Tri leasing kuće podijelile posao od milijardu kuna

Autor: Ivan Pandžić , 08. srpanj 2008. u 06:30

Ako ponude zadovolje, ZET će morati ići na pogodbe s leasing društvima kako bi autobuse dobio na vrijeme

Tri velike leasing kuće podijelile su međusobno posao nabave 214 novih autobusa za zagrebačkog javnog prijevoznika ZET koji je u sklopu Zagrebačkog holdinga. Prema u ponedjeljak otvorenim ponudama, vrijednost nabave je 158,1 milijun eura ili 1,15 milijardi kuna, što je je gotovo jednak iznos dosad najvećeg ugovora o leasingu koji je također sklopio ZET za nabavu 70 novih tramvaja.

Nema žalbi
Autobusi su se nabavljali u četri grupe, a za svaku grupu pristigla je samo po jedna ponuda, tako da unatoč tome što uprava Zagrebačkog holdinga ima 60 dana za pregled i odabir ponuda, nema puno dvojbi da će svi koji su se javili i dobiti posao ako ponude budu odgovarale tehničkoj specifikaciji. Eventualnih žalbi neće biti, jer nije ostvarena konkurencija po grupama, pa će Holding vjerojatno morati sklopiti izravne pogodbe s ponuđačima kako bi ispunili plan da prvi autobusi počnu stizati na ulice još ove godine. Svi autobusi se nabavljaju na operativni leasing od osam godina. Najveći udio u poslu će pripasti Erste i Steiermärkische S-leasingu koji je za 65 zglobnih autobusa na biodizel i dizel ponudio 58 milijuna eura. Unicredit leasing je dao ponude u dvije grupe ukupne vrijednosti 51,6 milijuna eura – za 60 zglobnih i klasičnih autobusa pogonjenih na plin, te za 15 minibuseva na dizel. Hypo Leasing Kroatien je ponudu predao samo za 74 klasična autobusa na dizel, uz cijenu od 48,5 milijuna eura. Iznosi ponuda su nam potvrđeni u sektoru javne nabave u Zagrebačkom holdingu netom nakon otvaranja ponuda. U nabavu novih autobusa krenulo se iz dva osnovna razloga – smanjivanja troškova održavanja i podizanja kvalitete usluge, kaže direktor ZET-a i član uprave Holdinga Ivan Tolić. Zanimljivo je da se do pregleda dokumentacije neće znati koje marke će biti autobusi, niti to upravu Holdinga zabrinjava, jer je najvažnije da ispunjavaju tehničke karakteristike poput toga da su niskopodni, klimatizirani i imaju modernu specificiranu opremu. U Holdingu je postojalo mišljenje da bi eventualno bilo jeftinije prvo raspisati natječaj za dobavljača, pa onda za leasing kuću koja bi se vodila nabavnom cijenom dobivenom na prethodnom natječaju, ali je ocijenjeno da je jednostavnije i učinkovitije odmah raspisati natječaj za leasing.“Nema sumnje da ćemo dobiti kvalitetne autobuse nekog od renomiranih europskih proizvođača poput MAN-a, Mercedesa ili Iveca jer su i tehničke karakteristike bile zahtjevne. Leasingom dobivamo održavanje i servisiranje i time ćemo značajno smanjiti trošak održavanja. Po pristizanju novih autobusa izbacit ćemo iz prometa 100 autobusa starijih od 17 godina, od kojih su neki starosti i 25 godina. Nabavom nije završena modernizacija voznog parka u koji godinama nije dovoljno ulagano. Sljedećih nekoliko godina nabavljat ćemo do 50 novih autobusa kako bi došli na europsku razinu starosti voznog parka od osam godina, a također će se nakon isporuke naručenih tramvaja naručiti još 60 kraćih koji će prometovati noću i na niže frekventnim linijama”, objašnjava Tolić. Dodaje i da će se po ulasku u Europsku uniju sigurno tražiti liberalizacija prijevoza, a s novim autobusima ZET postaje konkurentniji. Zbog leasinga će inače polovica od 1300 radnika koji rade na održavanju morati biti preraspodijeljeno na druge poslove, a oni stariji od 55 godina će se umiroviti.

Podjela troškova
Holding je inače planirao nabaviti 240 autobusa jer će preuzeti koncesiju i u Velikoj Gorici, ali je naknadno dogovoreno kako će Velika Gorica sama nabaviti autobuse. Još nije točno dogovoreno tko će snositi godišnji trošak leasinga od oko 150 milijuna kuna. Podsjetimo, za povratni najam je troškove trebao snositi Grad Zagreb kroz subvencije, ali ih podmiruje uglavnom Zagrebački holding. ZET je lani i zbog toga završio u gubitku od 132 milijuna kuna. “ZET sam ne može snositi trošak, ali mi smo dio Holdinga kojemu je vlasnik Zagreb. Holding i Grad će vjerojatno podijeliti troškove”, zaključuje Tolić.




Komentirajte prvi

New Report

Close