Tiskari od krize traže spas u izvozu

Autor: Biserka Ranogajec , 05. lipanj 2011. u 22:00

Pad aktivnosti u tiskarskoj industriji započeo je još 2007. godine, a prošlotjedni sajam odraz je tog stanja

Proizvodnja dnevnih novina u prva četiri mjeseca ove godine u Hrvatskoj je manja 40 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, što je najveći dosadašnji pad u tiskarskoj industriji. Časopisa je u 2011. godini proizvedeno 11 posto manje u odnosu na prošlu godinu, ambalažnih kutija 4 posto, a etiketa 32 posto.

Potrebna cjelovita rješenja
Dio je to prezentacije o stanju grafičke industrije koju je iznio Rajko Naprta iz Hrvatske gospodarske komore na Zagrebačkom velesajmu u sklopu međunarodnih sajmova Intergrafika i Modernpak koji su se održali proteklog tjedna. U ambalažnoj industriji, u kojoj radi između 12 i 15 tisuća zaposlenih, nije zabilježen toliki pad proizvodnje jer su se veliki ambalažeri poput Belišća okrenuli izvozu u Mađarsku, Bosnu i Hercegovinu i susjedne države. Krešo Culjak, direktor izlagača tvrtke Grafik.Net, rekao je da u grafičkoj industriji za sada nema investicija, novih proizvodnji i inovacija te smatra da se grafičari trebaju približiti više kupcima kako bi im ponudili cjelovita i integrirana rješenja. Slabu poslovnu atmosferu na sajmu komentirao je i Vladimir Halić, direktor čakovečke grafičke i izdavačke tvrtke Zrinski. Intergrafika je, kaže, samo odraz stanja cjelokupne hrvatske prerađivačke industrije i jednak interes i posjećenost bili bi i da je to sajam tekstila ili obuće.

Knjige za strance
Pad aktivnosti u tiskarskoj industriji počeo je 2007. godine, a to je Zrinski još više okrenulo novim izvoznim poslovima u Europi. Danas se oko 50 posto godišnjih ukupnih prihoda, koji se kreću između 9 i 10 milijuna eura, u Zrinskom ostvaruje u izvozu, većinom na tiskanju knjiga.U toj kompaniji je trenutno zaposleno 225 radnika i nije bilo drastičnijih otpuštanja, a u prvoj polovici ove godine proizvodnja je u blagom porastu.

O sajmu

Pad od 15 posto
Odraz stanja u grafičkoj industriji u Hrvatskoj, koja ukupno bilježi 15-postotni pad proizvodnje u posljednje dvije i pol godine, najbolje oslikavaju sajmovi vezani uz taj sektor. Ove se godine, naime, Intergrafika održava tek u jednom paviljonu Zagrebačkog velesajma.

Izlagači iz 22 države
Iako organizatori tvrde da na priredbama sudjeluju 163 izlagača iz 22 države, posjećenost paviljona 5 to ne potvrđuje. Također se primjećuje da su od izlagača većinom prisutni strani zastupnici.

Komentirajte prvi

New Report

Close