U budućnosti se očekuje rast 'mikroputovanja' od četiri dana

Domaće kompanije 17.5.2012. 22:00 Poslovni dnevnik

Veliku šansu u preslagivanju tržišta dobivaju male agencije

Strelovit porast uloge interneta, društvenih mreža i mobilnih komunikacija u pronalaženju i bukiranju destinacija za putovanje najveća je i najvažnija promjena koja je u posljednjih pet godina zadesila turistički sektor, bez obzira o kojem je dijelu svijeta riječ. Gospodarska kriza i brži način života odredili su ostale nove trendove, poput skraćivanja trajanja putovanja te nove zahtjeve turista koji više nego ikad prije za svoj novac očekuju kvalitetu ponude. Iako se i dalje može očekivati jačanje i značajna uloga velikih turoperatora i hotelskih lanaca, veliku šansu u preslagivanju tržišta dobivaju male specijalizirane agencije, butique-hoteli, oni koji ne ovise o velikim grupama, već privlače pojedince željne drukčijeg turizma. Isto tako već je započela preraspodjela snaga na globalnoj turističkoj sceni, sa sve manjim utjecajem Europe te Mediterana i sve jačim prisustvom brzorastućih tržišta kao što su Kina, Indija, Rusija. Iako se nalazi na Mediteranu, Hrvatska međutim skoro pa uživa poseban status u mnogim prognozama, dobrim dijelom jer i sama spada u tržište od kojeg se tek očekuje rast, i u kvaliteti i u prometu.

Pametni telefoni i internet
Istraživanja Google Adriatica, prezentirana na nekoliko proteklih sajmova posvećenih turizmu, pokazuju da je traženje potencijalnih turističkih destinacija preko pametnih telefona u posljednjih godinu dana povećano za čak 1200 posto, a broj rezervacija za čak 175 posto. Četrdeset jedan posto turista se u odabiru destinacije povodi time što su drugi ljudi o nekom odredištu napisali na internetu, a 62 posto turista prije odabira putovanja podatke o odredištima traži na internetu. Svjetska istraživanja potkrepljuju i domaća. Pulsku agenciju Uniline, koja je nedavno redizajnirala svoje stranice, u prošloj je godini posjetilo više od 4,6 milijuna ljudi, zabilježeno je 90-ak tisuća posjeta preko mobilnih uređaja, i to iz čak 182 zemlje diljem svijeta. U agenciji napominju da je internet postao jedan od najvažnijih prodajnih kanala te očekuju da će modernizacija koncepta povećati prodaju od pet do sedam posto u ovoj godini. Da su mobilne komunikacije sve jači kanal turističkog prometa pokazuju i podaci Hrvatskoga turističkog navigatora, aplikacije s informacijama o više od 3000 turističkih subjekata i raznih manifestacija u Hrvatskoj, koju su u nešto više od godine dana preuzeli deseci tisuća korisnika iz 70-ak zemalja. Iako se prije nekoliko godina smatralo da će rast internetskog bukinga pomesti važnost agencija, to se ipak neće dogoditi, štoviše turističke agencije imaju sve veću važnost u zemljama poput Hrvatske zbog velike potrebe za proširenjem sezone.

Od agencija se i najviše očekuje da svojim paketima u predsezoni i posezoni privuku turiste, avioprijevoznike, “natjeraju” lokalne zajednice da turistička mjesta što duže održe živima. Istraživanje Instituta za turizam provedeno za potrebe izrade Turističke strategije pokazalo je da prometi turističkih agencija i turoperatora pokazuju veliku važnost domaćih agencija za dolazni turizam. U 2010. godini 1,8 milijuna dolazaka i 67 posto noćenja stranih turista ostvareno je posredovanjem domaćih agencija. Na spomenutom produženju sezone bit će dosta posla jer nas prema istom izvoru turisti doživljavaju kao destinaciju sunca i mora. Oko tri četvrtine ispitanika u anketama Instituta za turizam percipira Hrvatsku kao atraktivnu morsku destinaciju za ljetni godišnji odmor. Hrvatska se u nešto manjoj mjeri smatra i destinacijom za kratka putovanja, dok je se najmanje vidi kao odredištem specijaliziranih putovanja za starije posjetitelje. Prema tim pokazateljima baš se i ne uklapamo u nadolazeće trendove u turizmu. U idućih desetak godina upravo se predviđa rast putovanja 50+ dobnih skupina, brojčano i ekonomski vrlo potentnom segmentu, sklonom putovanjima u više navrata tijekom cijele godine. Također se očekuje rast mikroputovanja od tri ili četiri dana, vikend-putovanja gusto ispunjenih sadržajima i iskustvima, ali i veći udio all-inclusive putovanja ne samo zbog planiranog troška novca već i vremena koje bi se utrošilo na planiranje putovanja.

Brendirani hoteli
Kad je sama turistička industrija u pitanju, u Institutu za turizam napominju da se očekuje rast globalnih turističkih korporacija, odnosno koncentracija moći u rukama relativno malog broja velikih transnacionalnih operatora. Istodobno će rasti nišni operatori koji usporedno s rastom globalnih korporacija razvijaju domenu visokospecijaliziranih proizvoda nudeći boutique-hotele i individualizirane ture te ciljaju na manje segmente kupaca. Nastavit će se rast hotelskih lanaca i brendiranih hotela, prije svega preko franšiza, a porast će i trend izgradnje mješovitih resort naselja, u kojima se razvijaju hotelski smještaj, poslovni, trgovački i zabavni sadržaji. Na tom je tragu upravo otvoren resort Punta Skala u Petrčanima pokraj Zadra u sastavu austrijske grupe Falkensteiner Hotels, resort koji je izgrađen i u skladu sa sve jačim trendovima primjene “zelenih” koncepata. (pd)

  1. Ključne riječi
  2. svjetska turistička industrija
  3. svjetska turistička odredišta, odmarališta i znamenitosti

Samo registrirani korisnici mogu komentirati

Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje!

Prijavi se ovdje!

Povratak na vrh