“Više od 100.000 hrvatskih korisnika dokaz da im naš proizvod dobro čuva uspomene”

Autor: Darko Bičak , 30. studeni 2017. u 15:06
Igor Roth, regionalni direktor CEWE grupe, Foto: Igor Šoban / Pixsell

Digitalizacija je u početku imala negativan utjecaj na izradu fotografija, no, danas se bilježi znatan porast u izradi fotografija.

Sve više građana svoje stare fotografske albume zamjenjuje fotoknjigama koje su zahvaljujući tehnologiji postale dostupne svima. Kakvi su trendovi na fotografskom tržištu te što možemo očekivati u narednom razdoblju, razgovarali smo s Igorom Rothom, regionalnim direktorom CEWE grupe koja je jedna od najvećih europskih kompanija u tom sektoru.  

Koliko je digitalizacija općenito umanjila potrebu za izradom fizičkih fotografija? 
Iako je u samom svojem početku digitalizacija imala negativan utjecaj na izradu fotografija, danas je upravo suprotan učinak gdje bilježimo znatan porast u izradi uglavnom fotoknjiga, no unatoč očekivanom mišljenju i izrada digitalnih fotografija još uvijek zauzima znatan dio tržišta. Korisnici su, uglavnom vlastitim iskustvom, osjetili i onu negativnu stranu digitalizacije, a to je da u svega par sekundi možete bespovratno ostati bez svojih uspomena kada vam računalo, pametni telefon ili vanjska jedinica za pohranu podataka 'otkaže poslušnost'. Izrađena fotografija će uvijek imati puno veću sentimentalnu vrijednost u odnosu na fotografiju na računalu.

Koliko se trendovi u Hrvatskoj i Europi razlikuju? 
Ponešto da, no ne previše. Hrvatska ide ukorak s Europom po pitanju penetracije i služenja internetom pa tu ni foto usluga, koja je danas gotovo u potpunosti postala online usluga, ne zaostaje puno za Europom. Jedina nešto veća razlika je u omjeru kupaca koji su spremni platiti svoj proizvod online u odnosu na one koji još preferiraju plaćanje pouzećem u korist ovih drugih pa tu osjetimo razliku u odnosu na europski prosjek. Najveće razlike između europskih zemalja u pogledu foto tržišta ne dolaze zbog geografskog položaja ili standarda pojedine zemlje, već su uglavnom bazirane na povijesnom prisustvu fotografije u svijesti ljudi gdje npr. imate velike razlike između vrlo komparabilnih zemalja kao što su npr. Češka i Mađarska gdje je foto tržište daleko jače u Češkoj jer postoji duboko ukorijenjena svijest o fotografiji kroz povijest.

 

12 godina

CEWE grupa je prisutna na tržištu u Hrvatskoj

Koji su glavni trendovi danas u fotografskom biznisu? 
U ovom trenutku smo u tzv. trećoj tranziciji. Prva je bila s analognog na digitalno. Druga s offline na online i treća je mobilna tranzicija gdje dominiraju mobilni uređaji kao sredstvo ne samo snimanja fotografija, nego i kao sredstvo naručivanja foto proizvoda. To je proces u kojem se svi u foto svijetu okreću prema mobilnim uređajima i sve aspekte poslovanja podređuju tome. Svakako kod trendova moramo spomenuti i sve veći broj naših korisnika kojima je fotoknjiga broj 1 proizvod  iz našeg asortimana i apsolutni hit na tržištu.

U koliko zemalja poslujete? 
CEWE postoji skoro 60 godina, a povijest mu seže i 105 godina unazad kada je njegov osnivač Carl Wöltje otvorio svoj prvi foto studio u Oldenburgu gdje je i danas sjedište kompanije. Danas, CEWE je najveća europska foto kompanija s više od 3000 zaposlenih, prisustvom u 24 europske zemlje u više od 25.000 partnerskih poslovnica. U ovom trenutku CEWE ima 12 najmodernijih tvornica za izradu fotoknjiga, digitalnih fotografija i nekoliko stotina drugih fotoproizvoda iz svoje ponude. Prošlogodišnji promet cijele grupacije je bio nešto manji od 620 milijuna eura s konstantnim rastom, a prošli mjesec smo prodali 50-milijuntu CEWE fotoknjigu u Europi te time još jednom se dokazali kao najveći ponuđač fotoknjiga i fotoproizvoda. Kao društveno i ekološki odgovorna kompanija, prije dvije godine pokrenuli smo veliki projekt pošumljavanja u Keniji gdje godišnje posadimo 2634 hektara šume i na taj način neutraliziramo štetna djelovanja proizvodnih procesa na okoliš. U Hrvatskoj je CEWE prisutan 12 godina s više od 100.000 zadovoljnih korisnika i partnerima kao što su dm-drogeriemarkt, Müller, Tisak i drugi, te jednim od najvećih brand awarenessa u cijeloj grupaciji, što govori da su hrvatski kupci prepoznali kvalitetu CEWE brenda.

Kako ste se odlučili za dolazak u Hrvatsku i s kojim izazovima ste se susretali te kakva vam je danas pozicija? 
Hrvatsko tržište je bilo zanimljivo zbog nekoliko razloga, no ono što nas je vodilo kada smo prije 12 godina kretali s poslovanjem u Hrvatskoj je činjenica da se radi o zdravom, kompetitivnom i prosperitetnom gospodarskom okruženju  za koje smo smatrali da će biti odličan oslonac za eventualni daljnji rast u regiji. Naravno da je bilo birokratskih komplikacija, no danas je situacija daleko jednostavnija zbog ulaska Hrvatske u Europsku uniju. U ovom trenutku smo apsolutni lideri na hrvatskom tržištu i očekujemo konstantan rast u narednih nekoliko godina. Prostora na tržištu je još uvijek jako puno, a potrebu i vrijednost čuvanja uspomena u našim proizvodima svakim danom prepoznaje sve više novih kupaca.

Tko su vam danas glavni partneri? 
Na nivou koncerna i regije pa tako onda i u Hrvatskoj, najveći partner nam je dm-drogeriemarkt, no tu moram spomenuti vrlo važne partnere kao što su Müller, Tisak i Bipa koji su uvelike doprinijeli razvoju svijesti o našoj usluzi na tržištu. Sinergija jakih brendova uvijek ima odličan efekt na tržište i pozitivan učinak na poslovanje obaju brendova.

Jesu li vam, i koliko, problemi Agrokora, odnosno Tiska, prouzročili problema u poslovanju? 
Ne posebno. Prvih nekoliko dana na samom početku cijele afere se mogao osjetiti blagi negativni efekt, no vrlo brzo se poslovanje normaliziralo i danas TISAKfoto usluga posluje bez ikakvih poteškoća. Tu je svakako veliku ulogu odigrala činjenica, koje su korisnici te usluge bili svjesni, a to je da iza te usluge stoji najveća i pouzdana europska foto kompanija u koju mogu imati puno povjerenje kada su u pitanju njihove uspomene. To isto povjerenje smo opravdali  i naš odnos s našim korisnicima će se teško narušiti u budućnosti.

Kakve trendove u fotografskom biznisu očekujete ubuduće?
Već neko vrijeme se okrećemo prema mobilnom tržištu i sve novitete baziramo na tome. Internetske stranice koje su prilagođene mobilnim uređajima. Mobilne aplikacije za pametne telefone i tablete. Proizvodi koje je moguće jednostavno i u vrlo kratkom vremenu kreirati i naručiti. Jedan izvrstan takav proizvod koji smo upravo lansirali, a sadrži sve te aspekte je mobilna aplikacija 'CEWE fotoknjiga PURE' gdje u svega jednoj minuti možete kreirati i naručiti svoju CEWE fotoknjigu. Odaberete 22 fotografije (idealno one s Instagrama), upišete naslov na prednjoj korici, posvetu na prvoj stranici i savršen osobni dar ili predivna uspomena je gotova. Svijet se mijenja nevjerojatnom brzinom i mi moramo jednako tako reagirati na zahtjeve tržišta te time osigurati svoju poziciju za sutra

Komentirajte prvi

New Report

Close