Unatoč ukidanju pretporeza na vozila Autocommerce očekuje rast prihoda

Autor: Darko Bičak , 09. veljača 2012. u 22:00

U Autocommercu smatraju da će ukidanje pretporeza tvrtkama koje kupuju flote vozila dodatno opteretiti gospodarstvo

Prodaja automobila drastično se prepolovila te se na tržištu ne vide znakovi oporavka, odnosno povratka na pretkrizne brojke. Kada se pogleda statistika za prošlu godinu i 45.000 prodanih automobila, blagi rast koji se vidi u odnosu na 2010. godinu rezultat je flotne prodaje velikim državnim i javnim sustavima te ne predstavlja znak buđenja domaćeg tržišta automobila, slažu se svi analitičari.

Rast i u stagnaciji
Tomislav Čizmić, direktor tvrtke Autocommerce, očekuje da će situacija na tržištu 2012. godine biti slična kao i 2011., a to je stagnacija s mogućim blagim rastom prodaje do pet posto. “Ipak, mi imamo mnogo veće ambicije i vidimo prostora za ostvarivanje rasta znatno većeg od prosjeka na tržištu. Ove godine očekujem rast prodaje u Autocommerceu od 30 posto, a najave koje već imamo u prodaji za prvi dio godine potvrđuju naša očekivanja”, kaže Čizmić. U Autocommercu svoj optimizam temelje na uspješno provedenom restrukturiranju te obogaćivanju ponude novim modelima. “Iskoristili smo krizu za optimizaciju kompletnog poslovanja. U proteklom je razdoblju proširena ponuda brendova Jeep i Lancia, a poboljšali smo prodajnu i servisnu mrežu”, navodi Tomislav Čizmić. Kao jedan od najvažnijih instrumenata jačanja svoje pozicije na tržištu u toj tvrtki ističu nove modele financiranja te petogodišnje jamstvo na sva nova vozila.

Kragujevac nije faktor
U Autocommercu procjenjuju da je kapacitet hrvatskog tržišta 100.000 novih automobila godišnje. No svjesni su da će tempo, kojim će se doći do te brojke, ponajviše ovisiti o gospodarskoj situaciji i razini kupovne moći građana. Brendovi pod kapom Fiata su u proteklih nekoliko godina prolazili dosta loše na tržištu. Fiat je u tijeku velike financijske i ekonomske krize preuzeo Chrysler te krenuo u strateško restrukturiranje. U tom su procesu smanjeni volumeni proizvodnje, što je značio izostanak lansiranja novih modela u 2009. i 2010. godini. Međutim, sada ovaj autoproizvođač planira u idućih petnaest mjeseci na tržište izbaciti 30 novih modela. Procjenjuje se da u Hrvatskoj Fiatov vozni park broji više od 160.000 registriranih vozila. Svoj optimizam za budućnost Čizmić temelji i na dugogodišnjoj tradiciji koju Fiat ima na ovim prostorima te na jeftinim i pouzdanim automobilima. Ne treba smetnuti s uma da su upravo licencno proizvedeni “fiće” i “stojadini”, koji su motorizirali ovdašnje pučanstvo, bili vezani za Fiat. Zanimanje za Fiatova vozila ovih dana dodatno potiču i vijesti o pokretanju njihove tvornice u Kragujevcu, u čemu će sudjelovati i hrvatski proizvođači. Čizmić pritom ne očekuje da će proizvodnja u susjedstvu nešto posebno značiti za Fiatovu prodaju jer za njih je to tek jedna od mnogih tvornica. Ukidanje poreznih olakšica za tvrtke koje kupuju ili unajmljuju nova vozila državi će donijeti 500 milijuna kuna godišnje. Iako i u Autocommercu kažu da je riječ o lošoj odluci koja dodatno opterećuje gospodarstvo, ne očekuju da će im donijeti probleme u prodaji.

Komentirajte prvi

New Report

Close