Uz 10. obljetnicu u udruženje se vraćaju Trgocentar, Trgonom i Lonia

Autor: Biserka Ranogajec , 17. studeni 2011. u 22:00

S novim/starim članicama Ultra gros će imati oko tri milijarde kuna godišnjeg prometa i 4800 radnika

Udruženju hrvatskih trgovačkih kuća Ultra gros koje je u četvrtak proslavilo 10 godina od osnivanja, uz sadašnjih 18 članica uskoro će se pridružiti još tri. Iako nam direktor Udruženja Ultra gros Josip Butara nije želio reći o kojim je tvrtkama riječ, kazao nam je kako su u pitanju veliki igrači, s ukupnim godišnjim prometom od 900 milijuna kuna, sa 800 zaposlenih i 250 trgovina. Međutim, Poslovni dnevnik je je od dobro upućenog izvora saznao da je riječ o Trgocentru iz Zaboka, Loniji iz Kutine i Trgonomu iz Novog Marofa, zapravo bivšim članicama, koje se vraćaju u Ultra gros nakon što su bili u NTL.Time će Ultra gros iduće godine ostvarivati od oko tri milijarde kuna prometa odnosno rasti 50 posto, od čega će 10 posto generirati dosadašnje članice i držati tri posto hrvatskoj maloprodaji. Članice udruženje zapošljavati će više od 4800 radnika te poslovati u više od 900 prodavaonica širom Hrvatske.

Šetači kroz udruženja
Ultra gros je osnovan krajem 2001. godine, kada su se trgovci počeli sve više okrupnjavati pred konkurentskim lancima iz inozemstva. Iste godine osnovan je i NTL, narodni trgovački lanac nastao proširenjem CBA Interenacional kojeg su osnovali mali trgovci. Od osnivača Ultra grupe, preteče Ultra grosa, danas ih je tek nekolicina, a jedna je i Istracommerce iz Pazina gdje je svojedobno radio i Butara. Na mjesto direktora udruženja u Zagrebu Butara dolazi 2009. godine i kaže da je najviše članica, 24, udruženje imalo 2008. kada je ukupan promet bio veći od četiri milijarde kuna.“Posljednje tri godine bile su slabije i bilo je dosta izlazaka”, kazuje nadalje Butara. Ultra gros je tako napustio Istracommerce koji je pripojen Dioni, dok su se NTL-u pridružili Trgocentar iz Virovitice, Trgocentar iz Zaboka, Trgovina Krk iz Malinske, Gavranović iz Zagreba i Trgostil iz Stubice. Neki od osnivača, poput Japetića iz Jastrebarskog ili velikog dijela Strahinjčice prodali su se Konzumu. Članice udruženja uglavnom su one tvrtke koje imaju “kvartovske” prodavaonice, dok se nekad prilično razvijena veleprodaja sve više smanjuje. U vlastitu mrežu Ultra gros pripaja i veleprodajne trgovine jer širenje je nužnost, govori Butara, u današnjim uvjetima poslovanja kada tržište i dobavljači priznaju jedino rast.

Godišnje 50 novih marki
Članice posluju s renomiranim domaćim proizvođačima i distributerima, a postignuti su dogovori s više od 260 zajedničkih dobavljača. Ultra gros ima više od 450 proizvoda pod robnom markom Ultra plus koji čine 5,2% udjela u ukupnog prometa, odnosno od 10 do 30% prometa unutar pojedine kategorije. Godišnje se uvede i do 50 trgovačkih marki i cilj im je, kaže Butara, postići 30% udjela robnih marki u prodaji po uzoru na Tesco.

Članice

Okupili 21 trgovca
Udruženje trenutačno čini 18 članica: Djelo iz Šibenika, Duravit iz Pule, Jadranka Trgovina iz Malog Lošinja, Jeruzalem iz Rijeke, Kitro iz Varaždina, Kvarner Punat Trgovine iz Punta, La-vor iz Buzeta, PPK Bjelovar iz Bjelovara, Puljanka iz Pule, Ribola iz Kaštel Lukšića, Sonik iz Zadra, Strahinjčica iz Zaboka, Union iz Zagreba, Valalta iz Rovinja, Victa iz Splita, Vrutak iz Zagreba, Mlin i pekare iz Siska i Prehrana Trgovina iz Zagreba. Uskoro im se pridružuju još tri.

Komentirajte prvi

New Report

Close