Grupacija Valamar u deset kampova na Jadranu, kojima upravlja pod brendom "Camping Adriatic by Valamar", ove godine očekuju uspješnu sezonu najavljujući da iduće godine nastavljaju ulaganja u tržišno repozicioniranje i kvalitetu ponude kampove s oko 25 milijuna kuna.
Doznaje se to od direktorice prodaje, marketinga, upravljanja prihodima i razvoja kampova u Valamar hotelima i ljetovalištima Josipe Cvelić Bonifačić koja za Hinu ističe da za kampove ove godine bilježe bolji buking nego lani, u ponekima i do 25 posto bolji, te da su već u lipnju imali 9 posto više noćenja nego u istom lanjskom mjesecu.
Slijedom potražnje i najava sa stranih tržišta te ako bude dobro vrijeme očekuju i ukupno uspješnu kamping sezonu, za koju za sada teško mogu prognozirati hoće li premašiti lanjsku koju su završili s 2 milijuna noćenja ili 5 posto više nego 2012., te s porastom prihoda od 12 posto.
Nešto malo manje od polovice ukupnih godišnjih kamp noćenja ostvaruju u najvećem, ujedno i najboljem hrvatskom kampu Lanterna, koji je uz Turisthotelov kamp Zaton i jedini iz Hrvatske član Leading Camping Europe, najprestižnije kamping organizacije u Europi koja okuplja samo 30-ak najboljih kampova.
Označavajući kratku sezonu i dalje velikim izazovom kamping poslovanju, Cvelić Bonifačić iznosi podatke da je lani ukupna prosječna popunjenost svih kampova bila 96 dana, a tek kod tri kampa nešto viša, od 129 dana u kampu Krk te od 117 dana u kampovima Orsera i Ježevac.
Ti se kampovi i ove sezone unatoč nešto lošijem vremenu dobro pune, posebno kamp Krk koji je i lani, u svojoj prvoj godini rada nakon obnove na višu kategoriju i uz dodatne sadržaje zabilježio porast noćenja od čak 89 posto u odnosu na 2012.
Poslovanje, ulaganja, problemi
Svi Valamarovi kampovi zadnjih osam godina bilježe i fizički i financijski rast, za što Cvelić Bonifačić kaže da je dijelom i rezultat dosadašnjih 300 milijuna kuna ulaganja u povećanje standarda te kvalitetu sadržaja i usluga.
Poručuje da bi ulaganja bilo i više da se uredi problem turističkog zemljišta za što zakon postoji, ali nije proveden niti je provediv, iako temeljem toga plaćaju dio budućih koncesija.
Govoreći o poslovanju kampova naglašava da kampovi Grupaciji donose oko 45 posto noćenja, 20 posto prihoda i oko 25 posto operativne dobiti, što drže dobrim rezultatom, ali se s druge strane suočavaju s velikim fiskalnim i parafiskalnim opterećenjima, koja su od ove godine podizanjem međustope PDV-a postala još viša.
I za posljednje, najnovije najave Ministarstva turizma o povećanju boravišne pristojba ocjenjuje da će se izrazito loše odraziti na poslovanje turističkih subjekata, posebno kampova koji već sada imaju znatno lošiju poziciju u odnosu na direktne konkurente zbog najvišeg PDV-a na smještaj na Mediteranu.
Viša boravišna pristojba u kampovima znatno bi utjecala i na poskupljenje cjelokupne usluge, zaključuje Cvekić Bonifačić.
U 10 kampova kojima upravlja Valamar je 8.900 smještajnih jedinica u koje se u jednom danu može smjestiti oko 27 tisuća gostiju, a osim kamp parcela u kampovima imaju i 260 vlastitih mobilnih kućica, 144 apartmana, 140 soba i jedan hostel.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu