Splitska luka proširuje kapacitete, slijedi gradnja vezova za velike kruzere

Autor: Ivica Profaca,VLM , 24. rujan 2012. u 22:00

Izvođač radova je Pomgrad, a dogradnja vezova 26 i 27 na lukobranu splitske luke trebala bi biti završena za devet mjeseci

Splitska gradska luka, po putničkom prometu najveća u Hrvatskoj i treća na Mediteranu, za devet mjeseci trebala bi dobiti dva novoproširena veza za prihvat brodova na međunarodnim linijama. Ugovor o izvođenju radova u ponedjeljak su u Splitu potpisali privremeni ravnatelj Lučke uprave Split Joško Berket Bakota i Nikša Musulin uime izvođača radova Pomgrad inženjeringa, uz nazočnost ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića.

Riječ je o rekonstrukciji i dogradnji vezova 26 i 27 na lukobranu splitske luke, kojim će se međunarodni brodski i trajektni promet premjestiti sa sadašnje lokacije na Gatu svetog Duje. Novi vezovi, naravno, koristit će se i za domaći promet. “To je nužni preduvjet boljeg protoka prometa, a ova luka i dalje bilježi rast. U prvih osam mjeseci ove godine zabilježili smo četiri posto veći promet putnika i vozila te rekordni broj dolazaka kruzera, čak 272 s više od 220.000 putnika”, kazao je Berket Bakota. On je, inače, privremeni ravnatelj, jer se još čeka imenovanje Upravnog vijeća i raspisivanje natječaja za ravnatelja. U medijima se u posljednje vrijeme više puta pisalo da su ta imenovanja postala predmet stranačkog nadmudrivanja i kadroviranja. Projekt nadogradnje dvaju vezova vrijedan je 32,4 milijuna kuna, a financirat će se vlastitim sredstvima Lučke uprave. Planirani rok izgradnje je devet mjeseci, tijekom kojih će se napraviti dva dužobalna veza dužine po 140 metara, dvije ukrcajno-iskrcajne rampe širine 30 metara te nova operativna obala površine 2700 četvornih metara. Budući da će s lukobrana biti uklonjena tamošnja nekadašnja skladišta te obližnja tvornica Dalmacijavino, taj će dio luke postati jedinstvena cjelina međunarodnoga graničnog prijelaza sa svim sadržajima nužnim za poštivanje šengenskih propisa. Ovaj je projekt, međutim, dio mnogo većeg i važnijeg – gradnje dvaju vanjskih vezova za kruzere koji se najavljuju godinama, a prema riječima ministra Hajdaša Dončića prikuplja se potrebna dokumentacija i radovi bi mogli početi sredinom sljedeće godine. Ta dva veza i popratna infrastruktura bit će vrijedni oko 200 milijuna kuna, a financirat će se kreditom EBRD-a koji će iz vlastitih sredstava vraćati Lučka uprava Split. Kad ti vezovi budu sagrađeni, uz njih će moći pristajati ploveći hoteli dužine do 320 metara na kakvima putuje i do tri tisuće putnika.

Pojasnio otkaze

Rezultat ulaska u Europsku uniju
Ministar Siniša Hajdaš Dončić pojasnio je i najave o otpuštanju deset tisuća ljudi u svojemu resoru. Kako je kazao, riječ je o procesu koji će trajati sljedeće četiri godine, i ništa se neće događati preko noći. U sektoru koji pokriva njegovo ministarstvo djeluju 54 tvrtke i one se moraju pripremiti za nove tržišne uvjete nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju. “Njihov opstanak je moguć jedino restrukturiranjem u sklopu kojega će određen broj ljudi biti otpušten. Primjerice, već od 1. siječnja 2013. Hrvatske pošte će se suočiti s liberalizacijom pa osim reorganizacije moraju naći i nove tržišne niše, odnosno izvore prihoda. Slično čeka i Jadroliniju, koja će u tu situaciju doći 1. siječnja 2017., kad će i stranim brodarima biti dopuštena plovidba u domaćem brodskom prometu”, kazao je Hajdaš Dončić.

Komentirajte prvi

New Report

Close