Svoje kupce čuvamo prvoklasnom uslugom

Autor: Poslovni.hr , 28. travanj 2010. u 22:00

Tržište je najobjektivniji sudac uspjeha, a mi smo od tvrtke iz garaže došli do držanja 12 posto tržišta

Vodeći distributer kabela i vodiča u Hrvatskoj i regiji, tvrtka Tim Kabel prepoznala je važnost rasta, razvoja i inovativnosti usluge dodane vrijednosti kao važnog preduvjeta opstanka u današnjem turbulentnom okruženju.

“Kao glavne karakteristike koje čine našu ponudu konkurentnom je pouzdanost, raspoloživost proizvoda zahvaljujući velikom lageru, širokom asortimanu, mogućnost realizacije složenih infrastrukturnih projekata gdje su potrebe kupaca vrlo specifične, brza isporuka i društvena odgovornost prema zaposlenicima, klijentima, poslovnim partnerima i zajednici. Zadržati lojalnost kupaca na tržištu generičkih proizvoda kao što su kabeli koju ostvaruje Tim Kabel je moguće jedino s prvoklasnom uslugom koja anticipira poslovne potrebe kupaca i nudi ne samo proizvod nego kompletno rješenje za poslovne potrebe kupca, u segmentu kabela i vodiča. Upravo taj holistički pristup svakom kupcu, osigurao je Tim Kabelu vodeće mjesto u regiji, osobito u domeni zadovoljstva kupaca, gdje tvrtka kontinuirano dobiva najviše ocjene od strane vodećih potrošača kabela”, kazao je Boris Miloš, direktor strategije i razvoja u Tim Kabelu. Tvrtka je kroz cijeli svoj vijek poslovanja (od garaže do tvrtke s 12 posto tržišnim udjelom) čvrsto slijedila viziju biti ponuđač koji će najbrže ponuditi i isporučiti najkvalitetniji proizvod i uslugu, po najboljim cijenama, te na taj način najučinkovitije zadovoljiti potrebe kupaca. Naravno da je to lakše izreći nego izvesti. Međutim tržište, kao “najobjektivniji sudac” je u ovih 15 godina izrekao svoju presudu: da je Tim-Kabel ipak najbolji tim za kabele!

Stagnacija je gubitak
Danas stagniranje više ne predstavlja zadržavanje određene pozicije na tržištu, ono predstavlja njegov gubitak, te i dalje vodimo proces regionalne ekspanzije i na njega gledamo kao na nužan preduvjet rasta tvrtke. Regionalna ekspanzija je proces koji zahtjeva promjene kroz interakciju poduzeća s poslovnim okruženjem i korespondenciju između vanjskih i unutarnjih čimbenika. S tim u vezi, Tim Kabel je uložio znatne napore u izvozne inicijative usmjerene na regionalna tržišta, kao i na nekoliko projekata u Africi i na bliskom istoku. Inicijalni pozitivni rezultati navedenih inicijativa su velik poticaj za Tim Kabel da proširi izvozni potencijal u predstojećem razdoblju. U upravi tvrtke uvjereni su da već dokazane već dokazane konkurentske prednosti na domaćem tržištu, osobito u složenim infrastrukturnim projektima, mogu se replicirati i na vrlo izazovna inozemna tržišta.Zahvaljujući višegodišnjem i redovitom ulaganju u razvoj, Tim Kabel godinama se nalazi među 500 najboljih tvrtki u Hrvatskoj. Unatoč globalnoj ekonomskoj i gospodarskoj krizi ove godine, Tim Kabel uspio se okrenuti novih tržišnim segmentima gdje je ostvario rast volumena poslovanja, koji je djelomično nadoknadio pad u određenim segmentima jače pogođenim krizom.

S tom diversifikacijom kupaca, tvrtka je uspjela ublažiti utjecaje krize, a u nekim segmentima poslovanja čak značajno povećati promet. Uprava je pravovremeno anticipirala „dolazak krize“ i njene utjecaje na hrvatsko tržište, te uspjela izbjeći ulazak u određene segmente i projekte gdje je izvodivost tih projekata bila upitna. Taj proaktivni pristup upravljanju poslovnim rizicima, omogućio je tvrtki da izbjegne neugodna iznenađenja u poslovanju, pojašnajva direktor za strategiju i razvoj u Tim Kabelu.Gospodarska kriza za posljedicu uzrokovala je nelikvidnost brojnih tvrtki na tržištu što znatno otežava naplatu potraživanja i osiguravanje dodatnih sredstava za daljnji razvoj, kažu u Tim Kabelu. Neke poteškoće nije bilo teško predvidjeti. Kronični problemi nelikvidnosti i neuređenosti dužničko-vjerovničkog odnosa kao pretpostavka za normalno poslovanje u svim strukturama gospodarstva, skupi i teško dostupni izvori financiranja koji su presudni za opstanak u ovakvim teškim vremenima nisu problemi koji su se nedavno pojavili. Odgovor Tim-Kabela bio je zadržanu dobit reinvestirati u poslovanje društva i s tim osigurati zavidnu poziciju na tržištu. Na menadžmentu je bilo da kvalitetno alocira sredstva i selektira projekte i tvrtke u koje želimo „investirati“.U trenutačno vrlo teškim uvjetima poslovanja pada agregatne potražnje, smanjenja kapitalnih investicija i otežane likvidnosti, Tim Kabel je uspio internim reorganiziranjem, pro-aktivnim planiranjem poslovnih rizika i općenito adekvatnom prilagodbom poslovanja neutralizirati negativne tržišne učinke. Rezultat poduzetih strateških mjera je povećanje neto dobiti u 2009. godini u odnosu na 2008. godinu i održavanje likvidnosti tvrtke prema vanjskim dobavljačima što osigurava Tim Kabelu visok kreditni rejting na tržištu.

Rast zbog kvalitetnih ljudi
Kako pojašnjava Boris Miloš, Tim Kabel je prepoznao globalne trendove i bazirao svoj dugogodišnji rast i razvoj upravo na svojem najvažnijem resursu – ljudima. Kao najveći regionalni distributer kabela, tvrtka se bazira (u procesnom smislu) na nabavu, prodaju i logistiku, kao tri osnovna poslovna procesa. U svakom od navedenih segmenata, utjecaj stručnosti i motiviranosti je presudan, a možda najviše izražen u odjelu komercijale. Također, suprotno nekim drugim primjerima u ovim teškim vremenima, Tim kabel je odlučio jačati svoje marketinške aktivnosti i ulagati u prepoznatljivost branda. Jedan od marketinških alata zasigurno je i novi katalog, koji je u ovom trenutku jedini takav u cijeloj regiji. Potpuno je prilagođen zahtjevima hrvatskog tržišta, osobito projektantima a na jednom mjestu obrađeno je 135 vrsta kabela podijeljenih u 16 grupa.Iako proizvode (kabele) koje Tim Kabel plasira na tržištu spadaju u takozvane “commoditized” proizvode, prodajni proces je iznimno složen, obzirom da je u većim dijelom oslonjen na infrastrukturne projekte. Tim Kabel želi imati vodeću ulogu u segmentu kabela i vodiča. Egzekucija navedenog prodajnog procesa počiva na stručnosti i iskustvu naših zaposlenika, jednako kao i na motivaciji svih uključenih u taj proces da kontinuirano daju svoj maksimum.Drugi ključni faktor uspjeha prodajnog procesa U Tim Kabelu, pored motiviranosti zaposlenika, je timski rad i koordiniranost svih članova unutar prodajnog tima, kao i između prodajnog tima i odjela nabave, logistike (skladište, obrada robe i transport), te poslovnih jedinica financija i računovodstva, marketinga, i administracije koji pružaju podršku u prodajnom procesu.

‘I druge domaće tvrtke uz nas bi mogle plasirati robu u izvoz’
Tim Kabel surađuje sa svojim strateškim partnerima – vodeće tvornice diljem svijeta, za svaki dio prodajnog asortimana. “Veličina prometa i lagera koji stoji iza nas predstavlja važan adut u pregovaranju sa strateškim dobavljačima, što omogućuje Tim Kabelu da za svaki upit, uključujući i najsloženije projekte, u svakom trenutku nađe najpovoljnijeg proizvođača, s najvećom razinom kvalitete i pouzdanosti. Nažalost, suradnja s domaćim proizvođačima nije na zavidnoj razini, osobito ako se uzme u obzir da bi kroz naše izvozne inicijative mogli plasirati domaću robu na svjetska tržišta. Prilika realizacije sinergijskih efekta domaćih tvornica, sa distributivnom moći Tim Kabela predstavlja nešto na čemu bi mi htjeli posvetiti osobitu pažnju u budućnosti”, kaže Boris Miloš.

Komentirajte prvi

New Report

Close