Till: Briga za okoliš i dobrobit planeta dugoročna je strategija tvrtke Henkel

Autor: Poslovni.hr , 30. svibanj 2012. u 22:00

Christoph Till, direktor u Henkelu govori o DOP-u kao dijelu DNK svoje tvrtke

Do 2030. cilj je tvrtke Henkel koristiti samo trećinu uloženih resursa koji se koriste danas za svaki euro prihoda. Kako bi smanjila svoj utjecaj na okoliš i omogućila održivu potrošnju, tvrtka je definirala tri ključna pristupa: proizvodi, partneri i ljudi. “Naša strategija je globalna, a samim time Hrvatska u njoj odrađuje svoj proporcionalni dio. Primjerice, svaki proizvod koji se lansira na tržište mora zadovoljavati kriterije prema barem jednom od naših fokusnih područja koja se definiraju kroz povećanje vrijednosti uz smanjenje utjecaja na okoliš”, kaže Christoph Till, direktor poslovne jedinice sredstava za pranje i čišćenje u kućanstvu Henkel za regiju Adria. Najvažniji primjer toga je prašak za rublje Persil Expert, prvi i jedini kompaktirani prašak za rublje u Hrvatskoj koji potrošačima nudi istu učinkovitost uz korištenje 20% manje proizvoda. “Persil Expert smo lansirali krajem prošle godine i mogu reći da već primjećujemo učinke u smanjenju ambalažnog otpada, smanjen je volumen distribucije, a time i ispušni plinovi vezani uz transport, manji prostor skladištenja pogoduje trgovcima, a potrošači izravno pridonose smanjenom zagađenju voda uporabom ove koncentrirane i kompaktirane formule”, kaže Till.

I na vašoj godišnjoj skupštini, održanoj prije mjesec dana, naglasak je bio na održivosti. Koliko podružnice imaju slobode u razvoju svojih strategija?
Održivost je jedna od pet osnovnih vrijednosti naše tvrtke i svakako jedan od fokusa u nadolazećim godinama, i globalno i u Henkel Croatiji. Strategija pristupa održivosti je svuda ista u svijetu Henkela, to je ono što nas čini jedinstvenima i uspješnima kao organizaciju. U Henkelu održivost definiramo tako da ljudi žive bolje, unutar granica resursa planeta, a porast broja stanovnika i sve veće smanjenje resursa predstavljat će izazove, ali će pružati i prilike.Jednostavno, moramo činiti više koristeći manje. Jednadžba za postizanje navedenog je jednostavna i mi u Henkelu imamo jasnu strategiju koju možemo slijediti: želimo stvoriti više vrijednosti na područjima društvenog napretka i kvalitete života, želimo stvoriti više vrijednosti za naše potrošače i našu tvrtku te pružiti sigurno poslovno okruženje našim zaposlenicima i neprekidno povećavati zdravlje i higijenu. Međutim, sve to želimo učiniti tako da smanjimo emisije štetnih plinova i potrošnju energije, smanjimo otpad i otpadne vode te manje koristimo vodu. To su principi koji nas usmjeravaju u svakodnevnom radu.

U kojim humanitarnim akcijama sudjelujete?
Tvrtka Henkel Croatia je u 2011. godini donirala gotovo 200.000 kuna kroz različite projekte i akcije humanitarnog karaktera. Tim donacijama još smo jedanput potvrdili svoje usmjerenje prema društvenoj odgovornosti i predanost humanitarnim aktivnostima. Nedavni primjer su projekti koje pokrećemo u okviru našeg brenda Persil, samo da navedem neke: “Pošumimo Brač” koji za cilj ima pomoći u obnovi šumskog fonda na opožarenim područjima Brača; zatim projekt “Za čišću budućnost naše djece” kojim smo educirali djecu o onome što sami mogu učiniti kako bi hrvatske obale bile što čistije, a najuspješnije grupe djece nagradili smo bogatim nagradama. Uskoro ćemo najaviti i naš najnoviji projekt koji će za cilj imati financijsku pomoć koncesionarima plaža diljem hrvatske u dobivanju međunarodno priznatih certifikata – Plava zastava. Na taj način ne samo da potičemo čistoću hrvatskih obala već i vjerujemo da izravno utječemo na razvoj i poticanje hrvatske turističke ponude pomažući plažama da turistima budu što atraktivnije.

U vašem sektoru održivost se očituje i kroz inovativnost proizvoda, koji smanjuju onečišćenje, potrošnju vode i sl. Koje biste proizvode izdvojili kako predvodnike tog trenda?
Već sam spomenuo Persil Expert – naš najnoviji novi koncentrirani prašak za rublje koji potrošačima pruža superiornu kvalitetu, veću učinkovitost te stoga bolje pranje za savršenu čistoću. Prednosti novog proizvoda su mnogostruke. Dopustite mi da nabrojim samo neke: 20% manja doza koncentriranog praška Persil Expert tijekom svakog pranja znači da će tijekom pranja s praškom Persil Expert 20 grama manje kemikalija odlaziti u kanalizaciju svakog kućanstva u Hrvatskoj. Zahvaljujući Henkelovu koncentriranom Persilu svake godine na području srednje i istočne Europe kamioni koji dostavljaju Henkelove proizvode prijeđu 207.000 kilometara manje što predstavlja 72.000 litara goriva manje. Tako se svake godine na području srednje i istočne Europe spriječi emisija 409 tona CO2. To je jednako količini CO2 koju apsorbira 560 stabala u dvije stotine godina njihova prosječnog vijeka. Koncentriranim prašcima potrebno je 24% manje ambalažnog materijala, što pridonosi smanjenju otpada koji stvaraju prodavaonice i kućanstva. U stvari, pravilne navike pranja – ispravno doziranje, pranje na najnižim preporučenim temperaturama i punjenje perilice – mogu pomoći potrošačima očuvati energiju, vodu i prašak za pranje te stoga i novac.

Već dvije godine vas nagrađuju i hrvatski studenti u sklopu Zlatnog indeksa. Koliko vam znači to priznanje?
Izuzetno smo ponosni i počašćeni tim nagradama jer su nam one dokaz da su naše napore prepoznali studenti kao budući lideri hrvatskog društva i gospodarstva. Nagrade su nam dodatni poticaj za nastavak suradnje sa studentima nudeći im dodatne mogućnosti učenja i prakse za vrijeme studija, ali i odlične radne uvjete nakon završetka studija. Dopustite mi da istaknem nedavno završeni projekt Henkel Innovation Challenge. To jedinstveno natjecanje Henkel organizira peti put zaredom, a okuplja najtalentiranije i najkreativnije mlade nade, buduće uspješne poslovne ljude nudeći im priliku da uz akademsko iskustvo steknu vrijednu praksu i kontakte. Hrvatski predstavnici Filip Degoricija i Matija Jakšić ili kako su se nazvali “Futur Manufaktur”, pod mentorstvom menadžmenta Henkel Croatia, osvojili su izvrsno drugo mjesto u konkurenciji od ukupno dvadeset timova iz cijelog svijeta. Njihov je zadatak bio osmisliti inovativan proizvod koji će biti popularan na tržištu 2030. godine. Nagradu su odnijeli zahvaljujući proizvodu Persil Foils – energetski učinkovitim folijama za uklanjanje mrlja s odjeće. Henkel Innovation Challenge za nas je puno više od natjecanja. U vrijeme kada svi govore o globalnoj krizi i problemima, ponosan sam što tvrtka u kojoj radim ulaže u studente nudeći im neprocjenjivu priliku, ne samo da nauče što više o tome kako se posluje već i da steknu kontakte s utjecajnim menadžerima iz cijelog svijeta.

Koliko pozornosti polažete na zadovoljstvo zaposlenika i uključuju li se oni aktivno u vaše akcije iz područja DOP-a?
Kao lokalni poslodavac i poslovni partner stvaramo ugodna radna mjesta s dobrim uvjetima i pridonosimo regionalnom gospodarskom razvoju. Svi Henkelovi zaposlenici pridonose svojom predanošću, kreativnošću i znanjem. Zbog njih dobre ideje postaju veliki poslovni uspjesi i oni čine poveznicu s kupcima, uvode inovacije, razvijaju uspješne strategije i pružaju Henkelu njegov jedinstveni identitet. Veliku pozornost dajemo zaštiti na radu, poštujemo naše zaposlenike i potičemo međusobne različitosti te ulažemo u znanje i vještine zaposlenika potičući ih na svakodnevne aktivnosti vezane uz održivost. Na proslavi svoje 125. obljetnice 2001. godine Henkel je započeo vrijednu i lijepu tradiciju organiziranja MIT Dječjih projekata, u koje se aktivno mogu uključiti svi naši zaposlenici. Radi naglašavanja dugoročne predanosti socijalnom angažmanu svaki dječji projekt je humanitarnoga karaktera, a predlažu ga naši zaposlenici. Henkel diljem svijeta svake godine realizira brojne i raznovrsne projekte posvećene djeci i mladima. Sve projekte objedinjuje temeljna ideja – djeci i mladima pripada budućnost. Henkel nastoji tim projektima osigurati djeci i mladim osobama poticajno okruženje za igru, razvoj i napredovanje.

Prema vašoj ocjeni, koliko hrvatsko zakonodavstvo potiče tvrtke u sektoru DOP-a?
Tu ne bih primarno govorio o zakonodavstvu jer i bez nekoga postojećeg okvira tvrtke moraju biti odgovorne. Mjerilo uspjeha nije samo profit, nego i održivi način poslovanja u kojem stvaramo dugoročnu vrijednost za naše potrošače, partnere, zaposlenike i sebe kao tvrtku. Tako se mi u Henkelu odnosimo prema svakodnevnom poslovanju u svim zemljama bez obzira na zakonske okvire koje propisuju možda i manje kriterije u smislu odgovornog ponašanja. Utvrđivanje strategije i provođenje aktivnosti koje stvaraju održive rezultate ključni su u stvaranju vodstva u industriji u 2012. godini i nadalje. Vjerujem da je Henkel na tom području već pokazao svoje lidersko usmjerenje.

Poticanje potrošača

Mnoge kompanije s kojima surađujemo govore o održivosti kao dijelu njihove “korporativne DNK”, a napredak u postizanju Henkelove održivosti jedino je moguć uz pomoć naših potrošača i ljudi koji svakodnevno koriste naše proizvode i tehnološka rješenja. Gdje je bolje doprijeti do ljudi nego na mjestu gdje mogu vidjeti i dotaknuti naše proizvode? To je razlog zbog kojeg Henkel ostvaruje suradnju s odabranim trgovcima. Supermarketi, trgovine i trgovački centri predstavljaju odlične platforme za informiranje potrošača o održivim proizvodima i ekološki odgovornom ponašanju. Uz stručnost koju pružamo o održivosti mnogo Henkelovih brendova i tehnologija ima potencijal za znatno smanjenje količine korištenih materijala, količine otpadnih voda i smanjenje potrošnje energije u usporedbi s proizvodima ostalih proizvođača. Zato surađujemo s velikim trgovcima koji informiraju potrošače o tome kako koristiti naše proizvode na najučinkovitiji i ekološki prihvatljiv način.

Komentirajte prvi

New Report

Close