Starčević: I u krizi možemo poslovati s dobiti

Autor: Saša Vejnović , 28. siječanj 2009. u 22:00

U Volkswagenu najavljuju da će kupcima omogućiti da do gospodarskih vozila dođu bez avansa

Tržište lakih gospodarskih vozila odličan je pokazatelj stanja u gospodarstvu i poduzetništvu jer je prošlu godinu završilo u minusu od 3,2 posto.

U tako teškim uvjetima trgovcima je postalo važno baš svako prodano vozilo, a u “fotofinishu” među prodavačima pobjedu je odnio Volkswagen i zasjeo na tron s prodanih 1400 lakih gospodarskih vozila i osvojenih 15,3 posto tržišta. Vladimir Starčević, direktor marke gospodarskih vozila VW-a u PZ Autu, i u ovoj godini očekuje daljnji pad tog tržišta, no pritom ostavlja dojam kako ga to previše ne brine. “Očekuje se daljnji pad tržišta, no mi u Volkswagenu smatramo da ćemo biti najmanje pod utjecajem negativnih trendova zbog naše snage i kvalitete. Naš je udio najmanje fluktuirao proteklih godina, bili smo stabilni i uvijek među prva dva. Većina naših kupaca neće toliko biti pod utjecajem negativnih trendova za razliku od kupaca vozila naših konkurenata koji su većinom koncentrirani na cijenu.

Jedno je htjeti kvalitetan automobil, a drugo je imati ga čime kupiti.
Ne budu li imali novca, neće kupiti nikakav auto. Naši su kupci ozbiljne tvrtke koje imaju bonitet, koje vjeruju u kvalitetu i spremne su platiti da bi je dobili. Vjerujemo da oni neće biti toliko pod utjecajem krize kao drugi.

Već je sada jasno da će se trgovci osobnih vozila fokusirati na ponudu manjih i jeftinijih modela upravo zbog krize. Mislite li da će se u vašem segmentu trošiti više novca?
Naravno da ne. Konkurencija i borba za svakog kupca, ponajprije cijenom, prisutna je i u gospodarskom segmentu već niz godina. No tome smo odoljeli jer je naša strategija da kupcima nudimo kvalitetu, sigurnost, opremu i ostatak vrijednosti. Naš položaj na tržištu uspjeli smo održati te ga čak poboljšati, i to ne primarno cijenom. Naravno da pokušavamo, kad je god moguće, kupcima uštedjeti sredstva ili im ponuditi više. Nudimo specijalne serije i akcije s financijskim partnerima gdje pokušavamo dati više opreme ili nešto više za istu cijenu.

Što kažu siječanjski podaci, koliko je tržište lakih gospodarskih vozila nastavilo padati?
Podaci agencije Promocija Plus kažu da je tržište u prva tri tjedna palo za 39 posto u odnosu na isto razdoblje lani, no smatramo da to još nije relevantno za nekakvu ozbiljniju usporedbu. Treba pričekati barem kraj siječnja, ako ne i čitav prvo tromjesečje da bi se vidjelo o čemu je riječ.

Ipak, pad od 39 posto zvuči prilično alarmantno, ponajviše zbog toga što stanje u vašem segmentu dosta vjerno pokazuje stanje u hrvatskom gospodarstvu.
Kod planiranja ove godine u obzir smo uzeli makroekonomsku situaciju i planirali smo nešto niže količine. No i dalje smo optimistični i smatramo da će naša marka biti najmanje pogođena. Intenzivirali smo rad s našim trgovcima, kupcima ćemo ponuditi mogućnost da u suradnji s našim financijskim partnerima dođu do vozila bez avansa. Prilagodit ćemo se transportnim željama kupaca i njihovim financijskim mogućnostima. Unatoč očekivanom padu tržišta sigurni smo da ćemo našu vodeću poziciju dodatno osnažiti u ovoj godini.

Je li uopće moguće u takvoj situaciji ostvarivati dobit u ovom poslu?
Naravno da se i u takvim uvjetima može efikasno i profitabilno poslovati iako ne kao prethodnih godina. Autoindustrija nije visokoprofitabilna djelatnost, no profitabilnost se može ostvariti uz određene poteze poput smanjenja troškova marketinga i poslovanja. Neće biti pojeftinjenja, ali očekujem više akcijskih prodaja i pogodovanja kupcima.

Bez pojeftinjenja

Hoće li se ove godine vozila moći kupovati daleko jeftinije nego prije?
Ne očekujem pojeftinjenja u smislu da cjenik općenito pojeftini. Ali očekujem više akcijskih prodaja i pogodovanja kupcima, što se već može vidjeti. I mi ćemo ići u tom smjeru. No pojeftinjenja je
teško očekivati jer ne vidim da su se smanjili troškovi proizvodnje, energije kao
ni sirovina.

Što mislite koliko će tržište gospodarskih vozila pasti u ovoj godini?
Prema nekim našim kalkulacijama koje smo napravili očekujemo pad tržišta od 15 do 20 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close