U HT-u smo pobornici cjeloživotnog obrazovanja

Autor: Vladimir Nišević , 27. rujan 2013. u 19:15
Ivana Soljačić Richter, operativna direktorica Sektora za razvoj karijera Hrvatskog Telekoma

Ivana Soljačić Richter, operativna direktorica Sektora za razvoj karijera Hrvatskog Telekoma govori o obrazovanju.

Jedan od gostiju na tribini "Edukacija" na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu koju organizira Poslovni dnevnik je i Ivana Soljačić Richter, operativna direktorica Sektora za razvoj karijera Hrvatskog Telekoma (HT). Tim povodom razgovarali smo s Ivanom Soljačić Richter o tome koliko HT ulaže u razvoj ljudskih potencijala, koliko je teško pronaći radnike s potrebnim vještinama te kako surađuju s akademskom zajednicom.

Koliko je teško na hrvatskom tržištu rada pronaći radnika s potrebnim stručnim znanjima i kompetencijama?

Na hrvatskom tržištu rada uspijevamo pronaći zaposlenike i vrhunske eksperte koji imaju potrebna stručna znanja za rad u kompaniji. Kao visoko tehnološka kompanija, u HT-u trebamo zaposlenike koji osjećaju strast prema poslu, imaju radoznalost prema novim tehnologijama, online poslovanju i inovacijama te njeguju poduzetnički duh. Upravo su usmjerenost na ispunjavanje potreba korisnika, zajednička vizija i težnja ka inovacijama naših zaposlenika rezultirali priznanjem za najinovatiniju veliku tvrtku u Hrvatskoj koje smo nedavno dobili. Naša je želja biti najbolje mjesto za visoka postignuća i osobni razvoj. Stoga iznimnu pozornost posvećujemo ulaganju u edukaciju i razvoj zaposlenika, a koliko smo u tome uspješni potvrđuje i činjenica da smo već godinama u vrhu najpoželjnijih poslodavaca.

Koliko je jasna vizija kompanije važna za kvalitetno planiranje edukacija i razvoja kompetencija?

Za uspjeh kompanije iznimno je važno da strateško planiranje potrebnih kompetencija proizlazi iz strategije poslovanja. Vizija naše kompanije je biti lider koji pokreće online društvo i digitalno gospodarstvo u Hrvatskoj i regiji stoga u ljudskim resursima posebnu važnost pridajemo stvaranju korporativne kulture koja prihvaća i potiče inovacije. Inovativne ideje posebno stimuliramo i dajemo priznanje zaposlenicima koji ih predlažu. Svaki naš zaposlenik ima jasno definirane ciljeve za tekuću godinu koji proizlaze iz strateških ciljeva kompanije. Stručnjaci za ljudske resurse u suradnji s menadžerima izrađuju individualne razvojne planove za zaposlenike kako bi zaposlenici mogli ostvariti sve svoje potencijale.

Pored stručnog znanja koje su još vještine važne za uspjeh na radnom mjestu?

Za postizanje vrhunskih rezultata u poslovnom svijetu nužne su i vještine o kojima će upravo Alain de Botton autor inspirativnih svjetskih bestselera, vizionar i poduzetnik govoriti na ovogodišnjoj HT konferenciji "Znanjem rastemo". Potpuno se slažem s njegovom tezom da su za uspjeh u privatnom i poslovnom životu jednako važna i znanja o kojima se priličnomalo govori , a to je kako biti dobar kolega i prijatelj, kada je dobro biti sam, treba li potiskivati svoje osjećaje na radnom mjestu ili iz njih učiti, što čini osobu "cool" u modernom društvu… Što se Hrvatskog Telekoma tiče, pored znanja stečenog na fakultetu kod kandidata za posao posebno uzimamo u obzir njegovu otvorenost ka novim iskustvima, pozitivan stav i ljubav za rad s novim tehnologijama.

Koliko ulažete u dodatnu edukaciju radnika?

Zadovoljstvo i razvoj zaposlenika te zadovoljstvo naših korisnika temelj su uspjeha naše kompanije. Zaposlenicima financiramo formalnu edukaciju poput poslijediplomskih studija i MBA programa te pohađanje brojnih radionica, predavanja, i konferencija. Osnovali smo HT Akademiju, tehničku, marketinšku i prodajnu, kroz koje zaposlenici stječu uvid u nove tehnologije i modele poslovanja. Pobornici smo cjeloživotnog obrazovanja te je našim zaposlenicima otvorena i mogućnost školovanja na nekom od brojnih međunarodnih programa unutar DT Grupe te mogućnost rada u međunarodnom okruženju kao i široka paleta treninga za razvoj poslovnih vještina. Kao kompanija usmjerena na online poslovanje, intenzivno razvijamo e-learning sadržaje i edukacije koje omogućavaju našim zaposlenicima da znanja i vještine iz različitih područja usvoje na jednostavan i brz način, kada god i gdje god im to odgovara. Također, koristimo i ogroman stručni potencijal naših zaposlenika te vrhunski stručnjaci iz pojedinog područja i putem radionica prenose znanje ostalim zaposlenicima.

U kojoj mjeri vaša tvrtka surađuje s fakultetima i kakva su iskustva?

Hrvatski Telekom već dugi niz godina podržava akademsku zajednicu kroz suradnju na različitim projektima. Tu se posebno ističe suradnja s Fakultetom elektrotehnike i računarstva u Zagrebu s kojima kontinuirano surađujemo već gotovo četiri desetljeća te je vezana uz izradu projekata, studija i elaborata iz područja širokopojasnih usluga, stipendiranje nadarenih studenata, studentskih praksi, organizaciju i provedbu specijalističkih edukacija te usavršavanje zaposlenika i menadžmenta HT-a, suradnji na izvođenju nastave putem stalnih predavača i gostiju predavača iz HT-a, donacija knjižnici FER-a za nabavu stručne literature i sl. Na realizaciji projekata angažirani su brojni iskusni znanstvenici s fakulteta, znanstveni novaci te eksperti iz HT-a. Aktivno smo uključeni i u rad studentskih udruga, podržavanjem njihovih programa te sudjelovanjem u natjecanjima za rješavanje poslovnih slučajeva, gdje educiramo i mentoriramo studente te nagrađujemo one koji su se pokazali najboljima, kako bi im poželili dobrodošlicu u poslovni svijet. Suradnja s fakultetima važna je zbog razmjena znanja između kompanije i institucija znanstvene i obrazovne zajednice, ali i izgradnje odnosa s mladim talentima već tijekom studija.

Je li jedna od načina dolaska do kvalitetnih radnika stipendiranje studenata i koliko je HT aktivan u tome?

U Hrvatskom Telekomu postoji tradicija stipendiranja studenata, koji već za vrijeme studija dobivaju mentora u kompaniji koji ih savjetuje, prati i usmjerava, sve do izrade diplomskog rada. Ulaskom u kompaniju, započinje program uvođenja u posao, kroz koji se novim zaposlenicima približava strategija kompanije, upoznaje ih se s našim poslovanjem, a u razvoju profesionalnih i poslovnih kompetencija pomaže im i dodijeljeni mentor. U HT-u s posebnim zadovoljstvom i pažnjom sudjelujemo u razvoju mladih stručnjaka, koji nas svojim entuzijazmom i kreativnošću dodatno inspiriraju. Stoga će i na Tribini Edukacija na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu sljedeći ponedjeljak na HT štandu naši stručnjaci iz Ljudskih resursa biti na raspolaganju studentima sa stručnim savjetima oko razvoja i planiranja karijere te što uspješnije prijave za posao.

Komentari (4)
Pogledajte sve

U HT se to odnosi samo na direktore i više menadžere, ostalo je raja koja radi za sitni novac i nema mogućnosti napredovanja bez obzira na znanje i kvalitetu, bitnija je veza negoli rad , trud , vještina i znanje. Jednom kad sjedneš na poziciju možeš radit gluposti kak ti je volja, zato stručnjaci napuštaju HT.

Većina edukacija je ništa drugo do legalno pranje novca.

S poštovanjem svima

Poštovani, ove izjave u tekstu su, najblaže rečeno, neistine… Obični radnici su tretirani kao robovi dok se “upravljačka” elita obučava kako da budu što bolji goniči robova. Ponašanje prema korisnicima usluga je još sramotnije, kao dugogodišnji korisnik, nakon prelaska na konkurenciju te smanjenjem računa više od 50%, mogu samo plakati za novcima koje mi je ta “renomirana i profesionalna” firma, blago rečeno, otela.

Sramota je što to pričate a otpuštate radnike koji znaju radne procese i spremni su na doškolavanje !!! Lažljivci !!

New Report

Close