Talijanski Ferretti – najuspješniji mali brodograditelj na svijetu

Autor: Ante Pavić , 26. lipanj 2008. u 06:30

Kompanija je zbog velike stope rasta od 20 posto na godinu odlučila proširiti svoju mrežu i na zemlje Bliskog istoka, Kine te Rusije

Lista čekanja za jahte talijanskog brodograditelja Ferretti seže sve do 2012. godine, a bogati kupci su više nego spremni vježbati strpljivost kako bi dobili plovilo koje je u svijetu bogatih pojam luksuza i uspjeha. Ferrettijeve jahte, od koja nijedna ne stoji manje od 2 milijuna eura najčešće imaju svoje premijere u mondenim ljetovalištima kakvi su Cannes ili cijela Azurna obala. Nerijetko se u Hrvatskoj može završiti i u tisku kada se najavi da neka osoba kupuje Ferrettijevu jahtu.

Ništa drukčije nije ni u ostatku svijeta. Prodaja Ferrettijevih brodova raste po stopi od 20 posto na godinu, a u Upravi tog brodograditelja najavili su javnu ponudu dionica kako bi skupili novac za buduća širenja poslovanja i osvajanje novih tržišta. Kako zemlje u razvoju, poput Kine, Rusije ili bliskoistočnih država broje sve više bogataša, Ferretti se sve više okreće i njima. Tvrtka Jadranski pomorski servis nedavno je krenula u širenje svojih poslovnih aktivnosti te je počela stvarati čarter-flotu za klijentelu visoke platežne moći pa su ponudili i jahtu Ferretti 880. Brodovi su namijenjeni bogatoj klijenteli, a tjedni najam iznosi između 60 i 65 tisuća eura. Grupu Ferretti osnovali su 1968. godine Alessandro i Norberto Ferretti. U početku su proizvodili male brodice, a onda su 1971. proizveli prvi gliser. Od tih skromnih početaka stvorena je tvrtka specijalizirana za gradnju luksuznih jahti. Sjedište grupe je u talijanskom gradu Forli i vodeća je svjetska kompanija u dizajniranju i proizvodnji luksuznih brodova duljine od 7 do 80 metara. Zapošljava više od 2800 radnika. Prema istraživanju Business Weeka, grupa Ferretti zauzima prvo mjesto u Italiji te 28. u Europi među 500 kompanija s najvećim rastom. Istraživači Business Weeka vodili su se rastom prihoda kompanije u odnosu na prodaju i broj zaposlenih. Ferretti je ujedno i jedina tvrtka iz nautičkog svijeta rangirana na toj listi. Neto dobit grupe iznosi više od 26 milijuna eura. Rast prihoda i dobiti rezultat je povećane potražnje za tradicionalnim brendovima grupe kao što su Ferretti Yacht, Riva i Pershing, kao i nove brendove poput Mochi Craft, Maestro Apreamare i Itama. Nakon iznenadne smrti Alessandra Ferrettija 1995. godine, 70 posto grupe prodano je Permiri. Danas 60 posto udjela ima društvo za upravljanje fondovima Candover, 30 posto drže osnivači, a 10 posto Permira. Ferretti je zajedno s japanskim Mitsubishijem razvio sustav pod imenom ARG (Anti Rolling Gyro) koji umanjuje efekt udara valova o trup broda, koristeći protutežu plovila i žiroskop.

Kako se Ferretti povezuje s luksuzom, tako su u grupi mnogo uložili u razvoj zabavnih sadržaja. Takozvani Yacht Entertainment and Internet Communication System napravljen je u suradnji s tvrtkom Radiomarine. Ferretti je ponosan na svoj inženjerski odjel napredne tehnologije za jahte (Advanced Yacht Technology) u Forliju koja je u 15 godina narasla sa četiri zaposlena inženjera na sadašnjih sto. Danas je to jedan od najmodernijih nautičkih centara u svijetu čiji je zadatak, između ostalog, pomiriti dizajn s najnovijim tehnologijama. Zahvaljujući AYT-u svaki brend grupe Ferretti može se pohvaliti kvalitetnom tehnologijom. Razvojni i istraživački laboratorij također je smješten u Forliju i čini posebnu jedinicu u kojoj se testiraju sve inovacije koje smisle inženjeri u njihovim brodogradilištima. U laboratoriju eksperimentiraju s novim materijalima, procedurama i tehnologijama. Svaka inovacija mora proći sve propisane testove jer je previše novca uloženo u reklamiranje brenda da bi se kvaliteta prepustila slučaju. Jedan od testova je ispitivanje u slanim uvjetima u kojima se simulira starenje cjelokupnog materijala koji se ugrađuju u brodove u slanom okružju. Osim toga ispituje se trajnost materijala, otpornost na ekstremne uvjete i kompresiju. Talijani veliku pozornost pridaju dizajnu, a proizvođači jahti imaju moćan klaster vrijedan 35 milijardi eura godišnje. Italija sa svojom proizvodnjom velikih jahti pokriva čak 46 posto svjetskog tržišta.

Komentirajte prvi

New Report

Close