˝slatke brige˝ i odličnu perspektivu jer izvozi polovicu cjelogodišnje proizvodnje, a bilježi i  suficit o kojem većina hrvatskih gospodarstvenika može tek samo sanjati.

Trgovine proizvode nabavljaju na raznim tržištima po daleko nižim cijenama od domaćih. Osim toga trgovci prisiljavaju domaće proizvođače da im odobre udjel u cijeni i to do čak 30 posto, dok strancima ne mogu diktirati takve uvjete. Upravo to su razlozi povećanja cijena domaćih proizvoda.

"Od domaćeg tržišta se ne može više živjeti, jer ono što dobijemo kroz izvoz, izgubimo kroz liberalizaciju kod kuće. Ulaskom u EU konditori su samo izgubili, jer je pao izvoz u zemlje CEFTA-e a porastao uvoz u Hrvatsku, a ulazak Zvečeva u Tesco bio je krvavi put i takvo što rijetko se događa. Istovremeno, globalne kompanije muči što još uvijek nisu pokorile domaće brendove", istaknuo je Pucar.

Doajen hrvatske konditorske industrije Stipan Bilić, direktor Kondina smatra da bi hrvatska Vlada trebala ograničiti uvoz slatkiša, po uzoru na Mađarsku koja je tako zaštitila domaću proizvodnju, za što postoje mjere koje nisu u suprotnosti s pravilima tržišne utakmice niti  s direktivama EU. 

Mijo Batinić, direktor kontrolinga Kraša optimističan je, iako se po uvjetima poslovanja može zaključiti da je konditorima nemoguće opstati. "Zahvaljujući stalnom restrukturiranju, glavne domaće tvornice su opstale i imaju perspektivu. No do sad nije bilo sluha za probleme industrije, te vjerujem da će se stvari početi mijenjati kad voda dođe do ušiju, na što upućuje i mogućnost da prehrambena industrija uđe u industrijsku strategiju. Država treba biti svjesna da treba konditorsku industriju jer ona zapošljava i proizvođače sirovine te uslužni sektor", kaže Batinić.  

Slastičari pak smatraju da bi se domaći proizvođači čokolade i drugih proizvoda potrebnih za izradu slastičarskih delicija u većoj mjeri trebali okrenuti malim obrtnicima koji su zbog visokih cijena ali i ograničene ponude prisiljeni materijal uvoziti. 

 

 

 

 

Sudionici
  • Okrugli stol: Slastice i konditori

    Božica Marković, uvodničarka, HGK

  • Okrugli stol: Slastice i konditori

    Ruža Grgurev, panelistica, PESLA

  • Okrugli stol: Slastice i konditori

    Stipan Bilić, panelist, Kondin

  • Okrugli stol: Slastice i konditori

    Dunja Milošić Odobašić, panelistica, Podravka

  • Okrugli stol: Slastice i konditori

    Mijo Batinić, panelist, Kraš

  • Okrugli stol: Slastice i konditori

    Marin Pucar, panelist, Zvečevo

  • Okrugli stol: Slastice i konditori

    Željko Dumančić, panelist, Udruženje ugostitelja