Tromjesečni rezultati

Autor: Poslovni.hr , 01. svibanj 2012. u 22:00

Atlantic grupa iskazala 6,3 milijuna kuna gubitka
Usprkos 9,1 posto većim prihodima u prvom ovogodišnjem tromjesječju, Atlantic grupa je kvartal završila s gubitkom od 6,3 milijuna kuna. Ukupan prihod iznosio je 1,07 milijardi kuna, dok je od prodaje uprihođeno 1,05 milijardi. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 44,4 posto, na 134,2 milijuna kuna, dok je neto gubitak nakon manjinskih interesa pod značajnim utjecajem negativnih tečajnih razlika iznosio 6,3 milijuna kuna.

Domaće tržište
Hrvatska je i dalje najveće pojedinačno tržište Atlantic grupe s udjelom u ukupnoj prodaji od 26,3 posto, a slijede tržište Srbije sa 24,9 posto, Slovenija sa 12 posto, BiH s osam posto, ostala regionalna tržišta sa 5,8 posto te zapadnoeuropska tržišta s 9,1 posto. Tržište Rusije i istočne Europe s udjelom od 4,3 posto u prihodima od prodaje bilježe najveći rast od 33,2 posto.Vlastite robne marke Atlantic grupe sudjeluju u prodaji sa 71,8 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala sa 14,7 posto, prihod od prodaje ljekarničkog lanca Farmacia sa 7,3 posto, dok proizvodi koje Atlantic grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu čine 6,3 posto prodaje.Iz tvrtke napominju da je prvo tromjesečje obilježila reorganizacija poslovanja nakon uspješne integracije Droge Kolinske u sustav Atlantic grupe. Uvedena je nova organizacijska struktura koja se temelji na šest strateških poslovnih područja: Kava, Slatko i slano, Delikatesni namazi, Pića, Zdravlje i njega te Sportska i aktivna prehrana. Usto su formirana i strateška distribucijska područja: Hrvatska, Slovenija-Srbija-Makedonija, HoReCa te internacionalna tržišta i tržište Rusije. Shodno tome i Uprava je sužena na četiri člana. Osnovano je i Strateško poslovno vijeće s članovima nadležnim za poslovna i distribucijska područja te korporativne funkcije podrške.Komentirajući poslovne rezultate za prvo tromjesečje ove godine, predsjednik Uprave Atlantic grupe Emil Tedeschi izrazio je zadovoljstvo ostvarenim rastom prihoda od prodaje, ističući da su na tragu najavljenih očekivanja za ovu godinu. Za značajan rast dobiti iz poslovnih aktivnosti kaže da su dokaz uspjeha prošlogodišnjih integracijskih aktivnosti i potvrđuju isplativost tadašnjih ulaganja.

Efekti akvizicije
Atlantic grupa je u 2011. ostvarila prihode od prodaje u visini od 4,72 milijarde kuna, što je bio rast od 4,8 posto u odnosu na 2010. Nominalni rast u odnosu na godinu ranije iznosi 108,4 posto, no u to ulaze i efekti akvizicije slovenske Droge Kolinske. Bez utjecaja slovenskih tvrtki, Atlantic je ostvaro organski rast od 1,2 posto u odnosu na 2010. Na rast prihoda od prodaje na organskoj razini uvelike su utjecale dvoznamenkaste stope rasta divizija Sportska i aktivna prehrana te Pharma čime je anuliran utjecaj pada prodaje divizija Distribucija i Zdravlje i njega. (pd)

Mlinar povećao prihode 12 posto
Osječki Mlinar u prvom kvartalu ove godine ostvario je ukupno 65 milijuna kuna prihoda, što je skoro 12 posto više nego lani, objavila je kompanija. Zbog investicijskog programa tvrtke rashodi Mlinara su također porasli za 11 posto, no istodobno je ostvarena dobit od oko pola milijuna kuna, što je također više nego lani kad je tvrtka u prvom kvartalu imala dobit od 145.000 kuna. Mlinar je u ovoj godini uložio oko 32 milijuna kuna u preuređenje i otvaranje novih prodajnih lokacija te u novu tvornicu kruha u Zagrebu, koja je s radom počela u siječnju. Tvrtka koja je u većinskom vlasništvu osječke Pekare kruna trenutno ima pogone u Zagrebu, Križevcima, Osijeku i Poreču, a obje tvrtke zajedno zapošljavaju oko 1400 djelatnika. Zbog širenja djelatnosti tvrtka je ovih dana dospjela u javnost upravo zbog potrage za novim radnicima. U dnevnim novinama Glas Slavonije objavljen je oglas u kojem se traži više izvršitelja u svim hrvatskim gradovima u kojima posluje Mlinar. S obzirom da bi njihovo zapošljavanje podrazumijevalo i preseljenje u drugi grad, na oglas za pedesetak radnih mjesta javile su se tek četiri osobe. (M. Crnjak)

ACI-ju rasli prihod i dobit
Club ACI u prošloj je godini ostvario ukupan prihod od 190,2 milijuna kuna, što je u odnosu na proteklu godinu (kad je u istom periodu ostvareno 180,5 milijuna kuna) povećanje od 6 posto ukupnim prihodima. Istodobno, društvo je u 2011. godini ostvarilo neto dobit od 24,5 milijuna kuna, odnosno 6 posto više od prethodne godine. Povećanje je postignuto unatoč tome što cijene nautičkih usluga u ACI marinama u sezoni 2011. nisu rasle, napominju u kompaniji koju još uvijek vodi Anto Violić. Iako je ACI u većinskom vlasništvu države, Vlada u toj tvrtki još uvijek nije napravila kadrovske rezove, i očekuje se da će Violić na čelu ACI-a ostati do kraja svog mandata koji mu ističe u rujnu 2013. godine. (M. Crnjak)

Dalekovod u minusu
Dalekovod grupa je u 2011. ostvarila ukupne prihode od 1,16 milijardi kuna što predstavlja pad od 29,7 posto u odnosu na godinu prije. Istodobno je došlo i do pada profitabilnosti te je zabilježen gubitak od 278 milijuna kuna, a u odnosu na 5,4 milijuna kuna dobiti u 2010. godini. Iz same tvrtke pojašnjavaju da je na pad prihoda utjecao smanjeni obujam poslovanja na domaćem tržištu te da porast prihoda na stranim tržištima, zabilježen u odnosu na 2010. godine, nije bio dovoljan za neutraliziranje negativnih kretanja na domaćem tržištu i pokrivanje visokih fiksnih troškova poslovanja i financijskih rashoda. Značajan dio iskazanog gubitka od 278 milijuna kuna otpada i na jednokratne troškove restruktuiranja tvrtke. (D. Bičak)

Komentirajte prvi

New Report

Close