Znanje i inovacije ključ su uspjeha i dodane vrijednosti

Autor: Poslovni dnevnik , 15. listopad 2012. u 22:00
Sandi Češko; Jožek Gruškovnjak

Kupci imaju znanje koje čeka da ga se upotrijebi, a uloge menadžmenta morat će se promijeniti.

Znanje i inovacije ključ su uspjeha i dodane vrijednosti

"U povodu dvadestogodišnjice tvrtke Studio Moderna odlučili smo da sredstva za obilježavanje tog događaja namijenimo znanju i da to znanje dijelimo i izvan naše tvrtke, što je također u duhu koncepta otvorenih inovacija. Znanje i inovacije ključ su uspjeha, prepoznatljivosti i stvaranja veće dodane vrijednosti. Sinonim za inovacije su i dalje ponajprije tehničke inovacije, pogotovo u pretežno industrijskom društvu kao što je slovensko. Međutim, nisu više dovoljni samo najbolji proizvodi za dosezanje prepoznatljivosti na tržištu i za pridobivanje naklonjenosti kupaca. Proizvodi se međusobno više ne razlikuju samo po tehničkim karakteristikama. Te su razlike među konkurentskim proizvodima sve manje, pa tako i najbolja tehnička inovacija vrlo brzo dobije svoju sličnu ili čak unaprijeđenu verziju. Proizvodi se danas razlikuju međusobno po tome kako ispunjavaju zadovoljstvo kupca, korisnika, što pak često ovisi o tome što oni predstavljaju i omogućuju šire od svojih osnovnih funkcija. Druga važna dimenzija na području inovacija u 21. stoljeću je ta da se inovacije ne iskorištavaju samo za potrebe i u okviru tvrtke/proizvoda koja ih je stvorila, već da se otvore širem krugu korisnika koji se tako iz konkurenata pretvore u partnere i stvore mnogo šire mogućnosti za svaku inovaciju. Najvažnije inovacije u današnje vrijeme su inovacije na području usluga ukoliko danas uopće još govorimo i razlikujemo proizvode od usluga."

Sandi Češko, predsjednik Uprave poslovnog sistema Studio Moderna, panelist na forumu

Kupci imaju znanje koje čeka da ga se upotrijebi

"Otvorene inovacije odraz su ključnog trenda našeg vremena: moć se udaljava od centraliziranih institucija prema pojedincu – od središta prema periferiji. Ako pogledamo iz perspektive organizacije, u okolini izvan organizacije znatno je više ideja i pametnih ljudi nego što ih organizacija može zaposliti u bilo kojem trenutku. Isto tako kupci i poslovni partneri imaju golemo znanje i iskustvo koje čeka da ga se upotrijebi. Važno je biti svjestan da se koncept otvorenih inovacija ne primjenjuje samo na vanjsko okruženje. Čak i u okviru same organizacije, bilo da je riječ o tvrtki, javnoj ustanovi ili vladinoj instituciji, potrebno je srušiti zidove i biti svjestan da inovativnost nije samo odgovornost npr. odjela za istraživanje i razvoj, već da svaki zaposlenik pridonosi znanjem, iskustvom i idejama uspješnosti inovacijskog ciklusa. U Ciscu koristimo pristup otvorenih inovacija, i unutar tvrtke i izvan nje. S programima kao što su i-Zone (inovacijska zona) te i-Prize potičemo stvaranje, stjecanje, vrednovanje i primjenu novih ideja, od tehnoloških do procesnih. Otvoreni pristup inovacijama jasno se ogledava u uspjehu tvrtke, kako financijskih pokazatelja tako i na drugim područjima, kao što su broj prijavljenih patenata, kraćenje razvojnog ciklusa novih proizvoda, poboljšanje poslovnih procesa itd."

Jožek Gruškovnjak, direktor Cisco Internet Business Solutions Group, panelist na forumu

Uloge menadžmenta morat će se promijeniti

"Otvorena inovacija kao proces koji se temeljno tiče korištenja različitosti kako bi razvio jedinstvena rješenja i pristupe jedan je od najvažnijih poteza u životu organizacije u posljednje vrijeme. Vjerujem da će to preoblikovati našu predodžbu o tome što je zapravo organizacija. U današnjem svijetu eksponencijalne promjene i složenosti najvažniji način proaktivnog navigiranja kroz tu složenost je iskoristiti različite ideje, stručnost, vještine i iskustvo više ljudi. S modernim ICT-em možemo to učiniti do nečuvene mjere te predviđam da će se život organizacije udaljiti od vremenski (npr. radno vrijeme od 9 do 17) i mjesno određenih (posebni uredi i zgrade) paradigmi, koje uzimamo zdravo za gotovo, prema vrlo distribuiranim organizacijskim modelima ljudi umreženih po cijelom svijetu bez obzira na vrijeme i mjesto. Iako je to uistinu uzbudljivo, postoje izazovi u takvoj promjeni. Konkretno, koncepti i uloge menadžmenta i vodstva morat će se promijeniti."

Dr. Ian Sutherland, pomoćnik dekana za istraživanje na IEDC-Poslovnoj školi Bled

Komentirajte prvi

New Report

Close