Okrugli stol: Administrativne barijere

PCZ Konferencije Okrugli stol: Administrativne barijere
Više informacija

Lokacija

Hrvatska udruga poslodavaca

Okrugli stol: Administrativne barijere HUP

13.lipnja 2014. s početkom u 10 sati u prostorima Hrvatske udruge poslodavaca ( HUP) Poslovni dnevnik organizirao je četvrti u nizu Okruglih stolova pod nazivom Administrativne barijere u sklopu projekta Poslovni uzlet.

Pod vodstvom moderatora Vladimira Niševića iz Poslovnog dnevnika sudionici okruglog stola složili su da su posljednjih deset godina dva osnovna problema u Hrvatskoj i Europskoj uniji načini financiranja te administrativne barijere. Puno je nelogičnosti s kojima se poduzetnici susreću, a zakonske promjene jedva uspijevaju pratiti i pravnici , a kamoli poduzetnici.

˝ Ukidanjem djela parafiskalnih nameta rasteretili smo gospodarstvo za 600 milijuna kuna. Drugi nisu ništa bolji od nas, no mi smo zapeli u prošlim i zastarjelim načinima rada. Stihijski pristup s mnoštvom zakona i podzakonskih aktova mora se promijeniti. Potrebne su brzina, učinkovitost i kvaliteta te da promjene krenu od nas samih i to odmah, ˝ naglasila je Zdenka Lončar, pomoćnica ministra poduzetništva i obrta.

Anny Brusić, direktorica HUP- Udruge malih i srednjih poduzetnika naglasila je kako mali i srednji poduzetnici trpe daleko više od ostalih kada su administrativni problemi u pitanju.˝Belgijsko istraživanje malih i srednjih poduzetnika pokazalo je kako provode 16 sati tjedno zadovoljavajući administrativne potrebe države,˝naglasila je Brusić kako se s istom problematikom bore i u Europskoj uniji. S njom se složila i Lončar koja naglašava kako u borbi za opstankom nemaju 16 sati tjedna za gubiti na adminisitraciju. ˝Iako smo veliki, administracija je velik problem i nama. Dužni smo primjenjivati zakone i akte, a promjene su svakodnevne,˝istaknuo je Časlav Žaja, direktor Sektora pravnih poslova Croatia osiguranja .

˝Ni jedan zakonski prijedlog nema procjenu učinkovitosti, a trebao bi imati,˝spomenuo je Krešimir Lipovščak, partner tvrtke Crowe Horwath i glavni zadužen za odjel regulatornog i poreznog savjetovanja. ˝Zakoni ne postižu učinak jer se na bave posljedicama. Stalno djelujemo reaktivno, a ne proaktivno, ˝ složio se s Lipovščakom i Igor Škrgatić, član Uprave Kreditne unije Deponent d.o.o.

˝Prvo se tri mjesec prilagođavaš nekoj pravnoj regulativi, trošiš resurse na tu prilagodbu i onda se taj isti zakon ponovno mijenja,˝ istaknuo je Škrgatić. ˝Pravila igre se mijenjaju unutar igre, a to nikome nije privlačno, ˝složila se Brusić.

˝Pristupi sustavnom čišćenju legislativnog sustava doista su potrebni. Često smo nekritički prepisivali aktove i zakone i počeli ih primjenjivati bez potpunog razumijevanja što i kako primijeniti. Ugušit ćemo se u šumi propisa,˝ naglasio je Žaja. S njim se složila Lončar koja naglašava kako je za početak potrebna promjena mentalnog sklopa. ˝Zakonske procedure su transparentnije no što su bile. Od 2012.kada se u programu Poduzetnički impuls tražilo 30 dokumenata došli smo do toga da je danas potrebno 7 do 8. Također Ministarstvo poduzetništva i obrta bilo je motor povezivanja sudskih registara i FINE što je uvelike olakšalo administrativne procedure,˝istaknula je Lončar dokazujući kako su promjene ipak vidljive.

U radu i informiranju svih poduzetnika neizmjerno je važan rad resornih komora. ˝Komore trebaju služiti poduzetnicima u edukativno-informativnom dijelu ˝konstatirala je Brusić. Ipak iz osobnog iskustva i kroz razne suradnje s komorama svjesna je kako je zaposlenike teško priviknuti da su oni zapravo tu zbog poduzetnika. ˝Nisu dovoljno proaktivni prema poduzetnicima˝, složio se s Brusić i Škrgatić kritizirajući.˝Ljudi u državnoj administraciji godinama su zatvoreni u aparatu i sustavu te nisu u dodiru sa stvarnim problemima poduzetnika˝, naglasio je pritom Škrgatić.

˝Istraživanja u Europskoj uniji su pokazala kako su računovodstveni servisi prvi kojima se poduzetnici trebaju obratiti kada se nose s administracijom˝, priopćila je rezultate iz Europske Unije Brusić.˝Stručne osobe naprave administrativne poslove za 2 do 3 dana, dok ostalima treba i do dva tjedna, a vrijeme je novac, ˝iz vlastitog poslovnog iskustva istaknuo je problematiku Lipovščak.

˝Rasteretili smo gospodarstvo, a opteretili smo građane. Sve zapravo ide iz iste kase˝ istaknuo je Škrgatić. ˝Državi treba novaca i mora ga dobiti od PDV-a. Naši građani su pasivni i samo se žale, a mi smo dalje po stopi PDV-a u top 3,˝nadovezao se Lipovščak.

Na okruglom stolu prisustvovali su Zdenka Lončar, pomoćnica ministra poduzetništva i obrta, Krešimir Lipovšćak partner tvrtke Crowe Horwath i glavni zadužen za odjel regulatornog i poreznog savjetovanja, Časlav Žaja, direktor Sektora pravnih poslova Croatia osiguranja, Igor Škrgatić predsjednik Uprave Kreditne unije Deponenent d.o.o. te Anny Brusić, direktorica HUP- Udruge malih i srednjih poduzetnika.

 

Sudionici
  • Okrugli stol: Administrativne barijere

    Časlav Žaja, panelist

  • Okrugli stol: Administrativne barijere

    Krešimir Lipovšćak, panelist

  • Okrugli stol: Administrativne barijere

    Igor Škrgatić, panelist

  • Okrugli stol: Administrativne barijere

    Zdenka Lončar, panelistica

  • Okrugli stol: Administrativne barijere

    Anny Brusić, panelistica