TDR prvi put ispod 75 posto

Autor: Darko Bičak , 05. travanj 2011. u 22:00

TDR tvrdi da su vjerodostojni podaci isključivo za godišnju razinu. Udio TDR-a, kažu u toj tvrtki, na kraju 2010. godine iznosio je 78 posto

Tržišni udjel TDR-a u dva ovogodišnja mjeseca na domaćem tržištu duhanskih proizvoda pao je na 74,8 posto, pokazuju prelimanarni podaci analize tržišta agencije AC Nielsen. TDR je, prema Nielsenu, početkom 2007. godine imao količinski tržišni udjel od 90,5 posto. Od tada je udio te tvrtke lagano, ali konstantno, u padu.Krajem 2007. spustio se na 88,4 posto, a u 2008. se kretao između 86 i 87 posto. Već tijekom 2009. godine udio TDR se kretao na razini između 86,5 i 80 posto. Lani je tržišni udio rovinjske tvornice duhana bio na razini od 80,6 posto na početku godine, pa do 77 posto na njenom kraju. Za prva dva mjeseca 2010. godine TDR je držao 80,64 posto tržišta, kažu podaci AC Nielsena.

Lider u regiji
Iz samog Adrisa navode da podaci nisu relevantni. “Za TDR su vjerodostojni podaci na godišnjoj razini, a ne na mjesečnoj, stoga ih i komentiramo na našim redovitim godišnjim konferencijama za tisak. Podsjećamo da je, prema posljednjim takvim podacima, tržišni udio TDR-a bio 78 posto u Hrvatskoj. U BiH držimo 38 posto, Srbiji devet posto, Crnoj Gori 12 te Kosovu 10 posto tržišta. Podaci Ipsos – Pulsa i AC Nielsena govore da u Makedoniji imamo sedam, a u Sloveniji četiri posto tržišta”, kazao je za Poslovni dnevnik Predrag Grubić, voditelj Ureda za odnose s javnošću Adris grupe. Grubić pojašnjava da je prema njihovim izvorima TDR tržišno rastao u BiH za 15, a u Sloveniji za deset posto. “Ti su podaci najbolja potvrda da je TDR tržišni lider u Hrvatskoj, i sa 25 posto tržišnog udjela u regiji, a naš brend Ronhill najprodavanija cigareta u regiji.Zadovoljstvo je tim veće znamo li da su se TDR-u bitno pogoršali uvjeti poslovanja, nagla i radikalna promjena trošarina, da je hrvatsko tržište liberalizirano i da su nam konkurenti globalne kompanije koje su više od stotinu puta veće od TDR-a”, navodi Grubić. Tržišni udjeli svih ostalih sudionika na hrvatskom tržištu su višestruko manji od TDR. Najvažniji strani proizvođač cigareta je Phillip Morris koji, ponajprije s Marlborom, drži 15-ak posto tržišta. “Poslovni rast Philip Morrisa od kraja 2005. stalno se kreće u dvoznamenkastim postocima”, kazali su u Philip Morrisu. Drugi pretedent na veći dio kolača sve zanimljivijeg hrvatskoga duhanskog tržišta je British American Tobacco (BAT) u kojem navode da, iako su za sada na hrvatskom tržištu dostupni proizvodi BAT-a u višim cjenovnim razredima, da prodaja proizvoda iz asortimana njihove grupe pokazuje kontinuirani rast za kojeg očekuju da će se nastaviti i u idućem razdoblju.

Dolazi Pall Mall
“Uvjereni smo da će se rast prodaje nastaviti i u sljedećem razdoblju te da će svaki od proizvoda iz sada prisutnih robnih marki Lucky Strike, Kent, Dunhill i Vogue i nadalje bilježiti rastuće trendove. Isto tako British American Tobacco će u skorije vrijeme asortiman proizvoda dostupan na hrvatskom tržištu proširiti svjetski poznatim i visokokvalitetnim proizvodom Pall Mall”, kazao je Tom Fučkar, menadžer BAT-a za Hrvatsku.

Sukobi

Rat s malim trgovcima
Iako u TDR-u to negiraju, činjenica je da se, ako je za vjerovati podacima AC Nielsena, pad tržišnog udjela rovinjske tvrtke podudara sa “sukobom” s malim trgovcima. Lošija tržišna pozicija TDR-a rezulitrala je lošijim maržama i uvjetima malim trgovicma koji su na takve poteze rovinjske kompanije odgovorili bojkotom njihovih cigareta. Za sada su na gubitku obje strane.

Komentirajte prvi

New Report

Close