Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori

PCZ Konferencije Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori
Više informacija

Lokacija

Prostorije Hrvatske udruge Poslodavaca (HUP)

Kontakt

Poslovni centar znanja
Tel: + 385 1 6326 033
Mob: + 385 98 1620 214

Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori sektori

Veleprodaja, maloprodaja i visokogradnja tri su vodeće djelatnosti među malim i srednjim poduzetnicima u Hrvatskoj.

Ne samo da se tim djelatnostima bavi najviše poduzeća, već zapošljavaju najviše ljudi te ostvaruju najveće prihode. Međutim, kada je riječ o produktivnosti, najproduktivnije  djelatnosti među malim i srednjim poduzetnicima su energetika i usluge u financijskom sektoru.

Naime, male i srednje tvrtke koje se bave energetikom dobile su status najproduktivnijih jer ostvaruju čak 1,36 milijuna kuna prihoda po zaposlenom. Dakle, radi se o djelatnosti gdje se veliki obujam prihoda ostvaruje uz učešće malog broja djelatnika.

S druge strane, prema rentabilnosti, vodeća djelatnost su telekomunikacije u kojima je dobit po zaposleniku značajno veća od ostalih djelatnosti. 
Naime, ukupno 251 poslovni subjekt, koliko ih se bavi telekomunikacijama, zajedno je prihodovao 1,27 milijarde kuna i ostvario neto dobit od 104 milijuna kuna.

Po  zaposlenom je ta dobit 2012. iznosila 66.200 kuna, što je telekomunikacije svrstalo na vrh ljestvice najrentabilnijih djelatnosti, dok se veletrgovina i maloprodaja nisu našle ni među deset najrentabilnijih, iako prihodi tih djelatnosti višestruko nadmašuju prihode u telekomunikacijama.

Stoga se postavlja pitanje treba li se državna strategija razvoja usmjeravati na malo i srednje poduzetništvo u sektorima poput energetike i telekomunikacija?
Koji sektori imaju najviše potencijala među malim i srednjim poduzetnicima? Koji su prepoznati, a koji nedovoljno iskorišteni? 

Uspijevaju li hrvatski mali i srednji poduzetnici pratiti svjetske razvojne trendove? Imaju li snage i vremena ulagati u istraživanje i razvoj?
Pitanja su to čiji odgovori mogu dovesti i do oporavka gospodarstva, jer zašto ulagati u djelatnosti od kojih društvo više ne ostvaruje prosperitet? 

Ovim pitanjima bavili su se sudionici okruglog stola Najpropulzivniji sektori“ kojeg je organizirao Poslovni dnevnik u suradnji s  Hrvatskom udrugom poslodavaca.
Okrugli stol održao će se 17. travnja u prostorijama HUP-a, a na njemu su raspravljali predstavnici realnog sektora, HUP-a, predstavnici akademske zajednice, partneri projekta  Poslovni uzlet te predstavnici medija.

Sudionici
  • Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori

    Antun Petrić, panelist

  • Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori

    Petar Šimić, panelist

  • Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori

    Ivan Ante Nikolić, panelist

  • Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori

    Ante Mandić, panelist

  • Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori

    Hrvoje Balen, panelist

  • Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori

    Nenad Crnković, panelist

  • Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori

    Anny Brusić, panelistica

  • Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori

    Dijana Bezjak, panelistica

  • Okrugli stol: Najpropulzivniji sektori

    Boris Sesar, panelist