Željezničko ugostiteljstvo pred novim pokušajem privatizacije

Autor: Biserka Ranogajec , 07. travanj 2008. u 06:30

Za 130 milijuna kuna prodaje se kompanija koja u vlasništvu ima tri hotela, vozni park i putničku agenciju

Hrvatskom fondu za privatizaciju trebaju se do 12. svibnja 2008. predati ponude za kupnju stopostotnog udjela u tvrtki Željezničko ugostiteljstvo (ŽU). To je već treći natječaj u godinu dana kojim se nastoji prodati ovo hotelsko-ugostiteljsko poduzeće izdvojeno 1998. godine iz sastava HŽ-a, kojem je 2001. pripojen i dio zagrebačkog Croatia Expressa. Na prethodnim natječajima cijene su iznosile 144,4 i 140 milijuna kuna, ali nije bilo odaziva.

Radničko dioničarstvo
Uspije li tko kupiti na ovom natječaju ŽU po ponuđenoj cijeni od 130 milijuna kuna, dobit će profitabilnu ugostiteljsko turističku djelatnost s putničkom agencijom koja ima tri hotela, vlastiti vozni park i catering. Kada se prije dvije godine počelo intenzivnije govoriti o privatizaciji ŽU-a, Anica Supić, koja je na čelu tvrtke već deset godina, rekla je kako su pripremljeni za privatizaciju na principu radničkog dioničarstva. Međutim, sada kaže da im je cijena previsoka te da upravo njihov primjer potvrđuje kako su za uspjeh važni ljudi a ne vlasništvo. ŽU je osnovao Hrvatske željeznice 1998. radi stvaranja samostalnog tržišno profitabilnog poslovanja u ugostiteljsko-turističkoj djelatnosti koja im nije bila osnovna. Ugostiteljstvo je tih godina poslovalo s gubitkom većim od osam milijuna kuna s neuređenim i nekategoriziranim željezničkim prenoćištima u kojima su još boravili prognanici i radnici HŽ-a. Značilo je to istodobno i nisku razinu usluga u sva tri hotela, od kojih su Porin i Dora u Zagrebu, a Mursa u Osijeku, kao i njihovu tržišnu neprepoznatljivost te kadrovsku prekapacitiranost. Od samog osnutka radilo se na restukturiranju (gubitke je pokrio HŽ) i do danas se ukupno uložilo oko 34 milijuna kuna – u objekte 15 milijuna, u opremu i sitan invetar 17,5 milijuna, a u kadar 1,5 milijuna kuna. Od toga je bilo oko 30 milijuna kuna vlastitih sredstava, dok je pet sufinancirao HŽ, tako da kreditnih zaduženja nije bilo. U hotelu Dora, kategoriziranom sa tri zvijezdice, koji je bio prenoćište pred zatvaranjem, 2001. su uređene 24 sobe, restoran i dvije dvorane za sastanke i parkiralište. U osječkoj Mursi uređeni su restoran, tri sale, tri apartmana, 26 soba i recepcija pa iako hotel ima dvije zvjezdice, jedan kat je uređen do razine od tri zvjezdice. Plan je u ovoj godini uređenje u Osijeku svih 130 soba s ukupno 260 ležajeva. Hotel Porin, u koji se smjestila uprava, ima uređenu 201 sobu i tri apartmana po kriterijima tri zvjezdice, zatim recepciju, restoran sa 70 mjesta i banket salom sa 40 kao i tri multifunkcionalne dvorane.

Obnovljen vozni park
Osim toga, Porin koji se nalazi u Dugavama pokraj Ranžirnog kolodvora, ima novouređeni ulaz i krovište, obnovljenu fasadu i okoliš. Ulagalo se i u uređenje restorana Zagreb Glavni kolodvor i Catering centra. Također, obnovljen je vozni park koji se danas sastoji od pet autobusa, dva catering vozila, četiri kombi vozila uz jedno teretno i jedno osobno. Prilikom osnutka radilo se 70 posto poslova s HŽ-om, a samo 30 za tržište, dok je danas obratno. Za kvalitetu usluga predsjednici uprave Anici Supić uručena su brojna međunarodna i domaća priznanja jer je zajedno sa zaposlenima željeznička predstavništva uredila u hotele s dvije i tri zvjezdice, a radničke kantine u luksuzne restorane i catering centre. Posebno drago im je priznanje dobiveno više puta u Budimpešti u konkurenciji 11 europskih država u kategoriji modernog kulinarstva godine. Ukratko, zaposleni su danas sretni, unatoč neizvjesnoj privatizaciji, što im se garantira zadržavanje ukupno 278 radnih mjesta. Povećali su vrijednost “svojoj” tvrtki i podigli kvalitetu usluga u hotelima s tisuću ležaja kojim još prije deset godina nitko nije mogao garantirati čak ni opstanak.




Komentirajte prvi

New Report

Close