Slavonski čavli i stolarija ne znaju za krizu

Autor: Marija Ljubičić , 22. kolovoz 2012. u 13:05
PXL

Temelje posla postavili su roditelji koji su 1986. kupili stroj za proizvodnju plastičnih djelova za industriju namještaja

Cilj nam je toliko osvijestiti kupce o pitanju energetske učinkovitosti PVC stolarije da u naš novi izložbeno-prodajni salon dođu s faktorom toplinske izolacije koji žele i pitaju nas što im možemo ponuditi u tom rangu, samouvjereno navodi Ante Krolo, voditelj proizvodnje i prodaje PVC stolarije u osječkoj obiteljskoj tvrtki Plastomet.

U poplavi proizvođača PVC stolarije, koji se neprestano otvaraju, ali mnogi i odlaze u stečaj, Plastomet je jedna od rijetkih tvrtki koja ne samo da je opstala na čvrstim nogama nego je i u posljednje dvije godine, koje su bile najteže za tu branšu, ostvarila rast. Ukupan prihod Plastometa lani je iznosio 1,1 milijun eura, što je rast od 8,4% u odnosu na 2010. Dobit je iznosila 1074 eura, a 2010. 8728 eura. Trenutno zapošljavaju 20 radnika. Ante objašnjava da je to zato što su se tom djelatnošću počeli baviti 2007. kada je građevinski bum bio u jeku pa su, da bi se probili, radili s malim maržama. No sve je počelo još 1986. kada su Krolini roditelji počeli s dopunskom djelatnošću u popodnevnim satima nakon posla. Kupili su stroj za proizvodnju plastičnih dijelova za industriju namještaja. Proizvodili su nosače, šarke i slične proizvode od lijevane plastike te ih prodavali na području bivše države. Posao je rastao, no došao je rat pa su izgubili tržište. Kroz razgovor s klijentima prepoznali su rastuću potrebu za čavlima, čiji je uvoz iz Vojvodine zbog rata bio naglo prekinut pa su 1992. kupili stroj za proizvodnju čavala. Zbog rasta posla Antina majka Mirjana dala je otkaz u tvrtki u kojoj je radila i otvorila obrt. Kako se povećavala proizvodnja, povećavao se i broj kompenzacija. “S obzirom na to da se nismo mogli naplatiti u gotovini, kroz kompenzaciju smo uglavnom uzimali boje, lakove i drugu željezarsku robu pa smo 1999. odlučili otvoriti maloprodajni dućan u centru Osijeka kako bismo došli do gotovine”, kaže Mario Krolo, voditelj proizvodnje čavala, plastike i maloprodaje.

Drže se s čavlima
Nakon što je diplomirao na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Mario, Antin stariji brat, uključio se u posao. “Ja sam preuzeo sva prava i obveze”, kaže Mario i dodaje kako godišnje proda između 150 i 200 tona čavala, a stalni kupci su mu građevinske tvrtke te veleprodajne i maloprodajne trgovine na području Slavonije među ostalima: Gradnja, Dom, Zuber, Izolirka, Brick-ing i ItalCro. Iako je građevinska industrija u padu, Mario kaže da se s čavlima dobro drži jer je njegova konkurentska prednost brza dostava potrebne količine na vrata, odnosno gradilište, u vrijeme kada nitko ne želi stvarati zalihu. I Ante je diplomirao marketinški menadžment na Ekonomskom fakultetu u Osijeku te se 2006. odlučio uključiti u obiteljski biznis. Kako se nisu jedan drugome htjeli miješati u posao, odlučili su pokrenuti proizvodnju PVC stolarije jer su smatrali da im u tome mogu pomoći kontakti i dugotrajna suradnja s tvrtkama iz građevinske industrije. “Uložili smo 50.000 eura u novu liniju za proizvodnju i zaposlili iskusnog radnika. Plan je bio da ja uz njega polako učim jer nisam znao doslovno ništa. Ama baš ništa! Nisam znao što je štok, što je krilo, što je profil, nisam znao kako napraviti ponudu, a posao je samo dolazio”, kroz smijeh se prisjeća Ante i nastavlja: “No sve sam ubrzano učio i naučio i zato kada zapošljavam nekoga tko je nov u ovome poslu, kažem mu da se ne brine jer se sve može naučiti. Ja sam živi primjer.”

Novi saloni i tvornica
Plastomet je prvo radio s Gealan profilima, a rolete su uzimali od Thyssen Inoutica. Uz proizvodnju za građevinare, posao su razvijali i dobivanjem poslova javnom nabavom. Uz rast broja djelatnika ulagali su i u nove strojeve pa je danas vrijednost strojnog parka, kaže Ante, veća od 100.000 eura. “Smatramo da će ulaskom u EU porasti potražnja za energetski učinkovitom stolarijom. Zato smo od prošle godine prešli i na profil Thyssen Inoutic koji prema našoj procjeni ima dodatnih prednosti. Naime, taj je profil punjen izolacijskom pjenom, što u kombinaciji s troslojnim staklom daje faktor toplinske izolacije 0,7”, navodi Ante i nastavlja: “Iako imamo ateste od svakog dobavljača, dodatno jamčimo za kvalitetu naše stolarije vlastitim atestima koje smo ishodili od Euroinspekt-Drvokontrole, a dajemo i garanciju od 10 godina.” U ukupnoj proizvodnji stolarija zauzima 60% i najvećim se dijelom zasniva na poslovima javne nabave i proizvodnji za građevinsku industriju. “Stekli smo respektabilne referencije na najrazličitijim velikim objektima po cijeloj državi, no time je rasla samo kvantiteta. U želji da se približimo i polako počnemo orijentirati na krajnjega kupca prošle smo godine otvorili izložbeni salon u Belom Manastiru, a prošlog mjeseca 300 četvornih metara velik izložbeno-prodajni salon u Osijeku. U tom smo prostoru objedinili sve novitete i mogućnosti koje pruža PVC stolarija danas”, ističe Ante i nastavlja: “Tu spadaju otvaranje vrata otiskom prsta ili tipkovnicom, centralno zaključavanje svih vrata na objektu univerzalnim ključem, dizanje i spuštanje roleta na daljinsko upravljanje, ugradbena gurtna za rolete koja je ljepša od vanjske i skriveni okov. Kada je u pitanju PVC stolarija, nema toga što nemamo i što kupac ne može i isprobati na licu mjesta.” Ante navodi kako rade aluminijske obloge na PVC prozorima u paleti boja po RAL karti čime se, kaže, postiže željeni estetski izgled uz visoku toplinsku izolaciju koju daje PVC stolarija. “Cilj nam je otvoriti salon u Našicama i Zagrebu. Dovršavamo projektnu dokumentaciju za gradnju hale u poduzetničkoj zoni Darda gdje smo kupili zemljište od 3500 kvadrata. Radimo u dvije smjene, no nemamo prostora za daljnje širenje na postojećoj lokaciji. Zato smo u Dardi kupili parcelu jer plan je tamo preseliti proizvodnju, proširiti je i na aluminijsku stolariju i povećati broj radnika”, zaključuje 30-godišnji Ante.

Komentirajte prvi

New Report

Close