S novim brendom VAU osvajaju tržište poslovnih poklona

Autor: Saša Paparella , 23. rujan 2017. u 10:01
Katarina i Ivica Baraba, Marija Ružić Vukmanić

Ekipa mladih kreativaca i iskusnih majstora-ljevača kroz projekt VAU osmislila je i proizvela niz trajnih, uporabno-dekorativnih predmeta od metala.

Već 25 godina, u Zagrebu postoji kreativna tvornica PES, specijalizirana za izradu premium poslovnih poklona i promotivnih proizvoda za potrebe brendinga, uglavnom rađenih od metala.

Vremenom je ta proizvođačka tvrtka, koju njeni zaposlenici rado nazivaju butik-tvornicom, zaposlila dizajnere, počela optimizirati ideje koje su im slali kupci, a kasnije su počeli nuditi i vlastita rješenja. Tako tim od 40 zaposlenih danas sve radi sam, od ideje do inženjerstva i proizvodnje – okuplja šaroliku ekipu od mladih kreativaca i dizajnera, pa do iskusnih majstora ljevača. U Hrvatskoj zasad nisu toliko poznati jer uglavnom rade za strane tvrtke, i to po narudžbi. Među njihovim partnerima su Hendrick's Gin, Heineken, Jim Beam, Microsoft, poznati brendovi viskija. Ohrabreni, odlučili su razviti svoju priču – VAU, vlastiti dizajn-brend proizvoda od metala kojim kreću u pohod na svjetsko premium tržište poslovnih poklona. Počinju s 12 proizvoda i najavljuju novu kolekciju svake godine. 

Uživanje u svakodnevici 
U VAU dizajn su ugradili strast prema uživanju u malim stvarima i svakodnevnim ritualima. Ti uporabno-dekorativni predmeti služe kao ukras, ali imaju i funkciju, bilo to otvaranje pisama ili boca. Tu su i svijećnjaci, kao i abakus, staro pomagalo za računanje.  "Jedan od poticaja za pokretanje brenda VAU bila je želja da stvorimo poslovne poklone koji neće samo zadovoljiti formu darivanja. Htjeli smo da budu skulpturalni, da se vežete s njima i želite ih imati na stolu. Ti pokloni neće prestati biti moderni, a kako ih radimo od trajnog materijala, postoje sve dispozicije da se dugo družite", kažu Ivica Baraba, Katarina Baraba i Marija Ružić Vukmanić iz razvojnog tima VAU brenda.

Prvi uspjeh je već stigao, VAU je nominiran za German Design Award, što je već samo po sebi priznanje, jer su morali proći selekcijski proces. "Mi nudimo ručni rad, sinergiju našeg dizajna i tradicionalne metode lijevanja metala. Sami izrađujemo i alate, tehnološke inovacije. Kad dizajneri imaju neku ideju sjednu s alatničarima, inženjerima, ekipom iz proizvodnje i gledamo zajedno kako realizirati zamišljeni dizajn", ističu naši sugovornici.

Začuđeni klijenti 
I država ih je prepoznala – dobili su potporu za nastup na sajmu u Düsseldorfu na koji su mislili ići s malim štandom, a u tom bi slučaju uspjeli samo izložiti proizvod.  Ovako su na većem štandu uspjeli ispričati cijelu priču, zainteresirali velike klijente i dobili snažan vjetar u leđa. "Čudili su se jer sve sami proizvodimo, a još su se više začudili saznavši da imamo razvojni odjel, inženjere koji crtaju alate, ljevače, dizajnere… Naša je prednost što smo se zbog manjeg tržišta razvili interdisciplinarno i zato smo prilagodljivi.  Mi smo butik- tvornica koja radi u niši visokokvalitetnih proizvoda manjih serija i posvećujemo se svakom detalju u svakoj fazi tog procesa", kažu autori VAU brenda

Komentirajte prvi

New Report

Close