U Hrvatskoj stagnira prodaja osobnih računala

Autor: Darko Bičak , 17. veljača 2009. u 22:00

U Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji u zadnjem tromjesečju 2008. godine prodaja osobnih računala povećana 11 posto

Na tržištima osobnih računala Hrvatske, Slovenije i Srbije u četvrtom tromjesečju 2008. godine prodano je ukupno 316,9 tisuća PC-a ili 11 posto više u odnosu na isto razdoblje 2007. godine. Prema preliminarnim podacima, zbroj ukupnih isporuka u te tri zemlje u cijeloj 2008. godini iznosio je nešto manje od jednog milijuna PC-a. Zbirni su to podaci iz odvojenih tromjesečnih istraživanja tržišta osobnih računala u te tri zemlje koje je provela analitička tvrtka IDC Adriatics. Najveći rast broja isporučenih PC-a u četvrtom tromjesečju 2008. u odnosu na isto razdoblje prethodne godine zabilježen je u Srbiji, za 21 posto. Na tom je tržištu ujedno prodan i najveći broj računala od tri promatrane zemlje.

Minimalan rast
Istodobno je u Sloveniji prodaja računala porasla za 12 posto, dok je tržište u Hrvatskoj stagniralo, iskazujući minimalan rast 0,2 posto. U sve tri zemlje najdinamičniji segment PC tržišta bio je segment prijenosnika, čiji je rast bio znatno viši od povećanja obujma ukupnog tržišta. U samoj Hrvatskoj je u četvrtom tromjesečju 2008. isporučeno 106,5 tisuća osobnih računala. Kako su istodobno njihove cijene znatno pale, u četvrtom je tromjesečju prošle godine prvi put nakon niza godina vrijednost isporuka osobnih računala na godišnjoj razini bitno smanjena. Na to upućuju i tromjesečni podaci. Dok je prijašnjih godina prodaja PC-a u četvrtom tromjesečju bila oko 50% veća nego u trećem, prošle je godine u četvrtom tromjesečju prodano samo 22% više računala nego u prethodnom. U IDC-u procjenjuju da su gospodarsko usporavanje i problemi već snažno pogodili hrvatsko PC tržište. Gledano prema obliku računala, porasle su jedino isporuke prijenosnika, sa sve većim udjelom cjenovno atraktivnih, ultralakih, mini osobnih računala. Isporučeno je 57,5 tisuća “notebooka” uz povećanja od 15,9 posto. Isporuke stolnih računala pale su za 14,3 posto na 46,4 tisuće jedinica. Gledano po udjelima, u četvrtom tromjesečju na prijenosnike otpada 54 posto, a na stolna računala 44 posto prodaje. Vodeći isporučitelj računala na hrvatskom tržištu u četvrtom tromjesečju bio je HP, drugu poziciju zauzela je M San grupa sa svojim MSG brendom, dok se na trećemu mjestu nalazi Toshiba.

Trgovački lanci
U Sloveniji je u četvrtom tromjesečju prošle godine IDC registrirao isporuku od ukupno 79,6 tisuća osobnih računala ili 11,5 posto više nego u istom razdoblju 2007. godine. To je povećanje zasnovano na snažnom rastu prodaje jeftinih mini prijenosnika od 29,6 posto. Primat na slovenskom PC tržištu u četvrtom tromjesečju imali su upravo laptopi s udjelom od 61 posto ukupnih isporuka. HP je vodeći i na tom tržištu, a slijede ga Dell i Lenovo.U Srbiji je u četvrtom tromjesečju isporučeno 130,7 tisuća osobnih računala ili čak 20,6 posto više nego prethodne godine. Najveću prodaju iskazala su stolna računala sa 78,3 tisuće komada i rastom od 16,2 posto. Istodobno je bilo prodano 50,5 tisuća “notebooka”, uz rast od 25,6% u odnosu na četvrto tromjesečje 2007. godine. Stolna računala čine 60% ukupnog PC tržišta te zemlje, dok na prijenosnike otpada 39% tržišta. Analitičari IDC Adriaticsa navode da snažan rast prodaje računala u Srbiji odražava znatno manju zasićenost tržišta u odnosu na ostale zemlje i rezultat je sve veće uloge velikih trgovačkih lanaca kao distributivnoga kanala prodaje. HP je i u Srbiji vodeći, a slijede ga ComTrade i Fujitsu Siemens.

Komentirajte prvi

New Report

Close