Slovenci i Srbi na tragu Instagrama, Hrvata nema

Autor: Bernard Ivezić , 12. travanj 2012. u 22:00

Domaći IT stručnjaci smatraju kako je mala vjerojatnost da se kod nas razvije “Instagram”

Nakon što je Facebook kupio mobilnu aplikaciju za razmjenu fotografija za vrtoglavih milijardu dolara, internetske forume u Hrvatskoj preplavio je val optimističnih mladih poduzetnika željnih slave i uspjeha. No, po onome što tvrde domaći IT stručnjaci, prostora za optimizam da se u Hrvatskoj može roditi pandan Instagramu ima vrlo malo. Luka Abrus, direktor tvrtke Pet minuta iz koje je niknuo jedan od najuspješnijih domaćih mobilnih startupova ShoutEm, kaže da je jedina prilika za iole sličan uspjeh raditi mobilne aplikacije za izvoz.

Put izvoza
“U Hrvatskoj nisam čuo da je itko napravio mobilnu aplikaciju i na njoj zaradio za naše prilike vrtoglavih milijun eura, a o milijardama dolara da ne pričam”, kaže Abrus. Navodi da to ne znači da je to nemoguće. No, pojašnjava da je za takve kupovine bitno imati velik broj korisnika i biti pod radarom velikih kupaca kao što je Facebook. “U Hrvatskoj, gdje je teško izvedivo skupiti 10.000 korisnika mobilne aplikacije to svakako nije moguće. Naše tržište je premalo i zato se odmah mora razmišljati o prodaji na većim i razvijenijim tržištima”, kaže Abrus.Ivan Brezak Brkan, glavni urednik magazina o internetskom poslovanju Netokracije kaže da uspjeti u Hrvatskoj moguće teoretski. “U praksi je ključno da stvorite takav projekt za koji će biti zainteresiran investitor ne iz Hrvatske ili Europe već iz SAD-a, eventualno neki jači britanski ulagač, čime ste se odredili da će u Hrvatskoj možda ostati razvoj, a u New York ili Silicijsku dolinu preselite prodaju”, kaže Brezak Brkan.Još je pesimističniji Stevica Kuharski, direktor jedne od najuspješnijih domaćih tvrtki za razvoj mobilnih aplikacija IT4U. On kaže da je osnovni problem domaćih tehnoloških tvrtki to što dolaze iz Hrvatske. “Jedina prilika koju imate da napravite mobilnu aplikaciju za koju ćete dobiti milijun eura je da se preselite iz Hrvatske, jer ključni ulagači koji dolaze iz SAD-a ili ne znaju ništa o Hrvatskoj ili predobro znaju kakvo nam je zakonodavstvo, sudstvo i općenito investicijska klima pa se odmah ohlade”, kaže Kuharski.Dodaje da nikakav ulagač neće ni pogledati mobilnu aplikaciju koja ima manje od 10.000 korisnika što je moguće napraviti tek u regiji ili većim državama. Navodi da to ne znači da neki nisu na tragu uspjeha, poput Kolektive koja ima više od 100.000 korisnika samo u Hrvatskoj. “No, slične tvrtke koje mnogo obećavaju poput Farmerona morale su se na zahtjev ulagača preseliti u Silicijsku dolinu, a ShoutEm je nakon investicije od 1,2 milijuna dolara prvo morao tvoriti ured u Londonu, a zatim je i njega zatvorio i preselio se u New York”, kaže Kuharski.

Neuspješni Balkan
Tomislav Car, direktor u svijetu mobilnih aplikacija vrlo uspješnog Infinuma, još je pesimističniji. “Nikad ništa u povijesti što je krenulo s Balkana nije bilo uspješno, a jedini iole uspješni su slovenski Outfit7 i srpski Nordeus. Iz Hrvatske obećavaju tvrtke poput Salespoda, ShoutEma i Farmerona, ali svi su oni otišli put SAD-a”, zaključuje Car.

Savjet za uspjeh

Ključno je umrežavanje
Oni koji žele pokrenuti uspješnu mobilnu aplikaciju trebaju znati što rade ili brzo učiti, kaže Ivan Brezak Brkan, urednik Netokracije. Dodaje da moraju napraviti jednostavno sučelje, poznavati strane blogere koji će im pomoći u promociji i znati sklapati strateška partnerstva. “No, da bi netko platio milijun eura za vašu aplikaciju morate znati pogoditi tržište koje će brzo rasti”, zaključuje Brezak Brkan.

Komentirajte prvi

New Report

Close