Tankerska plovidba gubitke rješava smanjivanjem flote i modernizacijom

Autor: Darko Bičak , 10. travanj 2012. u 22:00

Samo u deset dana ožujka hrvatski brodari su otpisali ili prodali pet, uglavnom starijih brodova iz svojih flota

Hrvatski brodari su 2011. godine, kao i u prvom tromjesečju 2012., poslovali znatno lošije nego u prethodnom razdoblju, o čemu svjedoče i pad profitabilnosti te smanjivanje flote, posebice tankerske.

Tehnološka modernizacija
U prošloj je godini Uljanik plovidbi dobit pala 21 posto, a Atlantskoj 63 posto, no obje su poslovale pozitivno. Za razliku od njih Lošinjska plovidba je pala sa 28 milijuna dobiti na 58 milijuna gubitka, a Tankerska sa 82 milijuna na minus od 77,9 milijuna kuna. Općenito, brodari se žale na svjetsku recesiju koja je smanjila potrebu za naftom, posebice u eurozoni. Samo u ožujku pet najvećih domaćih brodara otpisalo je ili prodalo pet plovila. Naravno, dio toga odnosi se i na tehnološku obnovu flote. Tankerska plovidba iz Zadra donekle je ublažila pad prodajom nekoliko brodova još prošle godine, jer joj je za prvih devet mjeseci gubitak iznosio čak 117 milijuna kuna. Ni ova godina još ne pokazuje znakove promjene na bolje pa će vjerojatno u Tankerskoj uslijediti još poneka prodaja starijih brodova. Flota zadarskog prijevoznika broji 18 brodova, od čega je devet brodova za prijevoz sirove nafte i derivata te isto toliko njih za prijevoz generalnog i rasutog tereta. Kako je za Poslovni dnevnik pojasnio Joško Jurin, član Uprave Tankerske plovidbe, uzroci takvog rezultata su u s gospodarskoj krizi, ali i stihijskom naručivanju većeg broja novogradnji tijekom konjunkture 2007. i 2008. godine. “Od početka 2012. prodali smo dva starija tankera tipa aframax, koji su bili najstariji u tankerskoj floti, a prodani su ponajprije kao nastavak strategije uvođenja sofisticiranijih brodova u flotu”, kaže Jurin. U Tankerskoj pojašnjavaju da će situacija s nabavom novih ili prodajom postojećih plovila ovisiti o procjeni kretanja brodarskog tržišta te cijeni novogradnje. “U vezi s procjenom brodarskog tržišta u 2012. moram izraziti umjerenu zabrinutost razvojem trenutne situacije. Nažalost, svi pokazatelji govore kako gospodarstva zemlja članica EU vjerojatno opet ulaze u recesiju. Povećane cijene sirove nafte nikako ne idu u prilog ovome što je vidljivo i po pokazateljima smanjenja uvoza sirove nafte u EU”, procjenjuje Joško Jurin.

Blagi rast BRIC-a
Neki veći oporavak se ne očekuje ni u zemljama BRIC-a koje će u idućem razdoblju više biti okrenute samima sebi i donošenju pojačanih mjera kontrole inflacije te obuzdavanju neodrživog rasta GDP-a tako da se predviđa umjereni rast potražnje za sirovinama, a samim time i za transportom. Ovaj rast dakako neće biti dovoljan kako bi se apsorbirao volumen ponude nove tonaže.

Novogradnja

Novi brodovi za Atlantsku iz Kine i Koreje
Atlantska plovidba je u prvih 10-ak dana travnja preuzela dva nova broda. Tako je 4. travnja u južnokorejskom brodogradilištu STX preuzet brod koji će ploviti pod imenom AP Astrea. Riječ je o prvom od tri jednaka broda koja će Atlantskoj biti isporučena iz Koreje do kraja godine. Isto tako jučer je u kineskom brodogradilištu JEHI preuzeta novogradnja AP Argosy, koja je prvi od četiri broda iste klase panamax za Dubrovčane.

Komentirajte prvi

New Report

Close