Ulovi.hr prestigao najstariju online aukcijsku kuću u Hrvatskoj Aukcije.hr

Autor: Poslovni.hr , 05. kolovoz 2010. u 22:00

Model naplate po licitaciji od jedne lipe više u ponudi omogućuje da se skuter kupi za 300 kuna

Prvi predstavnik nove generacije aukcijskih portala Ulovi.hr uspio je u svega sedam mjeseci prestići najstariji i po broju registriranih korisnika najveći aukcijski site u Hrvatskoj Aukcije.hr. Unazad nekoliko godina bilo je mnogo onih koji su to pokušali trudeći se postati hrvatski eBay, a posljednji koji se zbog neuspjeha ugasio aukcijski je portal Cosmito. Aleksandar Ivanović, direktor zagrebačke tvrtke Centar Internet Kupovine koja upravlja s portalom Ulovi.hr, kaže da su od početka godine stekli 70.000 registriranih korisnika i 25.000 jedinstvenih posjetitelja dnevno.

Udruge potrošača protiv
“Dnevno radimo po desetak novih aukcija, a kako su nam korisnici jako važni napravili smo medijsko partnerstvo s 24sata i dodatno u reklamu uložili oko dva milijuna eura. Zato očekujem da će Ulovi.hr imati povrat sredstava početkom iduće godine”, kaže Ivanović. Nova generacija aukcijskih portal, kakav je Ulovi.hr, razvila se prije par godina u Njemačkoj. Ideja koju je isprobao portal Swoopo išla je tragom Googleove revolucije u internetskom oglašavanju, odnosno ne naplaćivati konačni proizvod, već proces i njegovu učinkovitost. Swoopo novac ne zarađuje kao klasične aukcije od postotka vrijednosti prodanog predmeta, već tako što naplaćuje licitacije. Svaki put kad želite licitirati, svoju licitaciju platite jednu kunu. Kako se cijena proizvodu diže za samo jednu lipu po licitaciji, nije neobično, kako tvrdi Ivanović, da su nedavno skuter prodali za samo 300 kuna. Tvrtka je pak na toj licitaciji ostvarila promet od 30.000 kuna koliko vrijedi 300 licitacija. Swoopo je tako u dvije godine narastao na promet od 20 milijuna eura i otvorio podružnice u Velikoj Britaniji i Španjolskoj. Međutim, udruge za zaštitu potrošača u Europskoj Uniji tvrde da za razliku od klasičnih online aukcija, nova generacija kombinira aukcije s igrama na sreću.

Upitna regularnost
Predsjednica udruge Potrošač Jadranka Kolarević kaže da se Društvu nije javio niti jedan korisnik Ulovi.hr-a. Ipak smatra da rad aukcijskih siteova koji naplaćuju licitacije mora nadzirati Odjel za igre na sreću Porezne uprave jer je riječ o modelu kojim se koriste lutrija i kladionice. Od Ministarstva financija pokušali smo doznati je li ovakav način provedbe online aukcija legalan, ali do zaključenja ovog broja, odgovor nismo dobili. “Kada korisnik plati jednu kunu da bi licitirao za mogućnost da kupi neki proizvod onda to nije neki novi aukcijski model već novi model igara na sreću. To je klasičan model na kojem funkcioniraju lutrija, kladionice i kockarnice”, pojašnjava Kolarević. Direktorica Sektora marketinga Hrvatske lutrije Ana Jazić smatra da bi za takve nove aukcijske portale trebalo biti nadležno Ministarstvo financija. “Na prvi pogled primjećujem da za konačan ishod takve aukcije veliku ulogu igra slučaj, odnosno sreća, a svi oni koji licitiraju, i na kraju licitacije ne uspijevaju osvojiti proizvod za koji su licitirali, ostaju bez sredstava koja su uložili u licitaciju, pa smatram vrlo upitnom regularnost takve aukcije“, smatra Jazić. Predsjednik Udruge kladioničara Zlatko Žvigač kratko je komentirao da nikome ne bi škodilo da se takvi novi poslovni modeli ispitaju kako njihovi korisnici ne bi bili oštećeni.

Mogućnost otkupa
Direktor Ivanović s druge strane navodi da je riječ o nerazumijevanju poslovnog modela kakav koriste Swoopo i Ulovi.hr. U prilog mu idu izjave matematičara, jer oni u SAD-u tvrde da slučajnost u takvim aukcijama ne proizvodi bacanje kocke ili karata već radnje koje provode korisnici, odnosno njihovo međusobno nadmetanje. Zbog toga je britanska Komisija za kocku službeno objavila da takve online aukcije neće nadzirati. „Elemenata sreće bi bilo da ima nekakvog pogađanja ili izvlačenja dobitnika, a najbitnije je za istaknuti da u niti jednoj igri na sreću nema poslovnog modela gdje vraćate uložena sredstava od sudjelovanja kroz prava otkupa. Svi koji ne osvoje aukciju imaju pravo istu otkupiti po cijeni umanjenoj za cijenu uloženih licitacija“, zaključuje Ivanović.

Reakcija na krizu

Aukcije.hr ove godine imaju 79 posto više prometa
Najstariji i donedavno jedini veliki aukcijski portal u Hrvatskoj Aukcije.hr ima 51.000 registriranih korisnika, mjesečno više od 400.000 jedinstvenih posjetitelja i trenutno preko 100.000 aktivnih aukcija. Prema Fini, tvrtka Aukcije Zagreb, koja upravlja portalom Aukcije.hr, lani je imala prihod od 83.300 eura uz rast od 61,2 posto i neto dobit od 4300 eura. Ove godine u prvom tromjesečju promet je porastao za 79,1 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a bruto dobit za gotovo tri puta. Voditelj marketinga i prodaje Aukcije.hr Zlatko Lovrenčić pojašnjava da je to vrlo zahtjevan posao u kojem malobrojni na kraju uspiju. “Ove godine rastemo jer su korisnici prepoznali da iako u krizi imaju kapital koji im stoji zamrznut u obliku mnoštva predmeta koji se više ne koriste, a imali bi potražnju na tržištu”, zaključuje Lovrenčić.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Lose je ovo nazivati aukcijski portal jer ovonje igra na srecu. Isto sto i Cosmito. Svaku tu stvar cete na ovakvim licitacijama platiti nesta manje negonsto vrijedi i samonjedan ce je dobiti a ostali igraci ce platiti ponpravih parsto kuna. Aukcije su tu da bi se ljudi nadmetali bez novaca a samo jedan na kraju plati. Nije uredu ovako navlaciti ljude.

New Report

Close