U Hrvatskoj će se proizvoditi ruski terenac UAZ s kineskom šasijom

Autor: Saša Vejnović , 21. ožujak 2006. u 06:30

Ministarstvo prometa prošli je mjesec donijelo rješenje o odobrenju pojedinačne proizvodnje vozila koja bi imala poljske motore. Darko Malek, direktor prodaje MAtrala, smatra da zbog niske cijene obje inačice terenca neće imati ozbiljne konkurencije

Zagrebačka tvrtka MAtral proizvela je dva terenska vozila u suradnji s ruskom tvornicom UAZ, a uskoro će započeti i serijska proizvodnja, potvrdio nam je jučer Darko Malek, direktor prodaje tvrtke MAtral.
Osnovni model MAC UAZ MX3 trebao bi koštati oko 12.800 eura, a luksuznija varijanta pod nazivom MX5 stajat će oko 21.800 eura.

Veći od Lade Nive
Oba vozila, odnosno obje inačice, namijenjene su hrvatskom tržištu, a godišnje se planira proizvesti 400 do 500 jeftinijih i jednako toliko skupljih inačica. MX3 je klasično radno vozilo, dok je MX5 ulična varijanta terenskog vozila s dosta luksuzne opreme koje je daleko jeftinije od konkurencije. Razlika je između ova dva vozila, osim u opremi, i u motoru. U jeftiniji bi se trebao ugrađivati turbodizelski motor poljskog proizvođača Andoria obujma 2,5 litre od 66kW, a u luksuzniju verziju isti motor ali sa 75 kW. Zbog niske cijene Malek smatra da ozbiljne konkurencije ovo vozilo neće imati. Radnom vozilu, recimo, konkurent je Lada Niva, koja s plinskom instalacijom stoji oko 11 tisuća eura, no MX3 je dosta veći, ima pet vrata, oko 103 konjske snage, pogon na sva četiri kotača, blokadu diferencijala, turbodizelski motor, servo itd. Bolje opremljeni MX5 imao bi centralno zaključavanje, volan prilagodljiv po visini, ugrađen audio sustav, aluminijske naplatke i još dosta toga, najavljuju iz MAtrala, a oba vozila predstavit će se hrvatskoj javnosti već danas u prostorima tvrtke. Šira publika moći će ih pogledati i na zagrebačkom Auto Showu gdje će biti i prezentacija. Malek jučer nije htio puno govoriti o poslu rekavši da će se detalji objaviti na tim predstavljanjima. Tako se još ne zna vrijednost čitavog posla, kao ni mjesto gdje će se vozila proizvoditi, osim da bi to moglo biti u prostorima jedne bivše tvornice.
Zasad su proizvedena i registrirana dva vozila koja su jedno vrijeme stajala pokraj karting staze u zagrebačkom naselju Špansko, a Malek kaže da su reakcije ljudi koji su ih tamo vidjeli bile vrlo povoljne.

Proizvođači dijelova
Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka u veljači je donijelo rješenje o odobrenju pojedinačne proizvodnje, a posao prilagođavanja homologacijskim normama obavila je zagrebačka tvrtka ZPZ u suradnji s TUV-om i Dekrom. Priprema motora, koji zadovoljava euro 3 norme, trajala je godinu dana, a obavljana je s poljskom tvornicom motora Andoria. Početkom travnja trebala bi započeti suradnja i s jednom kineskom tvornicom koja bi isporučivala osnovne šasije i komponente te turbodizelske agregate. U Hrvatskoj se dosad automobili nisu proizvodili, za razliku od većine susjednih zemalja u kojima su strani proizvođači već otvarali svoje pogone. Sada se u Hrvatskoj proizvode tek neki autodijelovi, a dijelove za proizvođače automobila, odnosno kroz lance dobavljača, isporučuje osam hrvatskih tvrtki. To su AD Plastik iz Solina (unutrašnji i vanjski plastični dijelovi za automobile), Elcon iz Zlatar Bistrice (kabelski setovi), P.P.C. iz Buzeta, Lipik glas iz Lipika, Eloda iz Zagreba, Metalni lijev iz Benkovca, Ivanal iz Lozovca (aluminijski odljevci nosača motora teških teretnih vozila za Renault, MAN i Daimler Chrysler) te Feroimpex koji izrađuje prstenove i kućišta za ležajeve. Pri Hrvatskoj gospodarskoj komori djeluje Zajednica proizvođača dijelova i pribora za automobilsku industriju koje okuplja 30-ak članica.

Komentirajte prvi

New Report

Close