Trka je počela, tko će prvi ispasti?

Autor: Goran Borković , 14. travanj 2011. u 22:00

Počelo je preslagivanje na tržištu. Kao što smo najavili u prošlom broju Trgovine i prodaje, b2b magazina Poslovnog dnevnika, dignuta je zastavica za početak trke koju će preživjeti samo najizdržljiviji.

Svaki ulazak u boks skupo će se plaćati. Podaci izneseni na nekoliko konferencija održanih proteklog mjeseca jasno govore da nas očekuje povećanje koncentracije velikih trgovačkih lanaca i borba za golo preživljavanje malih trgovaca. Kako je istaknuo izvršni potpredsjednik maloprodaje Agrokora Ante Todorić, dva ili tri najveća trgovačka lanca u zapadnoeuropskim državama drže 70 posto tržišta. U Hrvatskoj je, još uvijek, situacija drukčija, tako da prvih sedam s tablice najvećih zauzimaju tek 40 posto udjela, dok mali raspolažu s 20 posto kupaca. Iako Todorić smatra da će zbog malih gradova manji trgovci čak i ojačati, nepobitno je da nas čeka konsolidacija maloprodaje i to bez dolaska novih lanaca. Posebno se to odnosi na Srbiju gdje je Agrokorova Idea preuzela slovenski Tuš, a Mercator lanac Coka. Čeka nas i ishod onoga što nas najviše zanima, a to je kome će pripasti Mercator. Iako se činilo da je Agrokor ispao iz igre, posljednje vijesti govore suprotno. Banke vjerovnici Pivovarne Laško odlučili su namiriti dugovanja što je velika prilika Todoriću da uzme čak i većinski dio ovoga lanca.

Komentirajte prvi

New Report

Close