S NTL-om po trećinu tržišta

Autor: Božica Babić , 12. prosinac 2011. u 22:00

Ćurković je 2004. godine opostavio temelje NTL-a, a sada s tim udruženjem pokreće zajedničku nabavu

Nisam razvijao tvrtku da bih je prodao,” rezolutno je vlasnik Plodina Mile Ćurković opovrgao šuškanje kuloara kako pregovara s vlasnicima francuskog trgovačkog lanca Carrefour o prodaji svoje kompanije.

Ćurković ne skriva da budućnost Plodina kreira kroz vrlo ambicioznu strategiju, koju uostalom svjedoči od 2005. kada je krenuo s intenzivnim investiranjem u prodajne kvadrate. Na tom je tragu, otkriva za Poslovni dnevnik, i novi sporazum o logističkoj suradnji s grupacijom hrvatskih trgovaca okupljenom u Narodnom trgovačkom lancu (NTL) kojem je Ćurković, s Kerumom, Tommyjem i Presoflexom temelje postavio 2004. Međutim već 2007. izašao je iz tog udruženja. I dok su nedavno u NTL-u tek kratko potvrdili kako s jednim značajnim domaćim trgovcem razgovaraju o partnerstvu Ćurković je ipak pristao otkriti karte. Nije riječ o osnivanju zajedničke tvrtke, kaže, već o ugovoru o poslovnoj suradnji temeljem kojega će NTL i Plodine zajedno nastupati prema dobavljačima.

“Između nas nema sukoba interesa. Plodine razvijaju velike formate dok je u NTL-u većina objekata manje kvadrature. Bitno je da nitko, ni oni u NTL-u niti ja ne želimo ishitrena rješenja već dogovaramo jedan doista prirodan savez koji će dati korektnu dugoročnu suradnju od koje će u konačnici svi imati koristi. I proizvođači kod kojih ćemo nabavljati asortiman za naše police, i mi trgovci, a na kraju zapravo i naši kupci. Hoće li ugovor biti potpisan do kraja ove godine ili u prvoj polovici 2012. godine manje je važno,” ističe Ćurković. Hrvatsko tržište maloprodaje, po ocjeni Ćurkovića, prolazi fazu konsolidiranja u kojoj su već razvidna tri stupa.

Konzum Ivice Todorića prisvaja jednu trećinu tržišta, drugu su preuzeli stranci dok bi trećom mogli dominirati NTL i Plodine. Uvjeren je da će taj dvojac nakon što su ovih dana iz NTL-a otišle četiri članice već za godinu-dvije imati prihod veći od 10 milijardi kuna. Plodine će, iznosi, ovu godinu zaključiti sa 67 objekata i uz prihodom od oko tri milijarde kuna.Polugodišnji rezultat ove godine znatno je bolji od učinka iz istog razdoblja lani. Prihod je veći za 165 milijuna kuna, odnosno narastao je na 1,38 milijardi kuna što je 13-14 posto bolje od rezultata prodaje u prethodnoj 2010. I neto dobit je na godišnjoj razini rasla dva milijuna kuna, na 18,8 milijuna. Tijekom ove godine u šest novih supermarketa i tri objekta formata hipermarket Ćurković je ukupno uložio 70 milijuna eura. I za 2012. godinu najavljuje veliko investiranje, namjerava izgraditi novih 10 prodajnih prostora velikih površina. Strategija dugoročnog razvoja Plodina zasnovana je na mreži od 100 super i hiper marketa na domaćem prostoru. O izlasku izvan nacionalnih granica za sada ne razmišlja, taj aspekt rasta, rekao je svojedobno za Poslovni dnevnik vlasnik riječkih Plodina, ostavio je za neko kasnije razdoblje.




Komentirajte prvi

New Report

Close