U 12 godina od akvizitera do vlastite tvrtke sa 82 milijuna kuna prihoda

Autor: Darko Bičak , 25. kolovoz 2009. u 22:00

Nakon 12 godina prodaje kroz prezentacije tvrtka Pavletić okreće se velikim trgovačkim centrima kao novom kanalu prodaje

Gotovo 15 godina braka i 12 godina zajedničkog biznisa sa zdravim spavanjem u najkraću ruku bi se dala opisati obiteljska tvrtka Pavletić iz Rijeke. Kada su mladi supružnici Marin i Vesna Pavletić 1997. godine razmišljali kako osigurati svoju egzistenciju, više ili manje slučajno, upali su u jednu nizozemsku tvrtku koja je u Hrvatskoj prodavala eksponate za opremanje doma, u prvom redu spavaće sobe.

Strelovit rast
U četiri godine koliko su radili kao prodavači stekli su znatno iskustvo u prodaji te bogato znanje o načelima zdravog spavanja. Međutim, uočavajući pogreške u poslovanju njihova tadašnjeg poslodavca, odnosno uočavajući da je program zdravog spavanja u Hrvatskoj nedovoljno zastupljen, dolaze na ideju o vlastitom poslu te 2001. osnivaju tvrtku Pavletić. Tvrtka je već prve godina imala ukupan prihod od 4,5 milijuna kuna, da bi lani dosegnula 82 milijuna. “Vidjeli smo da možemo sami puno bolje raditi u toj branši. I to je to. Krenuli smo”, kaže Vesna Pavletić, suvlasnica tvrtke i sudirektorica zadužena za marketing i prodaju. “Počeci nisu bili lagani jer pored entuzijazma, znanja te želje da postavimo nove standarde u prodaji proizvoda za kvalitetan san i osvijestimo stanovništvo o važnosti zdravog spavanja nismo imali početnoga kapitala. Međutim, vjerovali smo u sebe i u svoje znanje. Osmislili smo hrabar koncept, obiteljsku kuću stavili pod hipoteku, digli nekoliko kredita i upustili se u poslovne vode”, kaže Marin Pavletić koji je zadužen za logistiku i proizvodnju. Vesna Pavletić pojašnjava da su od samih početaka svoju poslovnu strategiju gradili na zadovoljnim djelatnicima. “Vjerujući da su zadovoljni djelatnici ključ uspješna poslovanja, odmah smo im osigurali izvrsne uvjete koji vrijede i danas. Njegovanje zajedništva, međusobnog povjerenja i poštovanja osobito nam je važno te stoga pazimo da svi naši djelatnici budu primjereno nagrađeni. U skladu s tim svi zajedno redovno pohodimo dodatne tečajeve te organiziramo zajedničke teambuildinge”, navodi suvlasnica tvrtke Pavletić. Zahvaljujući inovativnim proizvodima te zanimljivim i profesionalnim prezentacijama na području cijele Hrvatske, tvrtka Pavletić rasla je razmjerno brzo, a 2007. se proširila i na Srbiju. Broj dobavljača povećavao im se iz godine u godinu, a s talijanskom tvrtkom New Dress, koja za njih proizvodi madrace i podloge, uspostavili su trajnu suradnju. Kako je tvrtka rasla, Marin Pavletić preuzeo je pregovore s bankama i dobavljačima te brigu o financijama, a Vesna obuku prezentacijskih timova te organizaciju posla.

Neprestanim radom na unapređenju poslovanja, obrazovanju stručnoga kadra te stjecanju novih spoznaja o zdravlju Vesna i Marin Pavletić uskoro dolaze na ideju o vlastitoj proizvodnji proizvoda za spavanje, odnosno inovativnih madraca i podloga s različitim ljekovitim i blagotvornim materijalima poput aloe vere, lavande, magneta i sl. Od maloga obiteljskog obrta u samo 15 četvornih metara i dva djelatnika, samih supružnika, tvrtka Pavletić izrasla je u tvrtku koja zajedno sa svojim partnerima broji 62 zaposlenika i ostvaruje godišnji prihod od 82 milijuna kuna. U osam godina poslovanja održali su više od 20.000 prezentacija koje je dosad posjetilo četvrt milijuna osoba. Mjesečno održe 350 večernjih i dnevnih prezentacija. Do sada su imalo oko 100.000 kupaca, a proširenjem prodajne strategije taj broj će znatno porasti, navode Pavletići. Naime, dosad su gotovo svi njihovi proizvodi bili plasirani kroz prezentacije i narudžbe koje bi slijedile nakon toga. No sada se tvrtka odlučila okrenuti i velikim trgovačkim centrima. Krajem kolovoza bi u zagrebačkom centru Solidum trebao biti otvoren njihov prvi salon “Zdravog spavanja”, a slijedit će slični projekti u centrima West Gate i Arena Centar, koji bi se trebali početi graditi u Zagrebu. “Uvidjeli smo da ljudi imaju sve manje vremena te da većina jednostavno ne može provesti tri sata na nekoj prezentaciji. Pogotovo je to slučaj u velikim sredinama poput Zagreba. Zbog toga ćemo imati salone za ”Zdravo spavanje“ koji neće biti klasične prodavaonice, već prava savjetovališta sa stručnjacima”, pojasnila je Vesna Pavletić. Neprestano radeći na poboljšanju kvalitete svoje ponude i usluga, tvrtka Pavletić krajem 2008. uvodi sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001:2000 i postaje prva tvrtka koja je uvela certifikat ISO 9001:2000 u segmentu prezentacijske prodaje proizvoda za zdravo spavanje. Za tvrtku to znači kontinuirano unapređenje postojeće organizacije rada te povećanje učinkovitosti i zadovoljstva svih djelatnika.

Prezentacije i na brajici
Osim zadovoljstvu svojih djelatnika i klijenata, tvrtka Pavletić posebnu pozornost daruje i osobama kojima je pomoć prijeko potrebna. Kao društveno osviještena tvrtka redovitim donacijama pomaže brojnim pojedincima i ustanovama poput domova za nezbrinutu djecu, Caritasa, dječjih vrtića i sl. Od 2007. godine u pomaganju potrebitima pridružili su im se i njihovi djelatnici koji dio svojih prihoda odvajaju u humanitarne svrhe. Naravno, nije riječ o nekoj altruističkoj demagogiji, već o sasvim praktičnoj strategiji. Kako pojašnjava Vesna Pavletić, njihov sljedeći korak bit će usmjerenost na ljude s posebnim potrebama, posebno gluhonijeme. Pavletići će tako organizirati posebne prezentacije za taj segment potrošača, a uskoro bi sve njihove deklaracije i upute trebale biti i na Brailleovu pismu.

Vizija

Pohod na europsko tržište
Vizionarski poduzetnički duh obitelji Pavletić nikada ne spava pa neprestano rade na inovacijama u svojoj ponudi. Već danas gotovo sve svoje artikle proizvode sami, naravno prema vlastitim nacrtima u specijaliziranim tvornicama i radionicama diljem Europe. Kao svoj glavni audut navode podlogu Bio Crystal, koja je njihov patent. Naime, riječ je o podlozi za krevet koja bi trebala spriječiti gotovo 99 posto svih zračenja koja bi dolazila odozdo. Sljedeće godine Pavletići upravo s tim proizvodom namjeravaju “pokoriti” Europu jer, navode, da na europskom tržištu za sada ne postoji takav proizvod. Unatoč krizi tvrtka Pavletić u rujnu ove godine otvara turističku agenciju te će po uzoru na praksu u Europskoj uniji svoje prezentacije organizirati u sklopu jednodnevnih i višednevnih izleta.

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

New Report

Close