Vlada spašava CA s 800 milijuna kuna

Autor: Darko Bičak , 20. studeni 2012. u 22:01
Darko Prebežec, zamjenik predsjednika NO-a CA, Krešimir Kučko, predsjednik Uprave CA i ministar Siniša Hajdaš Dončić/PIX

Novac kojim je država, kao jamac, platila za nove zrakoplove Croatia Airlinesa sada će se pretvoriti u vlasnički udio.

Hrvatska Vlada će spasiti nacionalnog zrakoplovnog prijevoznika Croatia Airlines dokapitalizacijom teškom ukupno 800 milijuna kuna, najavio je u utorak Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.

Rezanje troškova
Program restrukturiranja podrazumijeva da CA u narednih pet godina racionalizira poslovanje te smanji troškove za ukupno 312 milijuna kuna, a u dvije godine broj zaposlenih bi se trebalo smanjiti za 10 posto. No, ova ušteda će biti manja za barem 28,3 milijuna kuna jednokratnih troškova restrukturiranja za otpremnine. Istodobno bi prihodi trebali biti godišnje tri posto veći nego što je to slučaj sada. Predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, Krešimir Kučko, kaže da je već ove godine vidljiv pozitivni trend jer je prvi puta od 2007. godine u prvih devet mjeseci zabilježena, iako minimalna, bruto dobit.

Za sada će tvrtka operirati s 13 postojećih zrakoplova, a tijekom 2015. planirana je nabava još jednog Airbusa. "Croatia Airlinesu trenutno nedostaje 450 milijuna kuna obrtnog kapitala zbog kumuliranih gubitaka iz prethodnih godina, prekomjernih investicija u flotu i nedovoljne razine trajnih sredstava", kazao je Kučko na predstavljanju plana restrukturiranja ove tvrtke u utorak u Zagrebu. Nacionalni prijevoznik bi trebao zadržati svoju usmjerenost na linijske letove, uz manje učešće Low Coasta i čarter načina poslovanja. Hajdaš Dončić je najavio da će država i nadalje subvencionirati letenje na linijama unutar Hrvatske i to s 80-ak milijuna kuna godišnje. Vlada je, osim predstavljenog razvojnog modela, kao opciju za ovu tvrtku razmatrao i tzv. bazni model ili pak stečaj. Bazni model bi podrazumijevao rješavanje gubitaka drastičnim rezanjem broja zaposlenih, flote te broja letova. Opredjeljujući se za razvojno restrukturiranje, država je odbacila stečaj kao rješenje za CA jer bi on veoma nepovoljno utjecao na cjelokupnu djelatnost zračnog prijevoza u Hrvatskoj u kojoj CA ima stratešku i dominantnu ulogu, pojasnio je ministar.

Ostaju i neprofitabilni letovi
Naime, kako objašnjavaju u Croatia Airlinesu, ta je tvrtka 7. najveći hrvatski izvoznik jer više od dvije trećine putnika čine stranci. Nacionalni avioprijevoznik, prema riječima njegova predsjednika Uprave, godišnje hrvatskom gospodarstvu doprinese s 619 milijuna kuna, bez neto plaća.Kučko najavljuje da CA zasad neće ukidati neprofitabilne linije jer bi se to moglo negativno odraziti na cijelu mrežu. Neće biti niti promjena u strategiji poslovanja koje će se i dalje temeljiti na benefitima članstva u Star Allianceu, a koje je usko vezano uz Lufthansu. Trenutno tvrtka ima 51 rutu, a u svojih 13 zrakoplova ima 1518 sjedala.Iako nije želio govoriti o detaljima, Krešimir Kučko je potvrdio da su proteklog tjedna započeli pregovori s Airbusom oko rješenja "političke narudžbe" četiri zrakoplova u vrijednosti od 175 milijuna dolara iz 2008. godine.

Flota

Airbus ili Dash

Croatia Airlines trenutno operira s 13 zrakoplova i to sedam mlaznih i šest propeleraca. U floti nacionalnog avioprijevoznika su četiri zrakoplova Airbus A319 te četiri A320. Tu se nalazi i šest Dash 8 – Q 800 zrakplova za bliže destinacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close