Tehnička škola ‘Ruđer Bošković’ povukla 344.000 €

Autor: Josipa Ban,VLM , 05. prosinac 2011. u 22:00

Partneri Ruđera Boškovića na projektu koji se sufinancira iz IPA programa su Elektrotehnička škola iz Splita, Srednja škola iz Krapine te Hrvatska udruga poslodavaca

Jedna od najboljih tehničkih škola u Hrvatskoj Ruđer Bošković iz Zagreba, zajedno s partnerima Elektrotehničkom školom iz Splita, Srednjom školom iz Krapine te Hrvatskom udrugom poslodavaca (HUP), nositelj je projekta “Stvaranje novih prilika za gospodarstvo temeljeno na znanju u području računalstva i računalnog inženjerstva”. Projektom se želi povećati nacionalna konkurentnost i potaknuti razvoj gospodarstva na temelju znanja u području računalstva i računalnog inženjerstva u Hrvatskoj i to prema implementiranim novim metodama i tehnologijama. Projekt financira Europska unija u sklopu IPA Komponente IV a njegova ukupna vrijednost iznosi 344 tisuća eura. Kako je naglasio Mislav Balković, predsjednik Udruge poslodavaca u ubrazovanju te suradnik na projektu “u prošlosti oni koji su raspolagali sirovinama bili su najkonkurentniji dok su to danas oni koji imaju ideju, uvide i kreativnost”. Upravo stoga važna je primjena ovog projekta.

Slab interes i manjak kadra
Njegov dugoročni cilj je potaknuti interes učenika za izgradnjom karijere u području računalstva te povećati još razmjerno mali broj učenika koji se godišnje upisuje u taj program. Naime, računalstvo, kao najkonkurentniji hrvatski izvozni sektor ugrožen je manjkom kadrova kao i razmjerno malim brojem učenika koji se godišnje upisuje u program Tehničar za računalstvo. Kako bi potaknuli što veći interes među učenicima i poboljšali kvalitetu obrazovanja unutar strukovnog programa, Tehnička škola “Ruđer Bošković” zajedno s partnerima, pokrenula je izradu novog kurikuluma, koji nije inoviran od devedesetih godina kada je donesen. Upravo na izradi novog kurikuluma po prvi put u Hrvatskoj koristio se inovativni pristup. Takav pristup izradi kurikuluma zasniva se na prikupljanju i analizi potrebnih kompetencija koje moraju imati učenici da bi bili odmah zapošljivi na tržištu rada te da bi mogli kvalitetno nastaviti školovanje na studiju.

Također “vodilo se računa o tome da će svi učenici koji završe ovaj program raditi u Europskoj uniji te da ih mora školovati za potrebe koje će EU gospodarstvo imati sutra, a ne one koje su bile aktualne jučer ili sutra”, naglasio je akademik Leo Budin na predstavljanju projekta. Svakako valja istaknuti kako su znanja iz elektrotehnike i računalstva korisna i potrebna u gotovo svim gospodarskim djelatnostima. Stoga su stručnjaci različitih razina koji posjeduju ova znanja vrlo traženi. To posebno vrijedi za znanja iz područja informacijsko-komunikacijskih tehnologija čemu u prilog govori i procjena EU da će u istoj do 2015. nedostajati 700 tisuća novih informatičkih i računalnih stručnjaka.

Korisnost računalnih znanja
Također osobe sa stručnim znanjem u području elektrotehnike i računalstva u pravilu brže pronalaze posao od ostalih struka i ukupno su bolje plaćeni od prosjeka Hrvatske, a ukupan broj onih koji rade kod nas u sektoru elektrotehnike i računalstva iznosi svega četiri posto radne snage, dok osobe sa spomenutim znanjima imaju visoku razinu disperziranosti po svim granama djelatnosti. Tome u prilog govori i činjenica da je čak 86 posto osoba sa zanimanjima u području računalstva u Hrvatskoj, unatoč krizi, zaposleno.

Komentirajte prvi

New Report

Close