Vipnet lani stabilizirao prihod i dobit

Jiri Dvorjančansky, predsjednik Uprave/S. Midžor/PIXSELL Jiri Dvorjančansky, predsjednik Uprave/S. Midžor/PIXSELL

Broj korisnika fiksnih usluga Vipneta lani je skočio 28,9%, na 283,4 tisuće, a mobilnih pao 0,4% na 1,73 milijuna.

Širenje u osiguranju i ICT-u, konsolidacija brendova i snažno ulaganje u LTE glavni su smjerovi razvoja Vipneta u ovoj godini. Najavio je to u srijedu u Zagrebu čelnik Vipneta Jiri Dvorjančansky nakon što je predstavio rezultate za prošlu godinu. Prihod Vipneta u 2015. godini pao je 1,8 posto, na 371,3 milijuna eura, a operativna dobit smanjila se 1,5 posto, na 83 milijuna eura, objavila je kompanija. No, Dvorjančansky ističe da je zadovoljan.

Preokrenuli trend
"Preokrenuli smo trend kako po pitanju rezultata, tako i profitabilnosti i broja korisnika, a to se vidi na našim rezultatima iz tromjesečja u tromjesečje", kaže Dvorjančansky. Najbolji pokazatelj je rast broja korisnika fiksnih usluga 28,9 posto, na 283,4 tisuće na kraju prošle godine. Kako je većina korisnika prelazila na pakete usluga, mjesečni prihod po korisniku Vipnetovih fiksnih usluga, što uključuje usluge pod brendovima Vip, Amis i B.net, porastao je 2,9 posto, na 22 eura. Tako je broj korisnika IPTV, kabelske i satelitske televizije koje nude Vipnetovi brendovi porastao 12,5 posto, a fiksnih telefonskih usluga 36,8 posto.

Usto, broj korisnika fiksnog brzog interneta povećan je 47,2 posto, na 200,2 tisuće. Dvorjančansky ističe kako su lani veliki iskorak napravili kupnjom Amis telekoma, koji je u Zagrebu i okolici imao 23 tisuća korisnika te gradio vlastitu optičku mrežu. Nadalje, vlastitom optičko-kabelskom infrastrukturom Vipnet se lani proširio na Petrinju i sada vlastitom infrastrukturom pokriva više od 20 gradova i 380 tisuća kućanstava. "Pripremamo se za standard DOSCIS 3.1, kojim ćemo omogućiti brzine pristupa internetu od 1 Gbps, a to je budućnost u Hrvatskoj u idućih godinu-dvije", kaže Dvorjančansky.

Mobilna stabilno
Vipnet je objavio da je lani u mobilnom segmentu zabilježio pad broja korisnika 0,4 posto, na 1,73 milijuna. No, istodobno mu je prosječan prihod po korisniku, uglavnom zbog odljeva prepaid korisnika i povećanja potrošnje podatkovnog prometa, porastao za 2,1 posto, na 11,3 eura. Dvorjančansky navodi kako se mobilno poslovanje, koje je po obujmu četiri puta veće of fiksnog, lani stabiliziralo. Kao rezultat, u četvrtom tromjesečju prihod Vipneta porastao je 0,8 posto, na 96,7 milijuna eura, a operativna dobit skočila je 53,5 posto, na 15,8 milijuna eura. Ipak, tromjesečni EBIT i dalje je u minusu od 3,2 milijuna eura.

Novi imidž
Dvorjančansky kaže da su lani investirali 72,4 milijuna eura u širenje LTE i fiksne mreže, što 3,5 posto više nego godinu prije. Ove će godine, dodaje,  nastaviti ubrzano ulagati u širenje LTE mreže, kojoj su, navodi, brzinu povećali na 225 Mbps. Usto, dodaje, razmatraju konsolidaciju brendova Vip, Amis i B.Net u drugoj polovici godine te širenje ponude usluga osiguranja i ICT-a. "Konsolidacija brendova ovisit će dual-brend strategiji koju je HT zauzeo u kombinaciji s Iskonom", zaključuje Dvorjančansky

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!