Okrugli stol: Izvozne mogućnosti i strana tržišta

PCZ Konferencije Okrugli stol: Izvozne mogućnosti i strana tržišta
Više informacija

Lokacija

Prostorije Hrvatske udruge Poslodavaca (HUP)

Okrugli stol: Izvozne mogućnosti i strana tržišta Okrugli stol

Robni izvoz Hrvatske u prva dva mjeseca ove godine izražen u kunama, povećan je za 13 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, a uvoz je istovremeno porastao za 4,3 posto, pokazuju objavljeni privremeni podaci Državnog zavoda za statistiku.

Među pojedinim djelatnostima s većim udjelom u izvozu, izvoz rafiniranih naftnih proizvoda pao je za 12,4 posto, na 142,7 milijuna eura. Izvoz strojeva i uređaja povećan je pak za 17,1 posto, na 120,4 milijuna eura, a za 16,1 posto u odnosu na prva dva mjeseca prošle godine porastao je izvoz prehrambenih proizvoda, na 98,3 milijuna eura. Kemikalija i kemijskih proizvoda izvezeno je za 95,8 milijuna eura uz godišnji porast od 29,8 posto. Unatoč povećanju izvoza navedeni podaci nam ukazuju da je i dalje veliki manjak u robnoj razmjeni te on iznosi 483,2 milijuna eura.

Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju poduzećima se otvara novo, veliko tržište koje će zasigurno promijeniti način poslovanja brojnih poduzeća. Za pretpostaviti je da se kratkoročno mogu očekivati problemi, ali u srednjoročnom i dugoročnom planiranju možemo očekivati korist i boljitak za cjelokupno gospodarstvo. Ulaskom u Europsku uniju sigurno je da se povećava i konkurencija, ali samim time otvara se veliko tržište i velike mogućnosti.

Prije nego što se upusti u aktivnosti pripreme izvoza, poduzetnik mora provjeriti koliko je i je li njegova tvrtka spremna za izvoz. Dakle, mora provjeriti ima li proizvod ili uslugu koja se može ponuditi tržištu kao i kapacitete, sredstva te menadžment spreman za natjecanje na globalnim razmjerima. Nužno je postaviti jasne i ostvarive izvozne ciljeve te jasnu sliku o samom postupku izvoza.

Vrlo čest problem je i financijska potpora- treba pronaći načine za smanjivanje financijskih rizika međunarodne trgovine.

Stoga se postavlja pitanje kako doći do pomoći države u nastupu na stranim tržištima? Koji su načini suradnje s europskim tvrtkama? Je li udruživanje put ka uspjehu? Kako se probiti na tržišta regije? Koje su zakonske specifičnosti u drugim državama?

Pitanja su to čiji odgovori mogu dovesti i do oporavka gospodarstva, a njima su se bavili sudionici okruglog stola „Izvozne mogućnosti i strana tržišta“ kojeg je organizirao Poslovni dnevnik u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca. Okrugli stol održao se 23. svibnja u prostorijama HUP-a a na njemu su raspravljali predstavnici realnog sektora, HUP-a, predstavnici akademske zajednice, partneri projekta Poslovni uzlet te predstavnici medija.

Sudionici
  • Okrugli stol: Izvozne mogućnosti i strana tržišta

    Zdenka Lončar , panelistica

  • Okrugli stol: Izvozne mogućnosti i strana tržišta

    Alma Suhić, panelistica

  • Okrugli stol: Izvozne mogućnosti i strana tržišta

    Ivanka Maričković Putrić, panelistica

  • Okrugli stol: Izvozne mogućnosti i strana tržišta

    Ružica Adamović, panelistica

  • Okrugli stol: Izvozne mogućnosti i strana tržišta

    Manuela Šola, panelistica

  • Okrugli stol: Izvozne mogućnosti i strana tržišta

    Dejana Borevković, panelistica

  • Okrugli stol: Izvozne mogućnosti i strana tržišta

    Goran Car, panelist

  • Okrugli stol: Izvozne mogućnosti i strana tržišta

    Ivan Bračić, panelist