Trade Air spaja Osijek i Zagreb

Autor: Poslovni dnevnik , 11. srpanj 2013. u 09:50
CA više nema monopol na domaće linije/Borna Filic/PIXSELL

Zagrebački Trade Air tako bi tijekom naredne tri godine trebao letjeti na linijama Zagreb-Osijek-Zagreb, te Rijeka-Split-Dubrovnik-Rijeka.

Nakon 17 godina srušen je monopol Croatia Airlinesa u domaćem linijskom zrakoplovnom prijevozu.

Po prvi put nakon 1996. i propasti Anić Airwaysa, na redovnim linijama između hrvatskih gradova letjet će avioni neke privatne zrakoplovne kompanije. Zagrebački Trade Air tako bi tijekom naredne tri godine trebao letjeti na linijama Zagreb-Osijek-Zagreb, te Rijeka-Split-Dubrovnik-Rijeka. Zagreb i Osijek zimi će biti povezani s tri povratna leta tjedno, a ljeti s čak pet.

Promet na drugoj liniji odvijat će se isključivo tijekom ljeta, jednom tjedno. Tijekom slijedeće tri godine kompanija će na ime naknada od države dobiti maksimalno 42 milijuna kuna. Kako trenutno Trade Air raspolaže s dva aviona, moguće je da će zbog novog posla kompanija obogatiti svoju flotu. 

Komentari (5)
Pogledajte sve


Kako si to brži autom nego avionom? Do Osijeka imaš 280 km, 2.5-3 h ako ne želiš da te policija privede. Ovako imaš 30 min + 1h (ukupno) za vezu aerodrom-grad

Kad si zadnji put letio avionom?
Prvo, na aerodrom treba doći. To ti je za ZG 0:25.
Drugo, ako imaš prtljage trebaš obaviti check in. Vrijeme za check in ti je 1:30 prije leta. Gomila putnika već tada dođe. Check in se zatvara 0:45 prije leta.
Web check in ovaj drugi dio bitno ubrza, ali i s njim treba doći u sigurno vrijeme prije polaska aviona.
Treće, trebaš letjeti. To traje najkraće. Do Osijeka će biti 0:30.
Četvrto, ako imaš prtljagu, kad stigneš trebaš je čekati. Koliko god to bilo banalno, to je 0:15.
Peto, trebaš doći sa aerodroma u grad. To ti je za OS 0:15.

Odnosno, pusti avion, kad si zadni put vozio do Osijeka?
ZG-OS ti je 2:15, za vozače koji kalkuliraju s mogućnostima aviona. Što se policije tiče, ako je ograničenje 130kmh, do 155kmh prolaziš bez kazne, a do 175kmh je kazna 500kn. Ako ti je vrijeme novac, kazne za brzinu izvan naselja nisu visoke. Nije usporedba da neki lala OS-ZG vozi 3 sata, jer je njemu i vlak brz.

Pa ZG-ST si skoro brži autom nego avionom. Samo se do Splita više umoriš, a često ideš i natrag u istom danu, pa se nekad ipak isplati avionom. Za Split imaš do 5 aviona dnevno, pa se nešto da iskombinirati. Za Osijek će biti 3 aviona tjedno. To se ne da iskombinirati.

Ovi letovi ZG-OS su čisto zlorabljenje državnih poticaja. Avion će vječno biti prazan. Ako bude uopće letio. Možda će samo imati potvrde da je letio. Za državne poticaje će to valjda biti dovoljno.

Trade Air trenutno koristi Fokkere 100, mlazni zrakoplov kapaciteta cca 100 putnika. Svakako brži od Dasheva koje koristi Croatia, ali čisto sumnjam da će moći prodati toliko karata tako da će možda za te linije unajmiti i neke manje zrakoplove.

Ne piše koje avione imaju? To je najvažnije za ljude koji su spremni platiti više da brže stignu. Čudno da je slabo razvijen helikopterski prijevoz jer za RH je idealan i.ima ljudi koji su spremni plaćati heli let.

Kako si to brži autom nego avionom? Do Osijeka imaš 280 km, 2.5-3 h ako ne želiš da te policija privede. Ovako imaš 30 min + 1h (ukupno) za vezu aerodrom-grad

New Report

Close