Sedamsto ljudi u 250 vozila brzo dostavlja u cijeloj Hrvatskoj

Divizija Ekspresa je specifična i po dostavi koja zna uključivati i brodice, jahte, čak i predmet težak nekoliko tona, pa i magarce

Divizija Ekspres najmanja je divizija, ali je vrlo bitan dio Hrvatske pošte zbog dinamičnosti tržišta na kojem se natječe i zbog velike konkurencije koja je već dugo prisutna. Ima 700 zaposlenika koji u otprilike 250 vozila svakodnevno dostavljaju brze pošiljke i pakete u svaki kutak Hrvatske.

Alen Premužak, izvršni direktor divizije Ekspres Hrvatske pošte, ističe kako se među uobičajenim pošiljkama nerijetko nađe i poneka zanimljivost. Naime, nedavno su dobili narudžbu za prijevoz magarca. Također je jednom paket pojeo drugu pošiljku, točnije, pas pseću hranu, a prevozile su se i brodice, jahte, pa čak i predmet težak nekoliko tona. Događa se i to da neke dostavljačke tvrtke ne mogu ispuniti preuzete obveze, pa zatraže usluge od divizije Ekspres, koja u tom slučaju dostavi i pošiljke njihovih korisnika. Temeljni moto je da divizija Ekspres uvijek traži način da riješi korisnikov problem. Tržište kurirskih usluga na kojem se natječe divizija Ekspres, koje je samo jedan segment poštanskog tržišta, može se reći, oduvijek je liberalizirano i na njemu posluje nekoliko velikih svjetskih te manjih hrvatskih tvrtki. Hrvatska pošta ima monopol na jedan drugi dio poštanskog tržišta. Postoji rezervirano područje unutar univerzalne poštanske usluge, u koje spada, primjerice, obična pisma i preporučene pošiljke do 100 grama i upravo ovdje često dolazi do nesporazuma, a razlog je vrlo jasan. Naime, kad je Hrvatska postala članica Ujedinjenih naroda, morala je potpisati razne međunarodne dokumente i konvencije, pa tako i one koji se tiču univerzalnih poštanskih usluga koje javni operater mora pružati u Hrvatskoj. Univerzalna poštanska usluga obuhvaća, primjerice, sva pisma do težine od 2 kg, pakete do težine od 10 kg u unutarnjem prometu i neke specifične usluge. Drugim riječima, svaki stanovnik, bez obzira na kojem dijelu Hrvatske živi, ima pravo poslati i primiti poštanske usluge po istoj cijeni i uz visoku kvalitetu usluge koja je definirana međunarodnim standardima. Ne možemo imati jednu cijenu u Zagrebu, a drugu, primjerice, na Lastovu i zbog toga Hrvatska pošta svjesno posluje s gubitkom jer usluge moraju biti pristupačne svima.

Međunarodna usluga
Tržište ekspres pošiljaka i paketa kontinuirano raste i najbrže je rastući segment tog tržišta. Ako taj segment usporedimo sa zemljama u regiji, ne nedostaje puno da se uhvati korak s razvijenim tržištima. To dokazuje i činjenica da su gotovo svi veliki svjetski igrači već prisutni na hrvatskom tržištu. U tom segmentu Hrvatska pošta ima vrlo konkurentan proizvod, a to je EMS međunarodna paketna usluga. Visoka kvaliteta te usluge je definirana standardima koji se postavljaju pred javne operatere koji su u tom sustavu. Usluge velikih međunarodnih igrača malo su skuplje u odnosu na one Hrvatske pošte te oni nisu zainteresirani za veću distribuciju pošiljaka po Hrvatskoj jer im je to prevelik trošak i nemaju izgrađenu mrežu u cijeloj Hrvatskoj, nego samo u većim gradovima. Hrvatska pošta s druge strane raspolaže s mrežom više od 1100 poštanskih ureda. K tome, na hrvatskom tržištu djeluje i druga skupina, a to su veliki europski poštanski operateri. Ali Hrvatska pošta je naučila nešto iz dolaska konkurencije i u potpunosti prihvatila pravila igre. Ukupno tržište paketnih i ekspres usluga prošle je godine blago raslo, međutim ove godine ukupno tržište pada, na što je utjecala recesija, a sukladno tomu i Hrvatska pošta bilježi pad. U recesiji se manje kupuje, što rezultira i smanjenjem broja poslanih paketa. Međutim, u slučaju Hrvatske pošte taj pad bio je kombinacija recesije i jednim dijelom netržišnog pristupa u poslovanju, što se sada u potpunosti mijenja te se divizija Ekpresa okreće tržištu i korisniku. Pozorno se sluša što nam klijenti govore i od njih uči. Svaki dan je gotovo 4000 poštara na hrvatskim ulicama i za diviziju Ekspresa to je neprocjenjiv kapital. Danas je Hrvatska pošta na otprilike 40 posto tržišnog udjela ako se zbroji tržište paketa i ekspres pošiljaka. Ali postoji želja za većim udjelom na sadašnjem tržištu i potreba za širenjem tržišta te je tu najveći potencijal Hrvatske pošte.

Povjerenje korisnika
Planira se modernizacija, maksimalno unapređenje efikasnosti internih procesa, informatizacija te potpuno okretanje tržištu kroz nove usluge i mjesto prvog izbora za korisnika. Cilj je da Ekspres Hrvatske pošte bude sinonim za kvalitetnu i brzu distribuciju svih vrsta pošiljaka i prva adresa na koju će se netko obratiti kada želi riješiti logistički problem ili jednostavno poslati paket. Radi se i na novoj vizualizaciji, točnije, modernizaciji logotipa koje korisnike mora asocirati na nove vrijednosti, s tim da će se uvijek zadržati ključne vrijednosti koje nosi Hrvatska pošta, a to je u prvom redu povjerenje koje uživa od korisnika.

Vozni park

Ogledalo kvalitete
Treba također naglasiti da je vozni park Hrvatske pošte po starosti iznad prosjeka za takvu vrstu djelatnosti. Ove je godine bitno pomlađen, i to u svrhu povećanja efikasnosti usluge i smanjivanja troškova poslovanja. I u sljedećim godinama će se raditi na tome da vozni park bude ogledalo Hrvatske pošte i da prikazuje Hrvatsku poštu kao modernog pružatelja usluga.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve