Uteg od milijardu kuna: Zaustaviti povrat avansa Jan de Nulu - nemoguća misija

Novogradnja 500 još stoji u Puli, Foto: Duško Marušić/PIXSELL Novogradnja 500 još stoji u Puli, Foto: Duško Marušić/PIXSELL

Ministar gospodarstva uvjerava da pregovori traju.

Malo je optimizma nakon jučerašnje objave na Zagrebačkoj burzi da će ministar Zdravko Marić uspjeti uvjeriti belgijskog naručitelja jaružala Jan de Nula da ne naplati avanse za gradnju broda u Uljaniku za koje je država dala jamstva, kao i da će u Pazinu ovaj put suce biti lako uvjeriti da danas opet prolongiraju otvaranje stečaja Uljanik Brodogradilišta.

 

Ročište za Uljanik Brodogradilište ponovo odgođeno

Na Trgovačkom sudu u Pazinu u srijedu je odgođeno ročište u sklopu prethodnog postupka radi utvrđivanja pretpostavki za otvaranje stečajnog postupka u Uljanik Brodogradilištu, a novo je zakazano za 13. svibnja.

Ministar gospodarstva Darko Horvat jučer je istina nagovijestio da odlazi na razgovore u Bruxelles, gdje je uzgred sjedište Jan de Nula, ali i jedne od banaka koje su sudjelovale u financiranju za koje je jamčila država. Iako iz MINGO-a ne preciziraju daljnje korake, manevarski prostor je tijesan, jer Jan de Nul je Uljaniku d.d. s kojim je ugovor bio zaključen ostavio rok do 26. travnja, da mu vrati plaćene avanse. Kompanija čiji su svi računi blokirani i odgađa stečaj nije u stanju vratiti oko milijardu kuna, te su na potezu ministar Marić i Horvat da pokušaju još jednom uvjeriti naručitelja da umanje štete za obje strane.

Budući da se mjesecima pregovaralo da do takvog scenarija ne dođe, jer ga ne žele niti država, niti kupac, žalosno je da se Jan de Nul morao zaštititi na ovakav način. Ne krije da mu je ovaj brod iznimno važan i da ga želi i u nedovršenom stanju i čim prije.Upućeni kažu da je povrat ulaganja u takav brod brz, jer dnevni najam jaružala stoji oko milijun eura.

No, ako u slučaju stečaja brod završi u stečajnoj masi i uspije se isfinancirati dovršetak gradnje, Jan de Nul će ponovno biti glavni potencijalni kupac. U jaružalo vrijedno oko 160 milijuna eura ugrađena je i specijalna oprema vrijedna oko 60 mi. eura, na koju Jan de Nul ima autorska prava i bez njegove suglasnosti neće ga biti moguće prodavati.

Krivca za to što se dva mjeseca nije usuglasilo uvjete za pripremu broda za primopredaju u Zagrebu se nastoji naći u Upravi Uljanika, koja je, po tvrdnjama odgovornih, trebala omogućiti da se u brodogradilištu obave potrebni poslovi. Uljanik se svim sredstvima odupirao da se brod isprati iz Pule u neko drugo brodogradilište, želeći da bude dovršen kod njih. Iz Jan de Nula, navodno, nisu htjeli ni čuti da tehnički posao odrađuju ljudi koji pola godine nisu primili plaću.

Različite su procjene koliko je priprema jaružala za primopredaju koju je kupac zahtijevao obaviti u Trstu, trebala stajati. Procjene su iz Uljanika oko pola milijuna eura, dok iz državnih institucija tvrde između šest i osam milijuna eura. Taj iznos, ma koliki bio, navodno je država bila voljna platiti Uljaniku, no ostavljajući tvrtki u blokadi da sama nađe način kako obaviti zadatak. Argument da je zbog blokada i štrajka radnika Uprava imala vezane ruke u ministarstvima ne prihvaćaju. No, kada bi u ovih dan-dva ministri i uspjeli zaustaviti najavljenu naplatu od gotovo milijardu kuna po protestiranim- jamstvima, bilo kakve aktivnosti i dalje je nemoguće organizirati.

U svakom slučaju, ne nazire se razumno rješenje koje bi zadovoljilo sve strane u ovom slučaju, koji će se sasvim sigurno odraziti i na odluke u stečajnim postupcima koji su pokrenuti.

Komentari (7)
  • zez1
    zez1 18:59 24.4.2019.

    Što je radila Vlada?

    Ne znaš tko je nesposobniji.

    Premijer ili njegov ministar.

    Pa da su dali lovu za završetak brodova mogla je Hrvatska 20 puta bolje proći.

    A još dok je ona Borgovka bila ministrica znali su za situaciju u Uljaniku.

    Kad su se onda morali slati HOT mailovi pa se nije imalo vremena za državnu imovinu tj. jamstva.

  • Kirin
    Kirin 17:35 24.4.2019.

    I naravno da za ovo nitko neće odgovarat!

  • Frank_Wall
    Frank_Wall 14:44 24.4.2019.

    Sve ovisi koga su ovdje od naših kupili već. Ako nijesu nikoga, onda sigurno neće naplatiti ta jamstva.

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!