Zajednički uslužni informatički centri podižu učinkovitost i smanjuju troškove

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 22. ožujak 2017. u 22:01
Goran Pavlović, Inina Sektora informatičkih servisa, Plavog Tima i Društva Top Računovodstvo Servisi

Prošli smo kroz transformaciju iz organizacijske jedinice koja je bila podrška Ini, u uslužni informatički centar koji pruža podršku većini članica Ina Grupe.

Informatička se industrija ubrzano razvija, a u skladu s time povećavaju se i očekivanja korisnika za primjenom najnovijih trendova. Brza implementacija novih informatičkih alata i proaktivan tim za informatičku podršku postali su neophodni za stvaranje dodane vrijednosti u poslovanju, stoga se sve veći broj kompanija okreće uspostavi zajedničkih uslužnih informatičkih centara (Shared Service Center).

O čemu se točno radi, koje su prednosti ovog pristupa te kako Inin uslužni informatički centar Plavi tim posluje te kako je postao jedna od, po broju zaposlenih, najvećih domaćih IT kompanija, otkrio je direktor Inina Sektora informatičkih servisa, Plavog Tima i Društva Top Računovodstvo Servisi – Goran Pavlović. Plavi tim danas zapošljava više od 150 informatičkih stručnjaka pružaju podršku za više od šest tisuća korisnika IT usluga.

Koje su specifičnosti sektora u kojem poslujete i koje su najveće promjene unutar sektora uslužnih informatičkih centara zabilježene posljednjih godina?
Uz brzi razvoj tehnologije i porast očekivanja korisnika podrazumijeva se i kontinuirano smanjenje cijena postojećih usluga, što su sve razlozi zašto se kompanije i odlučuju ići u smjeru zajedničkih uslužnih informatičkih centara. Takvi centri, uz pružanje standardizirane i kvalitetne usluge, omogućuju optimizaciju troškova poslovanja. Zemlje srednje Europe su u profiliranju uslužnih informatičkih centara otišle i korak dalje, veliki centri su počeli zajednički djelovati na stvaranju povoljnog gospodarskog okruženja – s jedne strane ostvaruju se porezne olakšice ako centri zapošljavaju određeni postotak radnika visoke stručne spreme, dok se istovremeno organiziraju radionice sa sveučilišnim predavačima o tome koje teme su ključne za studente kako bi se mogli brzo i kvalitetno uključiti u rad takvih centara nakon završenog školovanja. Velik je naglasak na doprinos radnika uspjehu centara, pokreću se razne inicijative u smislu uključenosti radnika, nagrađuje se inovativnost i spremnost na unapređenje postojećih radnih procesa. To je pokazatelj u kojem smjeru trebamo ići i mi u Hrvatskoj te u tom smislu i mi svakako želimo biti pokretač tih procesa.

Koja je formula uspjeha u slučaju tvrtke koju vodite?
Posljednjih godina fokus nam je bio na povećanju učinkovitosti kako bismo našim korisnicima osigurali što bolje i konkurentnije usluge. Pritom smo kontinuirano pratili korisničko zadovoljstvo raznim aspektima našeg poslovanja, od usluga koje isporučujemo, preko razvoja novih funkcionalnosti do svakodnevne podrške u radu. To nam je omogućilo da čujemo njihove prijedloge i napravimo potrebne prilagodbe uz dodatno unapređenje kvalitete usluge. Paralelno s tim, prošli smo kroz transformaciju iz organizacijske jedinice koja je bila podrška Ini, u uslužni informatički centar koji pruža podršku većini članica Ina Grupe. To je dodatno povoljno utjecalo na kvalitetu, standardizaciju i učinkovitost naših usluga. Istaknuo bih i veliku razmjenu iskustava i najboljih praksi koju ostvarujemo s našim financijskim shared service centrom, Ininom tvrtkom TRS koja je u pet godina postojanja implementirala niz  trendova u svom području djelovanja.

S obzirom na to da se tehnologija ubrzano mijenja, kako održavate kvalitetu svog rada?
Ono što najviše razlikuje IT industriju od ostalih je brzina promjena, novih tehnologija i trendova, a s kojom nastojimo držati korak. Zbog toga je za naše zaposlenike iznimno važno kontinuirano unapređivati kompetencije i vještine, čak i izvan informatičkih. Naš fokus u posljednje vrijeme stavljen je upravo na razvoj šireg skupa kompetencija naših kolega, uz napore u osiguranju konkurentnih uvjeta na tržištu. Smatram da je, također, ključna i spremnost kolegica i kolega u timu na svakodnevno usvajanje novih znanja, razmjenu iskustava i znanja s kolegama iz drugih područja poslovanja te prikupljanje povratnih informacija. Usudio bih se reći da je od upoznavanja svake nove tehnologije do u najmanji detalj puno važnija sposobnost kolega u razumijevanju primjenjivosti pojedine tehnologiju u svakodnevnom poslovnom okruženju, odnosno mogućnost stvaranje dodane vrijednosti uporabom te tehnologije. Mislim da je tu naš tim izuzetno stručan i na to sam vrlo ponosan. 

A kako zapravo izgledaju primjeri dobro usklađenih informatičkih i tehnoloških rješenja?
Prelazak na elektroničku razmjenu skratio je vrijeme razmjene i naplate računa, smanjio troškove procesa i kod nas i kod naših partnera te povećao pravnu sigurnost poslovanja. Tehnologija nam pomaže u svakodnevnom radu, ono što je do prije nekoliko godina izgledalo kao znanstvena fantastika, danas je uobičajeno, pa se niz sastanaka odvija korištenjem alata za video- suradnju, pri čemu su na jednom sastanku uključeni i kolege koji su često fizički udaljeni i po nekoliko stotina kilometara. Tako tehnologija smanjuje troškove službenih putovanja, ali istovremeno dramatično povećava brzinu razmjene informacija i mogućnost donošenja poslovnih odluka.

Zapošljavamo mlade talente

Imate li poteškoća s pronalaskom odgovarajuće radne snage?
Već sedam godina zaredo Ina zapošljava mlade talente kroz Growww program, a i može se pohvaliti uspješnom suradnjom sa studentskim udrugama i akademskom zajednicom koji su nam strateški partneri u nastojanjima da osnažimo kompaniju. Smatramo da je takav pristup i u skladu sa svjetskim trendovima razvoja shared service centara i spremni smo se uključivati u te aktivnosti pa tako i ove godine Plavi tim i TRS sudjeluju u nekoliko programa koji uključuju studente i primjenu njihovih znanja u stvarne poslovne potrebe.

Komentirajte prvi

New Report

Close