Uvoz vode pao za trećinu

Autor: Poslovni.hr , 16. kolovoz 2011. u 22:00

Prema izdanim koncesijama u Hrvatskoj bi se moglo crpiti 1,25 milijuna m3, a iskorištava se tek polovica

Prema podacima Gospodarsko-interesnoga udruženja proizvođača pića (GIUPP), koje broji 29 proizvođača, proizvodnja flaširane vode u šest mjeseci ove ostala je na približno istim rezultatima u odnosu lani. Međutim, uvoz flaširane vode smanjio za 30%.

Franck na čekanju
Jasna Čačić, direktorica GUIPP-a smatra da je rast kupnje vode u boci pokazatelj trenda zdravog života. Iako je proizvodnja prirodne izvorske vode pala za 1%, potrošnja prirodnih mineralnih voda je porasla 3% u odnosu na šest mjeseci lani. To znači da se proizvodnja povećala za 7 milijuna litara prema prvoj polovici 2010. kada je “izbačeno” 356.3 milijuna litara vode. Prema Zakonu o vodama koncesije izdaju Vlada odnosno nadležno Ministarstvo i to tek nakon prethodno pribavljenog stručnog mišljenja Hrvatskih voda. Koncesije u Hrvatskoj traju između 10 i 30 godina. Prema izdanim koncesijama godišnje bi se u Hrvatskoj moglo crpiti 1,25 milijuna kubnih metara vode. Za sada je dostignuto tek pola odobrene količine, tako da crpi oko 635 tisuća. Među koncesionarima najjača je Jamnica s odobrenjem za vađenje oko 200.000 kubnih metara mineralnih i izvorskih voda, slijedi Prima sa 120.000 te Podravka sa 100.000 kubnih metara. Među neiskorištenim koncesijama najveća je Franckova na 150.000 kubnih metara u Lici. Primat drži Jamnica s dva brenda s udjelom na hrvatskom tržišu od 40%.

Raste prodaja
Još impresivniji podatak je da Jamnica u izvozu sudjeluje s čak 90% i to u u Bosnu i Hercegovinu, Mađarsku, Srbiju, Sloveniju i SAD. Tanja Ivanko, voditeljica odjela za odnose s javnošću Jamnice. pojasnila je da brandovi Jamnica i Jana kroz godine bilježe rast prodaje na domaćem i inozemnim tržištima. “Ove godine očekujemo i veći rast prodaje što pokazuju rezultati za prvih 6 mjeseci”. Zbog kvalitete brendova Jamnica je u 2010. ostvarila prihod od 514 milijuna kuna od prodaje vode, samo na domaćem tržištu.

(Leo Buljan)

Konkurencija

Iz BiH dolazi 97% uvoza
Hrvatska voda je prirodni resurs koji se mora bolje zaštititi, opći je zaključak proizvođača vode. Hrvatska još nije uvela pravilnik o kakvoći i sastavu vode, što zabrinjava proizvođače jer bi jeftina uvozna voda, poput one koje uvozimo iz Bosne i Hercegovine (čak 97 posto ukupne uvezene vode u Hrvatsku dolazi iz te države) mogla dovesti do nelojalne konkurencije hrvatskim proizvođačima.

Što prije donijeti pravilnik
Uvođenjem pravilnika ne samo da bi se osigurao sigurniji položaj hrvatskih proizvođača vode, nego bi se jamčila i provjera kvalitete vode koja dolazi u Hrvatsku.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Neznam koja je budala išla vodu uvozit [shocked]

Da je ponuda vode na domaćem tržištu šira tj. ponuda veća, Jamnica ne bi profitirala u toj mjeri. Neki konkurenti Jamnice ne znaju poslovno a pogotovo marketinški parirati. Činjenica je da Jamnicu i Janu možete dobiti u bilo kojoj trgovini, bilo gdje što se za konkurentske proizvode ne može reći. Što se tiče izvoza, tu je Jamnica u još većoj prednosti i boljem položaju.

New Report

Close