Rogović: Ako želimo putnike cijele godine moramo mijenjati turističku strategiju

Autor: Božica Babić , 23. listopad 2011. u 22:00

Bruno Rogović, direktor Zračne luke Pula govori o planovima za 2012. godinu, proširenju zračnog terminala, suradnji s Turističkom zajednicom Istre i očekivanju milijuntog putnika za četiri godine

Sve više turista u Istru dolazi avionom, a i ovoga ljeta Zračna luka Pula obara rekorde, zaključno sa srpnjem zabilježen je navodno rast od osam posto. Jesu li kolovoz i rujan nastavili takav trend, kakvi su planovi za daljni razvoj te je su li zadovoljni poslovnim rezultatima razgovarali smo s direktorom Zračne luke Pula Brunom Rogovićem.

Glavnina turističke sezone prošla je bolje od očekivanog, a rezultati su bolji od planiranih?
Kako ova sezona tuče rekorde po broju gostiju tako je i promet u Zračnoj luci Pula za 8,9% bolji nego u isto vrijeme lani. Do 16. listopada kroz pulsku zračnu luku prošlo je 345.507 putnika (350.679 s tranzitima), za razliku od lani kad ih je bilo 317.320 (325.380 s tranzitima). Niskobudžetne kompanije ostvarile su rast veći od 29% nego 2010. Uprava Zračne luke Pula u suradnji s turističkom zajednicom raznim poticajnim mjerama uspjela je pomaknuti dolazak nekih kompanija već u ožujku, odnosno u travnju. Pored toga doprinos rastu prometa dala je i uspostava novih destinacija, to su Helsinki s Blue 1 i Charleroi/Brussels s Ryanairom.

Kakva su očekivanja za ostatak godine?
Aktivna suradnja s Istarskom županijom, a pogotovo s Istarskom turističkom zajednicom, intenzivirana je što Zračnoj luci Pula predstavlja veliki adut u pregovorima s niskobudžetnim kompanijama, posebno u segmentu gdje se traži marketinška potpora od strane lokalne vlasti. U tom smislu pregovaramo i dogovaramo potporu s aviokompanijama, primarni cilj je zadržavanje postojećih niskobudžetnih prijevozniak, kao i aktivnosti vezane uz dodavanje novih te potporu tradicionalnim aviokompanijama koje se žele zadržati na ključnim tržištima.

Svojedobno ste ustvrdili da buking u zračnoj luci zapravo diktiraju hotelijeri?
Presudnu ulogu ima Turistička zajednica Istarske županije i hotelijeri od kojih se u budućnosti očekuje suradnja i na širem planu, koji bi uključivao uvođenje i subvencioniranje redovnih linija u interesu svih stanovnika Istarske županije. Promet na pulskom aerodromu ovisi isključivo o turističkoj sezoni. Ako želimo imati putnika tijekom čitave godine, morat će se nešto mijenjati i u našem turizmu koji je za sada isključivo sezonskog karaktera. Gledajući kroz dinamiku dolazaka u Zračnu luku Pula svakog novog zrakoplova i svakog novog putnika te njegovog kretanja u smještajnom i ugostiteljskom te turističkom smislu uopće kao dobit cjelokupnom gospodarstvu ovog područja, očekuje se veća fleksibilnost svih subjekata koji sudjeluju u ponudi prilikom formiranja cijena usluga.

Koje su zemlje u skupini top pet destinacija po dolasku putnika?
Prevladava promet s Rusijom koji ove godine bilježi povećanje oko 8%. Putnici iz Britanije su na prošlogodišnjoj razini, Njemačka i Skandinavija ostvaruju rast od 11% dok Francuska bilježi blagi pad. U ukupnom prometu najzastupljeniji je čarter s udjelom od 71%, dok na redovni i low cost otpada 29%. Zahvaljujući redovnim i low cost kompanijama stanovnici Istarske Županije sada mogu svakodnevno izravno putovati u mnoge zemlje, tijekom sezone iz Pule se leti u 12 međunarodnih destinacija.

Možete li izdvojiti ovogodišnji rekordan dan po slijetanju zrakoplova i broju putnika?
Rekord smo postigli 20. kolovoza, taj je dan evidentirano 4145 putnika u dolasku te 4342 u odlasku, a sletjelo je i poletjelo ukupno 35 zrakoplova.

Planirate li neke investicije, ako da što konkretno i kroz koji model mislite osigurati potrebne novce?
Putnički terminal pušten u promet 1989. i u nekim segmentima ne zadovoljava iz razloga što je postojeća infrastruktura samo dio planiranog projekta koji nikada nije u potpunosti završen. Iz istog razloga, a i zbog zadovoljavanja svih tehničko – tehnoloških, kapacitetnih, zaštitnih, sigurnosnih i regulatornih zahtjeva koji su iz godine u godinu sve stroži i zahtjevniji, krenulo se u fazu projektiranja odnosno izrade dokumentacije u cilju dovršenja i proširenja terminala. Novi će dio terminala svojom izvedbom i strukturom u potpunosti ukloniti sve postojeće nedostatke i ponuditi razinu usluge putnicima prema najvišim europskim i svjetskim standardima. Planirani model financiranja realizirao bi se putem fondova EU za koje ćemo pokušati aplicirati. Smatramo da postoji dobra podloga i razlog da iskoristimo fondove EU, a sve u cilju podizanja kvalitete zračnog prometa.

Kroz zračnu luku Pula navodno je tijekom 1990. prošao čak 672.241 putnik i tada se u planovima radila kombinatorika za milijun putnika godišnje. Jesu li te brojke našle mjesta u novim planovima?
S aspekta prometa putnika rekordna je bila 1987. s nešto više od 650.000 putnika i to pri staroj infrastrukturi, što je vjerovatno i rezultiralo projektiranjem i izgradnjom postojećeg terminala. Razvojem zračnog prometa posebno na polju sigurnosti, od 11. rujna 2001. cjelokupna slika zračnog prometa nepovratno se mijenja. Uvode se daleko strože mjere osiguranja i kontrole uz visoka ulaganja u sigurnosnu opremu što naravno zahtijeva dodatne kapacitete. Uzevši u obzir da putnički terminal inicijalno nije dovršen, ali i nove sigurnosne zahtjeve, zaključeno je da putnički terminal treba dodatne gabarite kako bi zadovoljio kapacitetima ciljanih milijun putnika. Važno je napomenuti da je Zračna luka Pula sezonskog karaktera što stvara goleme izazove u planiranju kadrova i organiziranju vršnih opterećenja u ljetnim mjesecima. Kako je Zračna luka Pula usko vezana uz gospodarsko okruženje i sam razvoj turizma, izvjesno je očekivati da će se rapidnim razvojem turizma proporcionalno povećavati i broj dolazaka putnika i zrakoplova što bi u krajnjoj liniji moglo rezultirati dostizanjem milijuntog putnika, možda i do kraja 2016. godine.

Planovi

Kakve su najave za iduću godinu?
Usmjerili smo aktivnosti već prema sezoni 2012. Upravo pregovaramo s nekoliko niskobudžetnih kompanija koje su same ovaj put iskazale interes za Pulu odnosno za Istru. To su Ryanair gdje pored tri postojeće pregovaramo i za još 2 do 3 nove destinacije. Nakon višegodišnjih razgovora interes pokazuje i Lufthansa s dvije destinacije te Wizzair gdje su također izrazili želju da bi letjeli iz dvije destinacije, a Jet2com je već potvrdio i objavio novi let iz Manchestera. Svim kompanijama ponudili smo najbolje uvjete odnosno cijene, a Turistička zajednica Istre spremna je i novčano poduprijeti nove destinacije. Mi smo, kada je 2012. godina u pitanju optimisti jer svi su nam brojevi u plusu, a trend pokazuje da bi rezultati mogli biti sve bolji i u idućim sezonama.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Nije Rogvić nego Rogović

New Report

Close