Škojo: Nije mi bilo na kraj pameti da kupim Mlinar, ali sam prepoznao pravu priliku

Autor: Marija Birtić , 17. siječanj 2010. u 22:00

Mato Škojo, vlasnik pekarnica Kruna i Mlinar, najavljuje investiciju od 35 milijuna kuna u zagrebačku kompaniju kako bi proširio maloprodajni lanac i modernizirao proizvodnju

Nakon što je u srpnju kupio Mlinar, Mato Škojo je u modernizaciju opreme, širenje maloprodajnog lanca i restrukturiranje kompanije uložio više od 35 milijuna kuna. U sljedećoj godini, bez obzira na još lošije stanje na hrvatskom tržištu, najavljuje nastavak ulaganja i gradnju nove tvornice pekarskih proizvoda u Zagrebu.

Kako to da je Kruna, peta pekarnica po veličini u Hrvatskoj, kupila najveću pekarsku industriju Mlinar?
Da ste me to pitali dva mjeseca prije kupnje, rekao bih da mi ne pada na pamet kupiti Mlinar jer to uopće nisam imao u planu. Međutim, sama riječ poduzetnik znači prepoznati pravu priliku u pravo vrijeme.

Dakle, niste planirali kupiti Mlinar?
Tako je. Koncentrirali smo se na Pekaru Kruna s kojom smo stekli određena znanja i radili ozbiljan posao. Kada se pojavila prilika za kupnju najveće pekarske industrije u Hrvatskoj, nismo je željeli propustiti.

Zašto strateško partnerstvo baš s Pekarom Babićem?
Nakon što smo kupili Mlinar, trebali smo pokrivati teren od Iloka do Dubrovnika. Smatrali smo da je to izuzetno teško u poslu pekarstva, a Pekara Babić jedna je od najjačih pekara u Dalmaciji. Babić i ja smo se poznavali od prije. Pozvao sam ga na razgovor i predložio mu posao. Kad sam ga nazvao, zadnje za što je mislio da ga zovem je da kupi te pekare. No nakon prvog šoka je sjeo i razmislio, prepoznao poslovnu priliku i iskoristio je. Isto kao i ja.

Što bi bilo da Babić nije pristao?
Ja sam odlučio kupiti Mlinar prije nego sam razgovarao s Babićem. Da on nije pristao, ne bih tražio drugoga strateškog partnera, već bismo radili sami i danas bi Mlinar imao pekare po cijeloj Hrvatskoj.

Mislite da bi Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja dopustila da budete toliko jak lider na tržištu pekarskih proizvoda?
Zašto ne? Mlinar ni u jednom dijelu Hrvatske ne drži toliko velik postotak da bi Agencija imala išta protiv.

Najavili ste da ćete s Babićem imati zajedničku nabavu, dio službi i u konačnici unificirati asortiman pekarskih proizvoda u cijeloj Hrvatskoj. Što ste ostvarili na tom planu?
Zajednička nabava sirovina već funkcionira, dok su ostali projekti u pripremi.

Unificirat ćete asortiman?
Već danas u Osijeku i Zagrebu jedete mnoge proizvode koji su jednaki. Uskoro će tako biti i u Istri, Bjelovaru, Križevcima i Koprivnici. U kontinentalnom dijelu Hrvatske u roku od dva mjeseca u svim pekarnicama Mlinara, velikim dijelom u trgovačkom lancu Konzum te ostalim lancima koji rade s nama bit će potpuno isti proizvod.

Hoće li biti moguće unificirati asortiman s Babićem za područje cijele Hrvatske?
Mi smo odvojene tvrtke, no pokušat ćemo određene proizvode proizvesti na jednak način. Naravno da cijeli asortiman neće biti isti, ali neki proizvodi hoće. To je koncept za budućnost i projekti koji traju, no radimo na tome.

A zajedničko kobrendiranje, otvaranje pekarnica i nastup na tržištu?
Mlinar je tvrtka koja je tražila ozbiljno restrukturiranje jer se u nju se godinama nije ulagalo. Sada je to najvažnije, i u ovoj fazi se time i bavimo, a u idućoj slijedi ovo što ste nabrojili. Mlinar ima tradiciju, ime i iskustvo. U kombinaciji s modernim tehnologijama bit će apsolutni lider na hrvatskom tržištu.

Kakva je sad pozicija Mlinara na hrvatskom tržištu?
Mlinar i Kruna zajedno su uvjerljivo vodeći subjekt u pekarstvu u Hrvatskoj.

Koliko ćete zaraditi u ovoj godini?
Ne znam i ne zanima me. Mlinar je kupljen da bismo zarađivali nakon 10 godina.

Hoće li Mlinar i Kruna ostati zasebne tvrtke?
Zasad da.

Osim daljnjeg ulaganja u Mlinar, imate li još neke planove za 2010. godinu?
Stalno nam se neke pekare nude da ih kupimo, no za sada nismo zainteresirani. U potpunosti smo se koncentrirali na restrukturiranje Mlinara i širenje njegova maloprodajnog lanca.

Bez obzira na izuzetno loše prognoze za sljedeću godinu?
Nastavljamo kako smo krenuli. Nadamo se da se smanjenje kupovne moći i daljnja otpuštanja neće previše osjetiti u poslu koji mi radimo.

O planovima

Koliko je radnika bilo u kontinentalnom dijelu Mlinara kad ste ga preuzeli?
I danas je broj radnika približan onome koliki je bio kada smo preuzeli tvrtku. Manji broj radnika je otišao iz Mlinara s otpremninama, a istovremeno smo zaposlili nove radnike. Odlučili smo se u potpunosti specijalizirati za pekarstvo, pa su pekari i specijalizirani radnici dobili posao. Sad imamo oko 700 radnika.

U daljnjoj specijalizaciji ove kompanije za pekarstvo, imate li projekciju koliko će još radnika biti viška?
Budućnost Mlinara je sigurno u gradnji nove tvornice pekarskih proizvoda. Također intenzivno tražimo zemljište za gradnju najsuvremenije pekare u široj regiji. Staru zagrebačku pekaru ćemo zatvoriti i sagraditi novu na novoj lokaciji.

Komentirajte prvi

New Report

Close