Todorić prvak uvoza i izvoza

Autor: Božica Babić , 09. srpanj 2012. u 22:00

Dok je Konzum lani smanjio uvoz za više od 800 milijuna kuna, Lidl ga je povećao na 1,1 milijardu kuna

U protekle tri godine najveći nacionalni trgovac Konzum Ivice Todorića na rang-ljestvici deset prvoplasiranih maloprodavača čvrsto je držao lidersku poziciju ne samo u kategoriji ostvarenoga godišnjeg prihoda već i u iznosu potrošenog na uvoz asortimana kojim puni police svojih više od 700 prodajnih objekata, ali i izvozu. Iako je među konkurencijom najviše trošio na uvoz, Konzum je ipak ostvario pad u 2011. prema rezultatima zabilježenim u prethodnim godinama te posebno prema trošku iz 2010. Lani je u odnosu na 2010. na uvoz potrošio čak 828 milijuna kuna manje. Je li tome razlog golemi udar recesije koji je utječući na promjenu navika kupaca znatno ispraznio potrošačku košaricu ostaje nepoznato.

Na izravan upit da odgovore koliko godišnje troše na uvoz asortimana kojim pune police trgovina te koji proizvodi dominiraju na tom popisu, iz Konzuma su uzvratili kratkim neutralnim odgovorom. Poručili su da je “udio roba iz uvoza i domaće robe u ukupnom asortimanu na Konzumovim policama konstantan unatrag posljednjih pet godina”, a na popisu najprodavanijih artikala iz uvoza naveli su: banane, rižu, tunu, naranče… Konzumovo uvozno liderstvo ugrožava Lidl koji je u trogodišnjem razdoblju gotovo udvostručio taj trošak. Njemački diskonter, koji je na hrvatsko tržište stigao zadnji, tek u studenom 2006. i već se uspio uvrstiti među četiri najveća trgovca u maloprodaji, prema podacima Financijske agencije 2009. godinu zaključio je s uvoznim troškom od 674 milijuna kuna, ali je prošle godine za tu namjenu izdvojio 1,13 milijardi kuna. I dok Konzumov uvoz iznosi 10 posto od ukupnog prihoda za 2011., istodobno je Lidl na svoj uvozni asortiman potrošio gotovo polovicu cjelogodišnjeg prihoda koji je lani dosegnuo 2,42 milijarde kuna. Iako smo kod svih deset najvećih ovdašnjih trgovaca pokušali doznati koliko godišnje troše na uvoz i što kupuju izvan Hrvatske, odgovor je stigao samo iz Mercatora. Udio izravnog uvoza, kažu na toj adresi, čini osam posto ukupne vrijednosti nabavljene robe i u najvećoj se mjeri odnosi na proizvode poput sireva, ulja, kozmetike te izvansezonskog i egzotičnog voća i povrća jer su po sezonama maksimalno orijentirani na plasman domaćih kvalitetnih proizvoda kroz svoje police. I dok je Mercatorov uvoz unatrag tri godine gotovo identičan (lani je na 2,88 milijardi kuna prihoda uvoz iznosio 198 milijuna), riječke Plodine bilježe kontinuiran rast uvoznog troška koji u 2011. prelazi 200 milijuna kuna, a paralelno Spar bilježi obratan trend, uvoz je na godišnjoj razini pao 154 milijuna kuna. Popis trgovaca izvoznika sveo se na samo jedno ime – Konzum, koji unatrag tri godine bilježi stalan rast, a lanjskih 179 milijuna najbolji je učinak.




Komentari (6)
Pogledajte sve


također treba biti pošten i reći da Lidl sve plati odmah dok u konzumu čekaš naplatu 180-500dana te ukoliko potražuješ prije roka onda ti uzmu 10% uz otkaz ugovora i brisanje sa liste dobavljača

U Lidlu možeš poimence nabrojat hrvatske proizvode..toliko ih ‘puno’ ima. Njih isplatit ekspresno nije problem. Naplatu treba usporedjivati sa lancima koji nisu diskonteri..Mercator,Plodine,Diona..kolko sam citao naplata je slična pa i duza,znači da to nije samo Todoricev hir. Mnogi bi čekali i duplo duže samo da udju na njihove police jer drže trećinu tržišta,da ne govorim da su i u BIH prvi a u Srbiji treci lanac. Mislim da ce Konzum i Lidl u bliskoj budućnosti zauzet sve koliko dopušta zakon o antimonopolu a ostatak će imat Plodine i Spar. Ostali će bit marginalni ili se povuc,to ukazuju financijska izvješća u zadnjih par godina

također treba biti pošten i reći da Lidl sve plati odmah dok u konzumu čekaš naplatu 180-500dana te ukoliko potražuješ prije roka onda ti uzmu 10% uz otkaz ugovora i brisanje sa liste dobavljača

Al treba biti pošten pa reć da je Konzumu 80% robe domaće jer su mu većina proizvodnje Agrokora u Hrvatskoj a u Lidlu je to obratno ako ne i gore. Mercator je isto pun slovenskih stvari bez obzira šta oni kažu da je samo 8% uvoz..

Oba lanca rade na isti princip,uvozi jeftino i nekvalitetno a izvozi otkupljeno dobro i jeftino NPR neretva se izvozi a uvozno se prezentira kao domaće,još i u tom treba poticati čak što više eh taj kapitalizam.

New Report

Close