Uvodi se oznaka sigurne online kupnje za trgovce u Uniji

Autor: Marta Duić , 20. siječanj 2016. u 09:15
Lani je svaki treći stanovnik Hrvatske naručivao robu ili usluge putem interneta/FOTOLIA

Europska komisija obećaje povećanje online trgovine s 5 na 15% i siguran rast BDP-a na razini EU za 1,7%.

Prijedlog eurozastupnice Biljane Borzan o sigurnoj online kupovini jučer je usvojen i na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta. Borzan je predložila uvođenje prepoznatljive oznake sigurne online kupovine za trgovce sa sjedištem u Europskoj uniji. 

Hrvatska ideja
"Trgovci sa sjedištem u Europskoj uniji su obvezatni pridržavati se strogih pravila.  Oni moraju prihvatiti povrat robe u roku 14 dana od prodaje, bez objašnjenja kupca zašto su je vratili. To je pošteno prema kupcima jer kupuju na neviđeno, ali stvara velike troškove trgovcu. Ideju za uvođenje oznake za sigurnu internet kupovinu dobila sam upravo od hrvatskih online trgovaca. Naime, žalili su mi se da budući da imaju sjedište EU, obvezatni su se pridržavati pravila, dok se njihovi konkurenti iz Švicarske, SAD-a ili Azije predstavljaju kao povoljni, a nerijetko varaju kupce", kaže Borzan.  S druge pak strane, više od 60 posto građana Europske unije boji se kupovati online jer nisu sigurni koja su im prava u slučaju problema.

 

Borzan

Ne možemo očekivati rast dok se kupci boje da bi umjesto mobitela mogli dobiti ciglu.

Prosječnom potrošaču je vrlo teško odrediti ima li online trgovac sjedište u Europskoj uniji. Čak ni web stranice s domenom .eu, .hr ili co.uk ne jamče europsku lokaciju trgovca i zbunjuju potrošače. A da ne pušu na hladno, pokazuje i podatak da samo prilikom kupnje digitalnih sadržaja godišnje ih se ošteti za 64 milijarde eura. "Uvođenjem prepoznatljive oznake kakva sad postoji za online ljekarne, kupci će lakše prepoznati kod koga mogu s povjerenjem kupovati, a pošteni trgovci će biti privilegirani u srazu s konkurencijom koja se ne pridržava europskih direktiva. Jako sam zadovoljna što je ideja na kojoj radim već godinu dana konačno usvojena", kazala nam je Borzan.

Borzan je predložila i da troškovi dostave budu obračunati  transpartentno. Premda Direktiva o uslugama zabranjuje svaki oblik diskriminacije na zajedničkom tržištu te zahtjeva da e-trgovci potrošaču ne naplaćuju više od stvarnog troška dostave, i dalje ima nelogičnih primjere poput činjenice da dostava paketa od dva kilograma unutar Njemačke za rutu od 600 kilometara iznosi oko sedam eura, dok dostava iz Njemačke u Nizozemsku za rutu od 40 kilometara oko 17 eura."Kupnja na daljinu i online kupnja najčešći su razlog pritužbi europskim potrošačkim centrima. Europska komisija obećaje povećanje on-line trgovine s pet posto na 15 posto  i siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto. To je sve lijepo, ali ne možemo očekivati veliki rast online tržišta dok se god kupci boje da bi umjesto mobitela mogli dobiti ciglu", zaključila je Borzan. 

I dalje nepovjerenje
Inače, Eurostat je sredinom prosinca objavio kako je svaki treći stanovnik Hrvatske naručivao robu ili usluge putem interneta, dok je na razini EU to činio svaki drugi. Građani koji lani nisu kupovali na internetu kao razlog prvenstveno navode sklonost fizičkoj kupovini, jer žele vidjeti proizvod prije nego ga kupe. Usto, više od četvrtine njih navelo je (ne)sigurnost plaćanja odnosno bojazni vezane za privatnost, a 19 posto strahuje i da neće primiti naručenu robu odnosno uslugu ili da je neće moći vratiti.

Komentirajte prvi

New Report

Close